Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Alright, nevnte statistikken på HO og fikk en del spørsmål på om det kunne stemme.

Det stemmer nok det, oppdateres intradag også så enkelt og hele tiden ha koll på hvem som kjøper /selger hvor mye

Bare virket veldig voldsomt med at det er aksjer og ikke verdi i kroner pluss minus.

Det var jo endel større investorer som kjøpte fra Jebsen, kanskje de vi ser salg av her? Om det er noe triksing med NMBR salg fram og tilbake, så kommer kanskje ikke det klart fram av en slik oversikt?

1 Like

10-20 øre er ikke så vanskelig synes jeg, har truffet på stort sett alle disse, men det er så klart like mange som tapt tilsvarende, nemlig de som “følger trenden” og kjøper når den stiger litt og selger når den faller litt.

1 Like

Du er nok inne på noe der @christian. Flyttekameratene er dessverre flittig inne i Funcom nå for tiden, men er man tålmodig vil man se at det snart snur og går den andre veien.

2 Likes

Det ironiske er at jeg egentlig håper de fleste er ferdigkjøpte og at noen går lei, eller at det er noen som prøver å riste løs noen stop-loss krakk, så jeg kan kjøpe meg opp mer. I utgangspunktet, så venter jeg på at CE går ut av EA, men kan muligens selge litt underveis. Jeg justerer litt etter hvor bra risk/reward ser ut, den ser jo unektelig bedre ut på 2,15 enn på 3,20 :slight_smile:

Volumet er jo synkende, så burde være relativt lett å utløse stop-loss krakk. Vet ikke helt om det vil være verdt det for utløseren dog. :wink:

2 Likes

Enig i at det kan virke ganske enkelt i Fun til tider, men det er nok avgjørende hvilke forutsetninger den enkelte har. Det er betydelig enklere å trade for dem som har råd til å gjøre det uten at kurtasjen spiser for mye og samtidig har midler til nedsnitting ved behov. Hvis man i tillegg kan dele inn i longpost og tradepott og dessuten ha en portefølje med litt bredde så begynner det å likne noe. Med lite av dette på plass så tror jeg mange bukker under for tvil og neglebiting og da blir det fort tap :wink:

3 Likes

Kommer vel neppe til å skje stort her nå før Q3 den 14 november . ørkenvandring fram til da og kanskje et forventningsrally rett før Q3?

Det er Tokyo Gameshow om en ukes tid, kan være det kommer noe godt ut av det?

I neste måned er det Halloweensalg, hvor de forhåpentligvis også kjører på med DLC+event til SWL og samtidig selger godt med CE-kopier.

2 Likes

Rene komitimen mange av handlene som foregår nå. På de tjue siste handlene, var halvparten på 1-4 aksjer. Med kurtasje på 50,- kroner, blir da prisen NOE høy, selv med kurs på 2,27.

Der er Xbox One X release 7. november, CE kan profileres der. I så tilfelle vil jo ferdigstilling i retning Mounts, Magic eller The Purge være momenter Funcom har lyst å vise frem i slik markedsføring.

Går an å satse på at det ikke er noe som skjer før hype til q3 rapporten, men satser ikke på det selv.

1 Like

Du kan få mer skreddersydde tilpasninger for kurtasje, enn en ‘per handel’ ordning hos meglerhus. Pareto tilbyr slikt. For eksempel %andel av samlet handel intradag.

1 Like

Kan jo likevel ikke være en grunn til å kjøpe 1 (en) aksje.

Aksjerobotene til husene slipper å betale kurtasje til seg selv.

Du kan se hvor mange handler som er gjort som ‘salg til bid’ i forhold til ‘kjøp til offer’.
Lager et bilde som forsterker eller indikerer ‘bears in control’ skulle jeg tro, og at er ment til psykologisk påvirkning.
Tenker det er noen som vil ha frem såkalte ‘truseskvettere’ her, og at vi kan få se et stoploss raid forsøk snart. Men dette er spekulativt og gjetning fra min side =)

1 Like
21 Likes

“It absolutely has an impact on sales. There is no doubt about it,” he said. “Conan Exiles recent ratings dipped to ‘Mostly Negative’ for a day or two because of the review bomb, and we saw an immediate impact. I mean, you can never say 100%, right? Correlation doesn’t always mean causation, but the correlation is very, very strong there.”

Veldig interessant. Hvis de hadde klart å få seg en “Mostly positive”, så høres det ut som salget av CE kunne tatt seg opp utenom større utvidelser/salg. Jeg tror ihvertfall reviews siste 30 dager burde kunne komme dit på et eller annet tidspunkt.

"In the last 30 days the revenue from Chinese players - the sales that we’ve made - was around 2% of the total sales. But the number of negative reviews made in the last 30 days, 40% were from China. There is a huge disconnect between the money we get from that territory and the amount of feedback. It makes it extremely difficult to manage

@koe du nevnte at du hadde justert for kinesisk review-bomb, her har du noen konkrete tall å bruke. Hvis det var 500 negative reviews siste 30 dager, så er 200 av dem fra Kina, men de burde bare telle 2%/40% = 1/20, så 10 i statistikken for antall solgte.

4 Likes

Funcom leverer et produkt som utnyttes negativt av kineserne, fjerner vel muligheten for disse å spille som før, de blir naturlig nok sinte. Funcom satte seg selv i denne situasjonen ved å ikke klare å lage ett godt nok spill rent teknisk? Dette kan rettes på. Hvis de klarer å blidgjøre de samme kineserne, får vi da tilsvarende positive reviews? Not so much, de sinte skriker alltid mest.

Kinserene har ikke servere, fordi det er en utfordring. Derfor er de sinte.

Funcom prøver å løse dette som nevnt i Q2 presentajsonen.

3 Likes