Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Greit å ta med konverteringen av gjeld til aksjer, så rundt 330m aksjer hvis du ikke har troen på at kursen skal under 0,80 da. MCAP blir da på 759 MNOK ved 2,30.

80m i overskudd (EAT) er det jeg forventer hvis Q4 går i null, men tror egentlig CE og SWL vil levere bra nok til at de ihvertfall klarer 1 MUSD der også.

2 Likes

Overrasket over at du beregner så mye lavere inntekt i SWL enn meg. Kanskje jeg er subjektiv siden jeg lastet og spilte det en hel del selv i august. :nerd::upside_down:
Tror du får en gledelig overraskelse, og at du tar feil, når q3 blir presentert. Men må tydeligvis være åpen for at jeg tar feil også =) Ikke for at noen av versionene endrer min beholdningsplan til Funcom.

2 Likes

Dette er som å være på HO - bare drittslenging og personangrep :wink:

Takk og pris for dette forumet.

2 Likes

Jeg bruker google trends til å anslå utvikling i inntekt, med juli som baseline. Du bruker kanskje en mer subjektiv metode?

Minuset med google trends er at jeg ikke vet hvor godt inntektene korrelerer med trenden, men på den positive siden, så får ikke subjektivt bias så mye å si.

Jeg har justert noe for september, som jeg forventer vil ligge ganske lavt nede, rett og slett fordi jeg tror en god del har blitt patrons og gir en fast inntekt til Funcom. Kan ikke si noe annet enn at det er subjektiv guesstimering heller. :smiley:

Jeg har økt beholdningen min med 100% siden rapporten kom, så jeg er rimelig positiv jeg også. :wink:

5 Likes


Tatt fra ’ https://steamdb.info/app/215280/graphs/

Den blå streken har ‘peak’ 16. august. Derav jeg har ansett midten av august som ‘cash’ peak også for SWL.

Jeg har tiltro til at bundlene gjorde god inntekt, og cachene som dropper, før agartha cache, så infernal cache, som nå blir byttet ut. Den gamle typen slutter å droppe, om du vil ha våpen fra de må du kjøpe cachene fra andre spillere, og nøkler for penger.
Så ut i fra dette har jeg i grunn tatt det for gitt at peaken var midten av august og ikke i juli, men kan absolutt ta feil som du påpeker @Christian

1 Like

Google-trends tar vel ikke hensyn til aktivitet på Steam? Vet ikke helt hvor vanlig det er å gjøre research for et FTP spill du ikke har hørt om, men finner på Steam tilfeldigvis. At Google-trends peaket før Steam launch tenker jeg at bunner i at alt da gikk igjennom kanaler Google kan følge.

Du kan sjekke google trenden for CE som referanse, jeg har gjort det for TSW, Payday 2, CE, Dead by daylight, osv. Det er en indikator som fungerer bra. Det er noen størrrere ting man må justere for, men de er ikke her.

11 Likes

Folkens, Funcom er en narkoman som nylig har blitt nykter og “alle” forventer tilbakefall og plutselig se Funcom i svime ved Akerselva igjen.

Sperrene som har tynget kursen i lengre tid nå er nok ikke bare for syns skyld, dette er mennesker som tjener på trading og lave kurser, folk som låner ut aksjer for short og shorterne selv. Jeg tror bildet endrer seg når feks Oxford er ute. Dette er rutinerte folk og avanserte algoritmer som er vanskelige å slå. Hadde feks Storebrand, eller andre investorer som heller lesker seg med å loppe penger av “småbarn” , gått innpå eiersiden med ett betydelig beløp, så ville det vært færre akjser i omløp og en trygghet for andre. Nå er det ville vesten og selv fundamentale forhold tas lite hensyn til.

CE ender på 1.3-1.7 m solgte i år som jeg har tippet en stund nå, det gir en solid platform Funcom 2.0 kan bygge videre på :wink:

10 Likes

Dette er da Oslo? hva kommer så fra USA?

Ja det er Oslo som kommer med et nytt spill med Conan, men det viste vi jo.
Det store spørsmålet er jo hva kommer de over dammen kommer med og det må vi bare vente på å få vite.

Jeg håper at de runder en million rundt nyttår, totalt på PC og Xbox. :slight_smile:

1 Like

Jeg tror saa fort de klarer aa stabilisere xbox og slipper mounts. saa er millionen innenfor rekkevidde. Og… vi har vel enda the purge paagang iaar.

3 Likes

Godt oppsummert.

