Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Her er eg helt enig med @Irathi, men kanskje ikkje fordi eg ikke tror det skal bli noe mer futt i CE, for det tror eg det kanskje kommer til og bli.

Men, skal Funcom få tillit, å være ett selskap som skal må målene sine, om å være ett ledende selskap, så må Funcom evne å ha flere ben i ilden på samme tid.
Nytter ikke å jobbe kun med CE, om det ikke kommer noe mer etterpå, nå forstår eg jo at det kommer mer, men eg mener tidspunktet for å lette på sløret om neste spill igjen, nærmer seg.
Da tenker eg på store spill som CE, så kan selge en million pluss.

Men eg tror dette skjer, eg sitter derfor svært rolig, og stresser ikke, for eg føler meg sikker på at kursen Funcom skal oppover, gjennom vinteren, skulle bare vert litt mer tolmodig med inngang, Evt turt og solgt litt høyere, men hjelper ikke å tenke på det nå.

1 Like

Hva kan man av spill se for seg bli lansert neste år? 1 fra skjegge damene i Malmø og 1 spill fra USA?
Eller kun 1 spill totalt?

1 Like

1 stort og 2-3 små (inkludert skjeggedame-spillet) spill er vel planen, og det jeg tror de kommer til å gjøre.

1 Like

Er det det store som kommer fra USA?

Den store som kommer neste år, er CE hoved release. Den lille er fra Bearded Dragons i Sverige. Angående hva Oslo og Dunham eller produserer, får vi ikke guiding på dette før over nyåret, tror ikke det er kommet så langt på tankestadiet enda. Men av mindre spill kan det godt hende noe kan produseres og bli sluppet til neste år. Men så små spill er ikke spesielt kursdrivende, litt sånn ‘Hide & Shriek’.

Ble guidet om fra Q2/H1 presentasjonen, men tror guidingen på Q3 presentasjonen er mer spennende enn svært blå/grønne tall :nerd_face::+1:

2 Likes

Hvor lang tid gikk det fra CE ble annonsert påbegynt til det ble pre released i feb Iår?

ca 1 år var det vel

1 Like

Ce ble påbegynt 1år før early access startet ifølge joel. Ce hadde ikke pre arbeid

2 Likes

Er det fra Konsoll presentasjonen?
Finner ikke denne, noen som har link eller fil?

1 Like

Ligger på twitch. Konsollbergen tror jeg de het

2 Likes
3 Likes

La merke til at Basco (Funcom QA) spiller Hide & Shriek nå, og ser det har tatt seg litt opp med spillere de siste dagene. Tro om det ikke er noe på gang til Halloween?

Kanskje vi ser en liten oppdatering der.

image

Hide & Shriek har potensiale til å dra inn en del penger på DLC etc, så jeg håper de liver det opp litt.

Ser forresten at det er lagt til en “ny”(2 måneder gammel) bundle på Steam, hvor H&S og The Park er inkludert:
image

6 Likes

SWL expanded universe, litt kult da ;D

Med 40k solgte på HS så drar ikke DLC inn mye peng :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tror det må selge en god del mer enn 40k før man kan si at det har potensiale til å dra inn en del penger på DLC’er++ :slight_smile:

Jeg liker H&S så håper iallfall at de kommer med noen småting nå til Halloween.Ser det er gjort en del endringer i det siste ( senest i dag ) :

De har neppe mettet markedet for H&S :smiley:

En ny map for H&S burde komme til Halloween. The park og H&S er begge spill som kan selge mye mer enn vanlig da.

1 Like

Problemet var jo at Funcom la ballen død, det er klart det ikke selger mer når det ikke er noen oppdateringer, og med en liten spillerbase. Jeg mener det har potensiale, men er sikkert ganske alene her kan det se ut som. Tror absolutt det kan dra inn penger på DLC, finnes jo enormt mange muligheter for masker/tema? Og spillerbasen har muligheter for å øke på etter hver DLC.

Hva det solgte når det ble sluppet den gang da, mener jeg ikke betyr alt i denne sammenhengen. Med den tankegangen hadde også spill som Minecraft og Rust hatt en minimal spillerbase.

2 Likes

Det vil være latterlig å selge en DLC for et spill med 40k eiere. Da er det lurere å gi bort DLC-en og satse på nye spillere. Da er potensialet i markedet bittelitt større. :smiley:

2 Likes

Spillet er så billig i seg selv, at det mener jeg ikke er latterlig men det får bli din sak. Ekstra kart/masker ville nok gjort seg her.

1 Like

H&S ble laget bla for å teste ut mange språk for CE