Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Sett i tilfelle salgsprisen et godt stykke under triggerkursen ja, så er det i hvert fall større sjanse for at du får solgt alt.
Det finnes uansett ikke noe garanti for at stop lossen din trigges dersom den feks åpner under din triggerkurs (eller bare hopper over din trigger på full fart ned), så ikke vær for beroliget selv om du har satt en stop loss er mitt tips :wink:

Når det gjelder hvor mange prosent under kurs du burde sette stop lossen avhenger som oftest av det tekniske bildet (støttenivåer etc), men kan også være “skummelt” å sette den for tett under et teknisk nivå, da mange ofte spekulerer i stop loss raids.

2 Likes

Da er ettermiddagsrushet i gang!
RT 3.77

3 Likes

Har ikke solgt eller gevinstsikret noe som helst fra kjøp på 1 krone i fjor (1,01 i snitt).

Kjøpte bare litt mer på 2,48 (liten post) før den stakk sist.

Har riktignok lagt inn Stop Loss som jeg har flyttet gradvis oppover.

5 Likes

Crazy days!

Solgte en liten pott av gevinsten nå (3.78) - 200% avkastning så langt.

5 Likes

Må åpenbart bare sitte på hendene her, hadde 200k til snitt 1,10, solgte 140k altfor lavt, men det som jeg har solgt er ren fortjeneste, og jeg har nå mer verdi i Funcom på mine 60k aksjer enn hva jeg kjøpte for (220 k kr mot nå ca 226 k kr :slight_smile:)

8 Likes

Grattis.

1 Like

Sitter i omtrent samme situasjon selv, med snitt 1.2 (faktisk er nok litt lavere, har tradet litt).
Solgte 40k altfor tidlig, og de resterende 30k er nå verdt mer enn jeg ga for alt i sommer.

Veldig fristende å selge ut resten nå som beholdningen lyser over 215% økning, men tør ikke sitte uten noen aksjer :smiley:

2 Likes

Er veldig usikker nå om jeg skal selge 50 k på 4 kr som var planen?
føler nye Funcom gjør alt rett fortiden og at aksjen skal opp til 5-6 kr
før 31.01 :yum:

Hyggelig for Funcomaksjonærer detta :slight_smile: Får litt flashbacks til da jeg satt med noen 100% gevinst selv, og solgte alt for sent. Det er lett å bli grådig når man er mye i pluss, husk at det aldri er feil å realisere gevinst :slight_smile:

11 Likes

Hva er Mcap på funcom og hvor mange spill må de selge i 2017 for å forsvare den kursen?

Bare litt dumt å realisere på 2,49 og 2,935… :slight_smile:

Men har 60k igjen da…

Lykke til videre på reisen kammerater, eg eier pr nå ikke en eneste Funcom aksje lenger.
Gratulerer dere med langt større post eller hva eg hadde nå, Hugs å ta vare på gevinstene

13 Likes

Synes det høres veldig fornuftig ut

1 Like

Har du solgt alt?

Etterpåklok kan alle være. Jeg er ikke bitter i det hele tatt for at jeg dumpet alt på 2.41, kjøpte tilbake 1/2 parten på 2.33 dumpet dette på 2.94. Har tjent gode penger på nesten ingen jobbing.

Hadde aldri klart å vente til nærmere 4 kr før salg fordi jeg mener dagens prising ikke kan forsvares. Hadde det ikke vært 2.94, hadde det vært 3.10, 3.20, 3.40 you take your pick.

Helt umulig å sitte å se i bakspeilet i aksjemarkedet :slight_smile:

5 Likes

La ut/solgte 30k på 3,76 nå…
Har 30k igjen, får se om hvor lenge jeg sitter med de, og om jeg kjøper ved en eventuell dipp…

Ja, jeg eier ingen aksjer nå. Har kun tradet i aksjen, og fått en del prosenter, men jeg hadde fått vesentlig mer om jeg hadde sittet stille

1 Like

Tenkte jo på å sitte med mine 200k men nå er det 30 k igjen. Men det er da andre aksjer som også vil gi avkastning så jeg er ikke bekymret.
Tror vi nærmer oss en foreløpig topp nå, men med denne galskapen her er det ikke godt å vite.
Men jeg opplevde jo 72% oppgang i IOX også ene dagen de få ukene jeg var i den aksjen…

1 Like

Nå smeller det sikkert inn melding på hvilke streamers som skal streame, ny video og pris på spill :slight_smile:

5 Likes

Chartet for det siste året er jo ikke drastisk overhodet hvis man bare ser på kursen, og volumet i det siste er helt konge:

Men hva er egentlig market cap i dag vs market cap 1. mai i fjor?

1 Like