Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg kikka litt på shortposisjonen Oxford har og så at de nå er tilbake til “utgangspunktet” med samme andel short som når shorten ble satt 1.mars. Noen som har noen tanker rundt dette? Bare tilfeldigheter?
Antallet aksjer blir jo mer nå pga konvertering av gjeld til Jebsen, men andelen står nå i 0,78% igjen.


1 Like

De er på vei ut. Se på datoen. Tipper de prøver å fucke opp kursen mest mulig i innspurten

1 Like

Og godt skal det bli å få de ut. Syns de tilsynelatende har klart å fucke det bra opp allerede mens de har drevet inndekking, men det er nok ikke umulig at de har flere ess i ermet fremover.

Steamspy bommer nok en gang med 10%+ etter at Bluehole har annonsert at de har nådd 10 millioner solgte. Nå sier han også at siden lagger med 4 dager. Planet Coaster bommer også med mellom 10-15% etter at Frontier har annonsert 1 million solgte.


Nå er jeg oppe i 707k med bruk av reviews (med unntak av gårsdagen) salg for Conan Exiles. Begynner å få troa på at det om ikke annet er nærmere sannheten enn Steamspy.
image

18 Likes

Skal ikke se bort ifra spådommen min med minst 1.3m solgte til nyttår. Det er vel salg i oktober ifbm Haloween, autumn sales i november og winter/Christmas i desember /januar. Så har vi xbox

1 Like

Om du ser på noen av postene hans bakover en tid så har PUDG sin ekstreme popularitet gjort at det har kommet VELDIG mange nye steamkontoer. Etter at han økte utvalget så økte samtlige spill jeg følger. At det nå tar 4 dager overrasker meg ikke siden han sampler flere kontoer nå.

3 Likes

Hei Alle sammen, jeg er splitter ny og håper noen kan gi meg litt lesestoff om fundemental analyse og gjerne eksempler for å sammenligne og definitvit lære. Denne Bagger henviser ofte til sine tall, men i det havet av mannshit på HO finner jeg de ikke.

Takker for svar.

5 Likes

Havet av mannsjit hehe, høres nordnorsk ut! Jeg fant ut at Tekinvestor er en øy i et hav av diare da :sweat_smile::+1: mange her som har mye å bidra med. Velkommen!

6 Likes

Har ikke noen gode linker til deg, men må bare nevne at de fundamentale analysene til Bagger peker akkurat den veien han vil.

Eksempel:
Funcom har ca en milliard i underskudd over de siste 20 årene. Bagger kjører da på med en analyse hvor de bruker 100MNOK av dette underskuddet til å unngå skatt og på den måte få et bedre resultat. Så langt helt greit. Men! Så ganger han dette overskuddet med 20 for å finne riktig selskapsverdi. For at det skulle vært riktig så måtte Funcom ha hatt 2 milliarder i framførbart underskudd (20x100MNOK)

Det viser seg også at pga elendig skatteplanlegging fra Funcom sin side, så er bare rett over 1,1 MUSD framførbart underskudd som de kan bruke til å redusere skatten. Dette var selvfølgelig ikke noe han tok høyde for i det hele tatt. (Ikke at jeg hadde tenkt på det på det tidspunktet, men jeg hadde mest sannsynlig ikke tatt med det framførbare underskuddet i det hele tatt)

Det er vanvittig slitsomt å plukke fra hverandre andre sine fundamentale analyser, det krever nesten like mye arbeid som å lage dem selv. Hvis ikke kilden er troverdig, så er det nesten bedre å lage sin egen.

7 Likes

Bruk noen kroner på insider medlemskap så leser du @Christian sin analyse på insider funcom :slight_smile:

4 Likes

De har litt mer enn som så, men de kan ikke benytte seg av det direkte mot inntekter av spill.

De må gjøre et oppkjøp eller lignende :wink:

The group has further unrecognized tax losses, primarily USD 11,843
thousand related to Funcom N.V (at year end 2016). These are generated
from holding and financing activities and may only be offset against future
profits from similar activities

4 Likes

Ok, den var litt flau, den var ikke under assets, og har ikke lest regnskapet så nøye.

Kan det tapet brukes opp mot evt overskudd fra samarbeidet med Bearded Dragon?

1 Like

Kan hende du er inne på noe der, men mulig de må være inne på eiersiden da.

2 Likes

Er nok en av hovedoppgavene til Stian Dragset å finne en måte å bruke dette underskuddet på…

9 Likes

Den tanken har slått meg også. Tiden vil vise. FUNCOM 2.0! BULL!

2 Likes

Hvis @Hektar har rett angående Stians arbeidsdag tror jeg ikke han finner ut så mye :joy:

Innlegg av: Hektar (05.09.17 15:04 ), lest 250 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: FUNCOM Hva tror dere Stian Dragests skal gjøre?
08:00 - Kommer på jobb, lander
08:15 - Første kaffekoppen
08:45 - Morgentur på do
09:30 - Ny kaffekopp
10:15 - Scrolle litt på VGnett, oppdatere facebook status
11:00 - Bokføre gårsdagens salg
11:01 - Lunsj
12:00 - Snike seg ut i bilen og gråte hysterisk og ukontrollert
13:30 - Sjekke stillingsannonser på finn
14:15 - Kaffekopp
15:00 - Spille litt fruit ninja på nettbrett
15:30 - Gjøre seg klar til å dra hjem

2 Likes

Derfor 90% av forumet her sluttet med HO. Jeg tror det var tydelig på Q2 presentasjonen at Stian skal være sparringpartner og høyrehånd til Rui. Noe jeg tror er et smart valg.

12 Likes

Tydelig at vi har flere nye siste tiden, men hadde satt pris på om innlegg fra forumet dere som meg meg “flyktet” fra ikke kommer i ett kjør. Synes kvaliteten er på vei ned her nå, også grunnet gjentagende innlegg med samme innhold. Ikke rettet mot spesifikk person men trend. Skumleser bare funcom som ikke er insider nå, slik jeg gjorde i ho før jeg droppa det helt…

5 Likes

Jeg fikk ett bra inntrykk av Stian Dragset på presentasjonen av forrige kvartalsresultat. Han har både teknisk og økonomisk bakgrunn og jeg tror derfor at han passer fint i denne type jobb. Han kommer i tillegg fra tilsvarende jobb i Telenor slik at han også har mye relevant erfaring.

2 Likes

Det er litt det jeg også synes og mener, derfor jeg blir litt oppgitt av sånne ekstremt idiotiske HO innlegg.

5 Likes