Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Han har absolut en del bra poäng i den intervjun. Osäkert om steam lyssnar dock…

Nå har vi 1mnd uten at SWL og CE ikke har vært under 2000 samtidige spillere i døgnet.

Håper CE kommer med in game på rollespill effekter. (ikke pay too win)

Tror ikke det er lurt når de har gått ut og sagt at det ikke blir noen shop i EA perioden

2 Likes

Snakker ikke om EA, men når “spillet” kommer. Kan ikke skade å ha in game kjøp på ting som ikke påvirker spillet…

1 Like

Det som hadde vært kult var om man kunne lære seg en trade, f.eks. våpensmed, og kunne med den traden oppgradere våpen for folk, med f.eks. mulighet for å lage enkle customting som f.eks. ingraveringer eller fargeendring etc. og kunne tatt betalt for det ingame.

Edit: Wow, for en lang og kronglete setning, mendere skjønner hva jeg mener :smiley:

4 Likes

Vil heller se at spillere har anledning å lage slike customizations selv i et modifisert program.
Som med godkjenning av Funcom kan selges i et open marked.
Andre spill bruker det, hvor inntekt i hovedsak går til spillere selv, og inntektene er små. Mer for å gi ekstra dybde til spillet. Og om det blir populært, har Funcom senere mulighet og selge bundles med estetisk preg(+audio) i fremtid.
Videre tror jeg spillet trenger fokus i retning combat, story og utvikling rundt npc’er som en kan ha interaksjoner med. Samt noe valgfritt som gjør det lettere å streamline en level progresjon for ferskinger. Det er vanskelig, og med servercrash og reset fare på lur, er det hindre som kan fjerne motivasjon for å spille.
Tror spillet ikke er i en posisjon hvor Funcom burde tenke på inntjening rundt det annet enn ved å øke salget av spillet i seg selv enda. Videreutvikle CE.

1 Like

CE er åpent for modding, er vel mulig å laste ned devkit og ha tilgang til alt av filer.

1 Like

Jeg er spent på hva som vil utvikles av mod’s etterhvert til CE. Heisene var en mod som Funcom valgte å ta inn i spillet og Pubg var jo en mod til spillet H1Z1, som senere ble utviklet til et ganske så populært stand alone-spill.

Vanskelig å spå potensialet, men husker at mange streamere av CE gikk over til å spille på servere som var moddet da de var lei av vanilla-versjonen. Godt mulig at mod’s vil føre til økt salg av CE i fremtiden :slight_smile:

1 Like

Det har funket for ARK, Skyrim-serien, Fallout-serien, Sims og mange flere, så kommer nok til å gjøre gode ting for CE også :slight_smile:

1 Like

Jeg fikk pluttselig en følelse av at jeg burde ha 50% av min portefølje i Funcom!

… sånn frem til 15 November ish…!

Kursen er idag på 2.30… hum…

5 Likes

Du burde i hvert fall ha 20%

Nå får du pent vente på dine 1,99,-

1 Like

Enig. Tipper du greier rundt 30% min

Tror det er sent. Xbox One X 7. november. CE kan være en av spillene som markedsfører konsollen.
halloween salg slutten av oktober. Laddet opp litt i dag

Jeg tror vi er nerme en bunn nå. Aktivitetsnivået på forumet her er lavt(stort sett de samme som var her for ett år siden som er her nå) inbiller meg at det er en god pekepinn.
Da det var manuell handel av aksjer hadde hydro en dag med null omsetning(?), ingen ville ha aksjen. Dagen etter snudde den.

Når alle som har lastet mer enn de har råd til å tape har hoppet av, det er først da funcontoget snur.

4 Likes

Tror aktiviteten her er oppadgående, men det er jo mye mer enn Funcom her:

@pdx har du lyst å gi oss litt stats på aktivtet i Funcom-tråder over tid? :smiley:

2 Likes

Her er en kjapp datadump fra google analytics på antall sidevisninger relatert til Funcom😄

@Christian @Edruelig :smile:

10 Likes

Og bare for morro skyld, her er ikke-funcom relaterte sidevisninger :smile:

13 Likes

Jag undrar om det kommer någon information eller nyheter relaterat till Tokyo game show som är den här veckan och där Funcom skall ställa ut :slight_smile:

Eventuellt kanske de får meckat lite med servrarna i Hong Kong när de ändå är i närheten :wink:

2 Likes

I siste community letter så bekreftes det at det jobbes med mer landmassse aka mer biome :smiley:

2 Likes