Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Den relevante biten til Evilfreud sin kommentar (min utheving)

The bulk of the team is focused on a new area of the Exiled Lands and a new, fire themed dungeon. The basic design of the new dungeon is coming together (greyboxing), and another part of the team is creating textures and materials for the new playfield.

9 Likes

Om de kommer med like mye ny landmasse som Frozen North så er plutselig kartet VELDIG decent ;D

3 Likes

De hadde fra februar til august på Frozen North (7,5 måneder), hvis de slipper CE i midten av mars, så har de 7 måneder på seg. Jeg ser mao for meg at de slipper en like stor expansion.

4 Likes

Tja. Må huske at bug fix og polish må være ferdig til launch, så det blir neppe tid til mye biomeutvikling den siste tiden.

Det de ikke burde utvikle den siste tiden før launch er nye features som f.eks. kampsystem, serverside fixes, ny AI, etc, etc. En ny biome er mest sannsynlig det som vil skape minst problemer. Typisk, så vil et nytt område kun ha spesifike punkter som kan skape problemer. Ikke generelle problemer slik som de ovennevnte tingene skaper.

Men, som jeg har nevnt tidligere, jeg tror Funcom muligens må pushe PS4-lanseringen noe tilbake for å unngå problemene de hadde med nå de lanserte Frozen North, diverse gameplay-relaterte endringer og xbox-versjonen samtidig. Jeg håper ihvertfall de har en plan for å unngå å måtte slippe alle disse tingene samtidig på flere plattformer. Det tror jeg rett og slett ikke de har en QA avdeling som er stor nok til å håndtere samme hvordan man vrir og vender på det.

Det Funcom potensielt kan gjøre er å lansere alle features utenom biomen f.eks en måned før lansering, så har de en måned på å pusse på ting. Da har du et produkt som er omtrent som det xbox-versjonen er nå, eller forhåpentligvis endel bedre. Så kan de slippe biomen og PS4-versjonen samtidig. Da burde de ha de punkt-problemene fra den nye biomen og spesifike PS4-relaterte problemer. Noe de burde kunne håndtere I teorien ihvertfall.

6 Likes

Du glemmer at Ps4 lanseringen er en full lansering og ikke en early access lansering. Jeg har ganske stor tillit til at de har lagt inn mer enn nok tid. Og Q1 er lenge, det betyr at de kan dytte det 2 maaneder uten a dytte det.

4 Likes

Steam ser på hånderingen av user reviews.
http://steamcommunity.com/games/593110/announcements/detail/1448326897426987372

Konklusjon:

In the end, we decided not to change the ways that players can review games, and instead focused on how potential purchasers can explore the review data. Starting today, each game page now contains a histogram of the positive to negative ratio of reviews over the entire lifetime of the game, and by clicking on any part of the histogram you’re able to read a sample of the reviews from that time period. As a potential purchaser, it’s easy to spot temporary distortions in the reviews, to investigate why that distortion occurred, and decide for yourself whether it’s something you care about. This approach has the advantage of never preventing anyone from submitting a review, but does require slightly more effort on the part of potential purchasers.

4 Likes

Liten besvikelse tycker jag. Som skandinavisk spelare så bryr jag mig ganska lite om serversituationen på andra sidan jorden. Och det påverkar garanterat många recensioner därifrån…

2 Likes

Den der logoen med flagget altså… Brukte 1 min på å finne ut hvem avsender var… :frowning: :smiley:

Anbefaler alle så se denne. Meget elegant laget.

7 Likes

Kommer vel pressemelding ang SWL i dag. Kanskje Funcom kommer med en enda tydeligere melding ang suksessen til SWL siden markedet ikke forstår hva som har skjedd/skjer…

2 Likes

Hvorfor akkurat i dag?

Funcom has in a press release today notified press about the
release of “Tokyo: Beyond the Wall”, a content update for
Secret World Legends. This update is the second of three
Tokyo updates.

To read the full press release, please visit the "News"
Section of the Funcom website: http://pr.funcom.com/latest_news

Funcom N.V.
20 September 2017
Badhoevedorp, The Netherlands

6 Likes

Når trer det i kraft? Fant ingen grafer på steam for CE

Den var ikke helt åpenbar, men du finner den når du går videre inn på reviews.

3 Likes

48

11 Likes

Så, skal nordmenn som har finansiert turen hittil la svenskene kjøpe seg opp når det virkelig ser lyst ut for selskapet og høste gevinsten? :stuck_out_tongue:

Hva slags kontekst / event er det snakk om?

Lunsj-presentasjon på Remium, det er vel noe lignende de hadde før jul.

1 Like

Ingenting hadde vært bedre enn å få inn noe friske svenske penger i selskapet, gjerne langsiktige penger.

3 Likes