Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hvis TSW havde leveret 100 mUSD om året ville Funcom være prissat mange gange højere end 1,6 milliarder NOK

5 Likes

Det er morsomt å følge dere igjen :slight_smile: Her hauses det opp og ned :slight_smile: Ser bedre ut enn sist da gjør det ikke? Kursen avhenger vel bare av håpet og troa denne gangen også, salgstallene må se bra ut, men kursen går fortsatt på luft og kjærlighet :slight_smile: Og kanskje litt hat. Dette blir spennende :slight_smile:

1 Like

Kursen er fortsatt på det eg vil påstå er edruelige antakelsar om Funcom sitt 2017/2018. :slight_smile:

1 Like

Plukket litt hin dagen på 3,10, og i dag fikk jeg på 3,40. Blir nok en fin trade på noen av de! Sitter også med noe over launch.

DEt hauses og baises veldig lite på forumet. Diskusjonen er i stor grad preget av korrekt informasjon, samt synsing på hvordan ulike scenarioer vil slå ut.

Jeg tok kanskje litt hardt i :slight_smile: Setter pris på det dere graver frem :slight_smile:

3 Likes

Jag sålde c:a 30% igår efter uppgång med 175%. Resten sitter jag med lite till… Räknar med att det kommer några nyheter till innan 31:e, kanske kommer något redan idag? Vi måste ju få information om prissättning samt att det säkerligen kommer några videos

Det er bra at mange tar gevinst :slight_smile: Da etablerer vi en høyere snitt kurs hos aksjonærene og større muligheter for å nå 4kr og høyere nivåer. Som vi ser har ikke gevinstsikring fått kursen til å stupe hittil, egentlig det motsatte. Men som med alle aksjer finnes det en grense et eller annet sted. Ser for meg at mange vil se hva vi får levert 20. januar på streamen. Gleder meg til den! :slight_smile:

Legger ut på salg fra 3,70 og oppover

1 Like

Ja jeg var helt enig i dette, helt til Funcom kom med nyheten om Mod support som du vet :slight_smile: Nå vet jeg ikke hvor høyt det kan gå, men at et survival spill slippes ut med mods fra starten av EA går som ild i tørt gress i gaming miljøene. Som du vet er jeg nå gått fra kritisk til veldig positiv, og prøvde å forklare hvorfor tidligere. :slight_smile: Heia nye Funcom! ^^

Når det kommer til kursutviklingen tror jeg vi ser 4kr før helgen, så en dupp ned 1kr fra toppen før vi går opp igjen rundt 29-31. januar. Så kommer alt ann på salgstallene etter det. Jeg tror trenden vi er inne i fortsetter fram til mandag morgen minst.

Post nr 1000 :slight_smile:

16 Likes

Du kan ikke bare claime den posten med en slik post?! :scream:

3 Likes

Det var bare en liten salutt :slight_smile: du kan få den neste, rekker det sikkert før launch :wink:

1 Like

Jeg bare kødder med deg - var bra du la merke til det! Du skal få en like av meg :smiley:

1 Like

1000 posts og det er ikke gått mer enn 18 dager…

3 Likes

Kan dere fjerne postene deres på 3.70 er dere snill?:heart_eyes:

2 Likes

Hehe, det hadde vært noe :slight_smile:

Nå skulle han som setter opp en post på 700k kjøp til 3,70 hver morgen vært her :stuck_out_tongue:

1 Like

MERK:Jeg er helt nybegynner, men har flaksa meg opp en stor andel aksjer i funcom.Hva tenker dere om at jeg venter med salg til etter release, men setter stop loss. Er det noe ‘regel’ for hvor mange prosent man sette stoploss under kurs. Vil jeg mer eller mindre garantert få solgt aksjene dersom stop loss utløses? Hvor mange aksjer vil man reelt kunne sette på en stoploss og så ha den tryggheten jeg ønsker?
Sikkert vrient formulert og jeg spør om ting som kanskje ikke kan svares på, men jeg prøver likevel :slight_smile: takker for fine tilbakemeldinger

2 Likes

Kommer an på hvilke verdier du setter i stop lossen, setter du salgssummen for høyt (etter trigger utløses), og kursen går fort nok ned, så blir i verste fall deler av posten stående igjen usolgt. Da bør du i så fall sette salgskurs en del lavere enn trigger, så aksjene daler i fanget til de som ikke får trukket poster langt nok ned. Må ses an i forhold til hvor mange aksjer det er du skal selge da.

Merknad: Har aldri brukt stop loss selv, men dette er jo beste teori jeg har til det du spør om.

1 Like