Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Igjen ser vi at fundamental analyse ikke fungerer på kort sikt. Selv om man hadde vært en flink detektiv og regnet seg fram til fasit på SWL som jeg mener ligger lang over det man kunne forvente på forhånd så kunne man gå på en smell ved å laste opp foran rapporten. Fundamental analyse fungerer så klart på svært lang sikt, men på kort sikt tror jeg magen til Larsen fungerer vel så bra :slight_smile:

Vi får smøre oss med tålmodighet og tenke på at aksjen trolig kommer til å bli like overpriset en gang i fremtiden som det vi mener at den er underpriset nå.

18 Likes

Enig her Holmes, spørsmålet nå er jo når begynner markedet å prise inn det som er i ferd med å skje med Funcom?

Funcom skal til Tokyo game show…

10 Likes

Det är riktigt bra nyheter! I Asien är detta en av de absolut största/hetaste mässorna och sett till antal besökare är det en av de största i världen. Den asiatiska marknaden är enorm, så det är helt rätt prioriterat av Funcom.

Här ser ni en bild från en av publikdagarna i 2014:
IMG_0034

Sedan den gången har mässan bara blivit större :grinning:

2 Likes

Når vi er i 2018 og nærmer oss full release på CE, samt kan se tilbake på 2017 som årsbeste noensinne for Funcom, kan man nok anta at en hype kan forekomme.
Om turn-based strategi spillet av Conan kommer ut i 2018 også, kan det være et annet hype område som vi kan se etter. Tror om vi skal ta lærdom av i år, er at størrelsen av første hypen avgjør om det er rom for den andre hypen, eller om for mange sitter fast på kapital enda og bare vil ut. =)

2 Likes

Som jag har förstått det är det 2-3 spel i pipelinen; turn-based strategispel är inte (nödvändigtvis) basserat på Conan IP. Detta utvecklas i Malmö av Bearded Ladies (ges ut av Funcom). I Oslo skall de fokusera på ett nytt Conan IP spel (efter att CE är fullt lanserat). I USA skall de jobba med ett ännu oannonserat projekt. En spännande tid framöver :slight_smile:

2 Likes

Da bør de jo absolutt få bedret servicen sin bektraktelig i Asia.

Side 5 og 6 i q1 rapporten til Funcom omhandler deres strategi og fremtid.
Svært intressant mtp spillslipp.
http://cdn.funcom.com/investor/2017/Funcom_1Q17_Report.pdf

Oslo - Conan IP som utvikles ble altså da nevnt forsinket, og det ble gjentatt nå i q2.
Preproduction er det som nevnes. Om arbeid med CE kan skape litt forsinkelser her,
er det advart om i q1 rapporten allerede slik: “The above mentioned statements and objectives are forward looking and are subject to
change along with industry trends.”

Men North Carolina var i tidlig ‘concepting stage’ ved q1 rapporten allerede.

Angående spill release annonsert i q2 direkte:
“Several planned future launch activities have the potential to boost Funcom. revenues over the next 12 months. Conan Exiles launch on PS4, the launch of complete versions for PC and Xbox One and sale campaigns will be important, along with the launch of the Bearded Dragons partnership game.”

Strategi spillet er det spillet de lager sammen med Bearded Dragons. Og er eneste vi altså kan forvente å se til neste år basert på informasjonen vi har akkurat nå om jeg leser dette rett.

Men syns jeg husker Rui C. sa på twitch at det var Conan IP? Det er omtalt som et samarbeid her også, ikke at Bearded Dragon bare sponses.

Nå er det vel en gang slik at de ikke vil gi for mye informasjon på forhånd, for å kunne anvende informasjon som markedsføring og hype også når ting er mer planlagt. Så kan vel fort hende det er flere spill-slipp til neste år. Men det er ikke direkte nevnt i q2 rapport.
Kanskje vi burde formulere en mail til Funcom om mer informasjon her, eller kanskje dere vet mer?


Edit, om noen skriver til Funcom, så gjerne skryt av side 5 og 6 i q1 rapporten, og ønsk lignende i alle kvartalsrapporter! :yum:

2 Likes

Funcom tjener penger…

NOE DE OMTRENT ALDRI HAR KLART!

Jadda la oss gruse kursen og selge av frykt.

Frykt for hva da? – - –

9 Likes

Det eneste som holder igjen kursen er den dårlige historikken. Det må snu en eller annen gang. Kortsiktig kan det likevel gå enda lenger ned. Med mindre noen med mye kapital plutselig begynner å kjøpe…

Historikk kombinert med rask nedslag ved hjelp av store sperreposter. Aldri sett maken i min tid i Funcom, både i volum og tiden det har pågått. Min teori er Oxford, og gleder meg til de er ute igjen.

1 Like

Ja, du har nog rätt där. Helt riktigt av Funcom att fokusera på CE till det fungerar optimalt. Så det är ju egentligen både CE och Bearded dragons -spelet som skall släppas nästa år. Jag tycker absolut det är värt att ta med CE igen, även om spelet har varit ute på EA en stund nu.

Spelet kommer ut i ett mycket bättre skick, det släpps på PS4an och det finns fyfsika kopior att köpa i butik. Det kommer appelara till en mycket större köpgrupp och i antal sålda kopior tror jag potentialen är väldigt stor…

3 Likes

Det som er fint med butikk og fysiske kopier er at retail kjøper partier av spillet og supplerer etterpå med bestillinger ut fra respons. Retail vil jeg tro de ligger på 499(kanskje 599),- på release og ned i 299-199,- innen 1, 5mnd.

4 Likes

Bearded Dragons lager eget spill, funcom er kun utgiver. DEt Rui sa var at når de ble kontaktet hadde Bearded dragons/Ladies allerede en fungerende demo. Og ja det virker til å være den eneste launchen neste år utenom CE på PS 4 og CE full launch.

4 Likes

Blir CE i hardcopy på PS4 på meg når den kommer, gleder meg :slight_smile:

4 Likes

Hardcopy special edition med en fungerende endowment slider i boksen?

Hehehe dagens! :joy:
Nei, kan jo ikke skremme kvinnfolkan når dem kommer på besøk :tongue:

Jeg var der i 2008 - det var ENORMT allerede den gangen:

IMG_0060IMG_0056IMG_0061IMG_0064IMG_0065IMG_0055IMG_0059IMG_0066IMG_0063

Dette var året Square-Enix kom med første traileren til FFXV, så de tok sin tid :wink: Var ikke lov å ta bilder det, men hjelper å være 1,90 høy og røslig nordmann.

10 Likes

Häftigt! Får de nu bara ordning relationen med den asiatiska marknaden så bör allt ligga tillrätta för en lyckad lansering!

Oavsett jäkligt kul att de åker dit tycker jag! Kommer säkert bygga upp en del intresse runt spelet bara av det :slight_smile:

Bra att Funcom är med… jag skiter dom som leker med kursen just nu… har längre horizon än min näsa :slight_smile:

4 Likes