Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg skylder på sofistikerte algoritmer og sperreposter på, feks idag, 2.5m fra 2.29-2.40ish

Det du sier er feil. Det skyldes ene og alene at markedet ikke har oppfattet hva swl drar inn og st fokuset kun har vært på xbox Ce

4 Likes

Nei, fordi tallene står svart på hvitt, men den typen aksjonær som er snitt i Funcom driter i buksa når det blir tørrjukking og sakte nedslag som den siste tiden, kaster kortene uavhengig av hvordan resultatet, fordi man ser kontoen blir mindre og mindre. Dette utnyttes av tradere og algoritmer. Jeg mener det kun er psykologisk reaksjon av smarte dataprogrammer og erfarne tradere.

Edit: Jeg underbygger min påstand med stemningen på forumet, vi vet at det går bra med Funcom enda selger folk aksjer. Om det er en reaksjon på å være lur eller en følge av TA råd i fleng vet jeg ikke. Jeg har solgt og Tradet fordi jeg ser det ligger millioner på salg uten omsetning eller nyheter til å knerte de. Vi får se om dette endrer seg med Oxford ute.

Jeg tror, hvis vi er på kursnivå som rundt her, at større aktører uten Oxford inne, åpner opp for disse frem mot neste rapport og lansering neste år.

2 Likes

Godt jeg er en maskin uten følelser. Dette er ingenting i forhold til når aksjen var nede på 50 øre :joy:

3 Likes

Men hvorfor går du inn i sdrl hvis du ikke har nerver til å sitte i funcom ?? I sdrl har man jo lenge sagt at aksjonærene sitter igjen med minimalt etter restruktureringen.

5 Likes

Kjedelig, buddy :sweat: Måtte lykken snu. Når vi er som mest “lei” er vi mest i stand til å handle i affekt. Men du store som jeg skjønner deg med flere som kaster inn håndkle.

1 Like

Funcom diskuterer vi så heftig at vi har mange syn og diskusjoner som gjør beslutningsgrunnlaget bedre enn at en random person anbefaler eller tror på oppgang i enkelt selskap. Det blir ren gamble å hoppe på hotte tips som er for gode til å være sanne.

Det var synd at du tapte cash på Seadrill og Funcom. Hvis du vil ha en “sikker” investering så anbefaler jeg Gjensidige eller Statoil…

NB! Det er ikke lurt å kjøpe aksjer i Norske Skog…

3 Likes

Synes nå Funcom er et av de mest deriskede aksjene med best R/R på OSE. Q3 blir kanon, og begynnelsen av 2018 haraball. Selv med mitt drittsnitt som er 100 øre + nordover forventer jeg å tjene OK med penger på aksjene ila 2018 / 19.

6 Likes

Å kjøpe funcom på 2,2-2,5 tror jeg er rimelig bankers.

10 Likes

Merker jeg har litt forumfatigue men her er min analyse:

Funcominvestoren kan deles inn i 3 hovedtyper:

  1. Den erfarne - hyppig sett inne på tekinvestor. Har fulgt Funcom lenge og kan aksjens historie. Jobber ofte m IT og har gamet mye. Har typisk en ganske stor langsiktig pott med litt høyere snitt på enn dagens kurs. Roterer og trader derfor en del av potten for å få ned snittet men ender stadig opp m å laste enda litt mer. Apetitt på flere aksjer basert på siste 3 måneders utvikling er derfor avtakende.

  2. Average Joe - Mannen i gata m noe penger til overs. Kunne for 1 år siden ha blitt karakterisert som investortype 3. Fikk i sin tid nyss i Funcom av naboen og googlet litt. Havnet da på nonameforum og leste mye hype. Ventet litt med å investere og gikk inn på ca 3,5 “da den jo har vært oppe på 5 og skal tilbake dit minst…denne Bagger og Orion analysen virker jo å ha noe for seg”. Etter at kursen har “stabilisert” seg nede på 2 tallet forlot imidlertid denne investoren noname forum og frekventerer nå stort sett tekinvestor. Orker ikke trade men har lastet opp 2 mindre summer etter hovedpotten rundt 2,5. Er derfor lastet til ripa og kjøper ikke flere funcomaksjer pt.