Mener det nesten dønn alvorlig at vi burde blitt enige om et konsensusestimat her inne for Funcom i 2017. Deretter sender vi det åpent til meglerhusene med headeren “første mann”.

Det begynner å bli lovlig sent for dem å “oppdage” at denne narkomanen har sluttet på dop og vil ha tjent mer enn 100 mnok i rent resultat i 2017.

På sin første EA-tittel og en relaunch av en tidligere død traver.

Hallo.

Uansett: @Christian sitt utgangspunkt er svært godt.

5 Likes

Hvis man ser på Steamspy, så rapporterer den rundt 650k hittil i år, og jeg regner 130k på xbox (reviews * 62 -25% for trial reviews), så 780k. Videre regner jeg 30k i måneden på PC (opp fra 20k i Q2) og 20k på xbox. Ender da på 980k.

Hvis Funcom kommer med noen større oppdateringer før nyttår, så har de gode sjanser til å selge bedre. Her er vel “The Purge” det jeg ser for meg som den største oppdateringen. Mounts er jeg mer skeptisk til at skaper noe stort mersalg.

2 Likes

Enig i det, da hadde det vært fint med å ha ett Funcom på laget med faktiske tall for å bli mest mulig nøyaktig.

2 Likes

04.09.2017 21:03
MELDEPLIKTIG HANDEL FOR PRIMÆRINNSIDERE
Reference is made to the statement dated 1 September 2017. The
payment has been determined based on a selling price of NOK 2.37 per
share.

Badhoevedorp, The Netherlands, 4 September 2017
Funcom N.V.

@pdx: Hva med en funksjon som automatisk poster børsmeldinger fra newsweb på “generell småprat aksje X”-trådene?

9 Likes

Ligger allerede på to-do lista @ovstebo :smile::+1:

12 Likes

Så det ble først solgt i dag.

Ser nesten med vantro på det som skjer om dagen, det fallet vi ser i kursen nå er bare panikk.
Denne panikken er skapt av personer som er pengesterke nok til å skremme vettet av div småaksjonærer som de fleste av oss her inne på Tek.
Lar jeg meg skremme… Ja, litt… selger jeg aksjene mine nå midt oppe i denne kursmassakren… NEI og atter NEI.
Inne i mitt hode lager jeg plass til det fundamentale og det forteller meg enkelt dette.
Funcom kommer til å klokke inn imellom 90-110 Mill lett i 2017.
Det neste jeg spør meg er da dette.
Ikke viss, men når dette skjer er da kursen i Funcom over eller under eks gårsdagens sluttkurs på 2,29
Svaret på det gir seg selv, den er langt over dagens kurs.
Selv de store pengene kommer ikke til å klare å stoppe kursen når det fundamentale er på plass.
Jeg er også sikker på att de “store” er så smarte att de stopper leken mens den er god (for dem)
Så bare la galskaper forsette, den er nemmelig av det meget kortvarige slaget.
Jeg sitter med 214k i Subsea 7 om dagen, selv om jeg anser Subsea 7 som ett meget godt kjøp på 110 kr. Hva skal man si da om Funcom på 2,29!
Vurderer derfor meget sterkt å kjøpe meg ytterligere 95633 Funcom aksjer, jeg tillater meg ikke å miste fokus på det essensielle nemmelig Funcom 2,0.
Innrømmer gladelig att ikke alt går på skinner om dagen, men ser også att det jobbes sprenghardt inne hos Funcom.
Resultatet av det har vi sett nå de siste to dagene, spillertallene på Steam holder seg veldig bra tom, en liten økning i går.
På X- Box er det også god forbedring, CE har løftet seg fra bunnen når det gjelder annmeldelser.
Så istedefor å forsette siget nedover mot 20 plass, har den klatret oppover mor seierspallen igjen med en 5. plass.
Det er meget sterkt og viser oss att X- box spillerne er sulteforet på Survivelspill.
Hver mann, dame styrer sin egen portefølje. Men skulle jeg komme med ett forsiktig råd til dere som har solgt/ redusert de siste dagene.
Kom dere inn igjen før oppgangen starter, for den kommer like sikkert som julekvelden.
Edit. glemmer jo helt SWL oppe i dette,((akkurat som markedet gjør, hekk markedet vet vell knapt att SWL finnes, langt mindre att den genererer penger). Blir bare sikrere og sikrere att Funcom har gjorde ett meget klokt valg ved å relansere denne . SWL kommer til å gi Funcom og oss aksjonærer mye penger fremover.

12 Likes