Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

en NON kunde som dumpet en god slump der gitt… fra 2,47 og rett ned til 2,40…

Som vanligt… hoppas han/hon köper tillbaka mycket dyrare :slight_smile:

Hadde nok sikkert håpet at det skulle utløse flere stop loss.

1 Like

De som mener EA PC var en peak i kurs sett mot full lansering på tre plattformer, fysisk utgivelse og med et år som har slått alle forventninger i bakken vil bli overrasket.

Enig!

Usikker på kort sikt, sikker på lang sikt :slight_smile: Har troen på Funcom 2.0

1 Like

SWL ser ut il å holde et bra trykk på trafikken også i august. Litt opp fra juli, men trafikken går ned på thesecretworld.com. Likevel, besøket holder seg ganske bra skal man tro Similarweb. 40% av trafikken ser ikke på andre sider på nettstedet (bounce rate)

Bra økning i besøk på hjemmesiden til Conan Exiles. Likevel, besøket er noe overraskende på et lavere nivå enn besøket for hjemmesiden til Age of Conan. Mulig det har noe med at ageofconan.com også har forumsider? Eller har gode gamle AOC fortsatt en god slump spillere? De har hatt noen solide peaker i år på antall spillere

Ser ut som mange ville teste ut AOC i den tiden Conan Exiles kom ut.

10 Likes
1 Like

Husk at for Funcom sin del så begynte de å nærme seg et punkt hvor de hadde lite til ingen penger igjen. Early access var en måte å unngå ny emmisjon eller nytt lån.

1 Like

Tror det er en måte de vil fortsette å benytte. Lavere kostnader er i strategien deres tross alt, og EA kan bidra til det. Er svært positiv til det selv, da forutsatt at de fortsetter å levere ‘full release’ som nærmest en selvfølgelig til et relativt pålitelig tidspunkt senere. Noe som ikke er trenden i EA-utgivelser.

Det viktigste poenget er vel at Funcom kommer til å gå ut av EA samtidig som de kommer med en expansion og at de lanserer på PS4 og at de begynner med retail-salg. De går mao fra to kanaler (xbox og pc digitalt) til seks kanaler (xbox, pc, ps4 digitalt og xbox, pc, ps4 retail). På konsoll så er retail salget ca like høyt som digital-salget og på pc ca 25% av digital-salget.

I mellomtiden, så blir kursen grisekjørt, i takt med at salget faller. Uten at det burde ha overrasket noen. :stuck_out_tongue:

7 Likes

Jeg mener det er to måter å forholde seg til Funcom nå. Enten tjene litt på svingningene opp og ned ved å gå mot strømmen 10- 20 øre opp eller ned, eller logge ut og komme tilbake om et halvt år og se hva kursen er da. Å pine seg selv ved å følge kursen fra time til time dersom man ikke har tenkt å trade litt ser jeg ikke poenget med. Jeg personlig har lastet opp og tatt en pause fra Funcom tradingen…for en liten stund.

13 Likes

Jeg følger med, så hvis kursen går ned uten at jeg mener det er grunnlag for det, så kan jeg kjøpe. Kommer vi lavt ned på 2,2-tallet eller ned på 2,1 et sted, så kan jeg laste resten. Hvis aksjen stiger mye uten at det egentlig har skjedd noe, så kan det være jeg selger noe også, men jeg trader ikke 10-øringer. Samme hvor lukrativt det kunne vært. :stuck_out_tongue:

Jeg mener man tror på julenissen hvis man tror kursen kommer til å stabilsere seg noe særlig høyere enn der vi er nå. Først og fremst fordi det skjer lite spennende framover. Det er mulig noen posisjonerer seg foran Q3-tallene og vi får en liten hype før det, men hvis alt får som forventet, så selger ikke CE mye på det tidspunktet. Jeg tror mao ikke på noe skikkelig hype før Funcom kommer med datoen for CE lanseringen på PS4.

3 Likes

Siden eg fortsatt trader med lommerusk så skal eg holde meg til prosenter, men kom meg inn på 2.43 og har 100% nå i fun på det snittet :slight_smile: planen er å snitte seg ned en mnd til (tror vi kommer til å holde bunnen 2.27, og sikkert få et oppsig rundt halloween), skal forsøke en trade igjen, det blir ett 100% kjøp til neste lønning, som et siste sprell i år,.
dundrer inn igjen i januar for å sitte long. Har noen litt tips for å redde strategien min? :slight_smile: eller en kommentar blir varmt tatt imot :slight_smile:

2 Likes

Jeg hadde ihvertfall sittet med 50% fram mot Conan Exiles lanseringen. Litt trading er nok lurt hvis du har funnet “rytmen”. :slight_smile:

1 Like

Joa, men jebsen gjør nok moves’a sine rundt desember mtp fristen han har i januar 18? Kanskje før? Og hva skjer med kursen da? Kjøpsmulighet?

Du tenker på desember 2018 ?

3 Likes

Du kødder ikke :stuck_out_tongue: hmm ja. Eg legger meg flat. :slight_smile:

1 Like

Tror det händer saker innan dess q1 2018. Ps4-versionen kommer under q1 2018, tror inte det är väldigt utslagsgivande för kursen om den kommer i februari eller mars… men skulle de missa q1-fönstret så är det klart att det kan påverka kursen negativt.

Men som sagt; tror det blir ganska intressant att följa kursen ila hösten/vintern :grinning:

3 Likes

Har kjøpt meg kraftig opp i dag, mesteparten med langsiktig horisont.

Enig med deg @holmes, med mindre man skal dra nytte av tradingrangene som stort sett ligger på 15-20 øre er det bare å slå av skjermen og finne noe bedre å bruke tiden på. Kommer selv til å trade med en liten andel, men sitter i ro med mesteparten.

Slå på igjen om et halvt års tid, da skal mye ha gått galt i mine øyne for at ikke kursen er betydelig høyere.

7 Likes

Siste 3mnd oversikt over omsatt aksjer i Funcom, antall * kurs, er MSI 15 mill i minus og PAS 20 mill i minus, de andre er i pluss.

4 Likes