  3. Funlieber - Overhørte på bussen noen snakke om aksjer og at d nå var et “sykt bra tidspunkt å gå inn på - dettan blir schvære greier” Deretter ordet Funcom. Google -> nonameforum “Fuck! Vi lever jo i et rally!” maxet kredittkortet pluss bursdagspengene og joinet deretter menigheten…all in. Går typisk ut uken etterpå etter 5 % nedgang. 6 dager senere registrerer funlieberen imidlertid at når er kursen opp 2% igjen og nå er det fanden meg rally igjen!! Går derfor inn igjen med det han fikk ut i forrige uke noen øre over forrige inngang…osv…osv…I sjeldne tilfeller kommer funlieberen seg ut av sekten og ender opp som investortype 2.

15 Likes

Morsom karakteristikk, men den bommer på en ting da, typen som jeg og @holmes representerer, som ikke fikk med oss pre-Conan tiden i så stor grad. Nå derimot, så har vi lest Q2-rapporten, sett på steamspy og konkludert med at Q3 ser veldig bra ut og at risken er lav, mens reward fortsatt er høy. :wink:

Du kan kalle oss de forsiktige. :stuck_out_tongue:

14 Likes

Du solgte deg ut av et selskap som leverer de beste tallene i selskapets historie og kjøpte deg inn i et selskap som så vidt klarer å holde hodet over konkursdragsuget?

Får en del av mine akjsekjøp til å se ut som genistreker :stuck_out_tongue:

Håper du får bedre lykke neste kjøp! :smiley:

6 Likes

Den kjedelige investoren… Han som ikke vil innrømme at han liker adrenalinrushet high risk aksjer gir han. Han som fremstår som firkantet og A4 i vennekretsen, men som på fritiden frekventerer på lakk og lær klubber

6 Likes

Say no more, hadde jeg brukt like mye tid på mine andre aksjer som jeg gjør på funcom hadde jeg sikkert vært sjekket inn på sykehus. overarbeidet.

7 Likes

Hehe, ler så jeg griner. Spot on for min del.

1 Like

Hadde ikke planlagt å sitte med den eksponeringen jeg har hatt i Funcom over så langt tid, men har valgt å legge Funcom aksjene mine i dypt nedi skuffen og lukke igjen. Denne åpnes igjen ut på vårparten til neste år… Da har vi lagt bak oss et historisk godt årsresultat, full launch av CE, og sannsynligvis ny info om (kanskje flere) kommende spill. Da tror jeg vi vil fnyse godt av dagens kurser, har forsåvidt fnyst en stund allerede… men blir noe annet å se tilbake å fnyse med en 3-sifret prosentavkasning :wink:

9 Likes

Utrolig morsomme beskrivelser! :smile:

Kan ikke si at noen av dem treffer veldig godt på meg men… er vel kanskje litt sær da :wink:

2 Likes

Om aktien nu kunde stiga 90% på en vecka tidigare i februari så borde den väl åtminstone handlas upp till 3.50-4 kronor ganska omgående nu i takt med att allt fler börjar inse att det faktiskt rullar in rejält med pengar från två samtidiga spel.

Funcom drar ju faktiskt in mer pengar än vad Starbreeze gör just nu men värderingen är fortfarande typ 700M jämfört med 3Mdr…nu ska jag erkänna att jag tycker SB borde vara värt betydligt mer men det är inte poängen här utan hur lågt Funcom faktiskt värderas till.

Q3 kommer bli sjukt bra, kanske även bättre än Q1. Helårsvinsten för 2017 säger att kursen borde upp en hel del? Dom där tidigare topparna på över 5.50 ser ju inte så dumma ut sett till dom siffrorna…

Såå… vad missar jag? Varför värderas inte Funcom högre? Hjälp mig förstå. Tulleaksje…:stuck_out_tongue:

Edit:
Hittade lite estimat för Q3 på placera:
https://www.avanza.se/placera/forum/inlagg-anvandare.81452.html#5792875

Den här verkar vara väldigt mycket “bear-case” i många av siffrorna, likt förbannad blir det ett ganska bra Q3. Så återigen… varför värderas den såhär?

7 Likes

Fordi aksjonærene er sin egen største fiende.

Vi har ingen seriøse, tyngre investorer i aksjen. Kun småfisk og tradere. Med det som utgangspunkt ser vi også hvor lett det har vært for enkelte algoritmer å knekke kursen tilnærmet når og hvor de vil.

Vi må bare håpe større aktører kommer på banen snart. Det er INGEN gode unnskyldninger lenger for at alle skal sky Funcom som pesten.

Derfor det kunne vært morsomt å sendt en konsensus “Tekinvestor Analayse” til husene med header “førstemann”.

11 Likes