Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Q2 var svagt positivt. Fonder och större investerare kollar på rapoter och inte på forum :slight_smile: . Funcom måste få de skrivit på papper att de går med vinst, kvartal efter kvartal iom förtroendet är lågt. Ja ökade idag på 2.36

4 Likes

Funcom guidet også eksepsjonelt gode inntekter for SWL Q3, mens inntektene fra CE var skuffende, men innenfor utfallsrommet de hadde trodd på forhånd. Det kan godt være at alt som skal til er en analyse av Funcom fra et større meglerhus. Jeg ser på kursfallet vi ser på nå som fullstendig ufortjent, og har derfor økt på 2,47 og 2,35.

5 Likes

Da har jeg solgt. Ble ett forferdelig tap men sover ikke godt om natten lenger. Lykke til videre folkens.

7 Likes

Kjipt…og forhåpentligvis ikke så lurt…
Jeg selger ikke noe, alt for treg til å trade, og jeg har troen på at jeg er i pluss igjen ila 4-6 måneder.

3 Likes

Får håpe de slår til med en 1 mill solgte eksemplarer som en milestone om ikke så alt for lenge.

4 Likes

For de som er nye på børs og vurderer Funcom:

10 Likes

For resten av oss:

17 Likes

Hehe! :slight_smile:

1 Like

Synd det endte slik og på denne kursen fra kjøp.
Håper søvn kvaliteten bedrer seg, den er vesentlig viktigere en et par hundre høvdinger.

3 Likes

Om man får drömma lite… så vore det trevligt med ett PM om 1 miljon sålda samt hur det går för SWL. Ge marknaden ett stort finger och bevisa att det faktiskt inte går så dåligt som alla verkar tro.

1 Like

Det kom i kvartalsrapporten. Rundt regnet 1,5 MUSD i inntekter i juli.

Tänkte om de kanske kunde uppdatera oss med ännu nyare siffror än så. Men det kanske är att önska för mycket :wink:

Du kan få min analyse:

3 Likes

Så du tror omsetningen er lavere etter lansering på steam? Var ikke det 31.juli?

Som du ser over, så var interessen, som målt ved google trends, lavere etter steam releasen, enn ved relanseringen. Logikken er at Funcom nok har solgt flere kopier utenfor Steam og det til hardcore-fansen. Husk på at TSW ble lansert utenfor Steam, og solgte over 300k kopier før de i det hele tatt kom seg dit.

Så, ja, jeg tror juli var den mest innbringende måneden for SWL.

Antall søk kan ha vært høyere i forkant av lansering, dette for å finne informasjon om lansering, markedsføringstiltak etc. Men slik jeg tenker så er det først etter noen timer med spilling at folk begynner å legge igjen penger i et slikt spill? Fom 31.juli har også spillermassen i steam økt fra ca 450t til ca 700t spillere. Det oppdateres jo kontinuerlig med nytt spillerinnhold, som øker interessent for videre spilling og deretter videre forbruk. Vi får se.

Vi så jo også at de “bundle” pakkene for swl gjorde det ganske greit.

Nå vet ikke jeg hvor mange som ble solgt i forkant av steam, men om antall spillere ble doblet eller mer så er jo det et godt grunnlag.

Bare tanker.

2 Likes

Jo bättre räkna safe. Sen får vi inte glömma bundlen till steam lanseringen som toppade rätt bra. Kommer ihåg om de va 31 juli eller i augusti?

Min feeling etter å ha observert SWL sitt community var at peak aktivitet / inntjening var i midten av august. Så tror (heldigvis) du er for forsiktig med anslaget for den måneden.

Hva tenker du @Madone?

3 Likes

Det kan godt være jeg har vært forsiktig her med modellen og jeg har heller ikke tatt hensyn til evt forsinkelse på inntekter vs google trenden.

Selskapsverdi på nåværende kurs (2.30) er på 664 MNOK. Må si jeg synes kursen begynner å bli særdeles attraktiv. Hvis de i år går med omkring 80 mill i overskudd, noe jeg tror de klarer så kan jeg ikke annet enn å tro at kursen skal ganske så godt oppover. Begynner å bli ganske stor oppside her nå igjen.

6 Likes