Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Funcom la nok ballen død pga at de ser at det er bedre å legge ressursene i andre spill ( CE & SWL ). Jeg håper uansett at de etterhvert klarer å få på plass 2 team ( et i usa og et i norge ) som kun jobber med småspill. De burde da klare å få ut 2 nye småspill i året samtidig som de kan gjøre små updates på eksisterende.

2 Likes

Investtech sa “selg” 11:14 og aksjen gikk ned:
image

Ref:http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Advarsel-Neste-stoettenivaa-ligger-40-prosent-under-dagens-kurs

2 Likes

Supert! Når disse nettavisene prater om at man må selge så kan vi vente en oppgang innen kort tid :blush:

2 Likes

Noen som bruker DDB solgte akkurat 250k aksjer og kjørte aksjen ned i 2,08, så da fikk jeg på fiskeordren min på 2,11. Kursen er akkurat nå 2,10.

image

3 Likes

Sjukt att såna skräpartiklar ska ha sånt stort inflytande på kursen.

TA blir ju det fallet självuppfyllande, man tar ingen hänsyn till det fundamentala alls utan ritar streck hit och dit och menar att den kan falla 40%. Klart den kan falla 40% om folk bestämmer sig för att sälja den ner dit, men varför? Trams :smiley:

1 Like

Tilsvarende artikler, når aksjen har et positivt moment vil ha tilsvarende effekt oppover. :stuck_out_tongue:

Absolut, menar att det är lika sjukt på det viset och det gör ju inte direkt att uppgången blir sund. Det blir ett märkligt “följa-john-scenario” där alla köper bara för att “det ska köpas, för att strecken säger så!” :stuck_out_tongue:

Gillar inte det riktigt men förstår att det går att göra bra pengar på det givetvis om man förstår det.

Noen skal bruke momentet til å handle billige aksjer. Blir bra dette :smiley:

3 Likes

Helt siden i vår har en jo fått god hjelp med jevne mellomrom både fra pressen og privat personer. Bare å handle litt og litt. Jo flere Q resultater Funcom kan vise til overskudd etter hverandre. Jo billigere kan aksjen handles på børsen. Bare å shorte nå😕

Brukere av MSI har nettokjøp 1,11 millioner aksjer i dag til 2,13 i snitt
image

Raset ble satt i gang av 250k solgte fra SHB, de er nå bare 150k i minus, så de har kjøpt tilbake 100k av aksjene. EDIT det var feil gitt, salget var fra DDB, de er fortsatt ganske greit i minus.

Jeg er veldig spent på om aksjene kjøpt via MSI i dag kommer til å bli brukt for å kjøre aksjen enda mer i grøfta på et senere tidspunkt. MSI har vært på topp/bunn av nettohandelen ganske ofte i det siste. Ofte med NON i andre enden av skalaen…

1 Like

Tenker du hensikten er? Hva annet enn shortpleie kan tjene på det?

Eller komme langt ned for så å kjøpe lavt og kjøpe på vei oppfordrer å skape momentum opp?

Det er vel heller der jeg er ja. Få ristet løs så mye aksjer så mulig så lavt som mulig, og så skape skikkelig moment fram mot PS4-lanseringen, når CE går ut av Early Access på Xbox og PC og når CE kommer for salg i fysiske butikker over hele Europa og Nord-Amerika. Alternativt fram mot Q3-tallene, men jeg tror ikke de kommer til å overraske så mye og potensialet er vesentlig lavere.

Mr Christian. Er vel større mulighet for at det ikke skjer en skvett mer før ett nytt spill er under oppseiling og slik det blir så er det ingen STORE spill i loopen neste år. CE har gjort sitt og tviler på noen veldig kursoppgang selv ved full release på alle 3 enheter.
Xbox har vært en tragedie og hvorfor skulle det ikke bli det på PS4.

Tror du undervurderer effekten gode trailers og masse markedsføring vil gi av salg til CE. Funcom har ikke brukt mye penger på tradisjonell markedsføring hitill, tror CE er et slikt type spill man kjøper om kompisene har det, når snøballen begynner å rulle …

Ja mulig. Men jeg har iallfall ikke troen lenger.

Mmmm, det var också något Joel poängterade under sin presentation i Konsoll17. Det är möjligtde planerar att bränna lite extra krut på marknadsföring framöver (när de får ordning på spelet :wink: )

Nästan alla tvivlar på Funcom… oftast är det bra täcken på vändning… :grin:

4 Likes

Ja der har du det…ordning på spelet…men tror jammen de aldri kommer til å klare det. Virke som de ikke har dyktige nok folk. Ikke veit jeg.

Xbox er ikke en tragedie, mer et drama i to deler. :stuck_out_tongue:

Del 1)

And then about two days before the launch, we launched on a Wednesday and Microsoft called us on a Monday night, and basically they found a problem in their store, where people in the US were able to get around the region lock and get the DLC for nudity, because the trial had accidentally launched early. People were downloading the game in trial mode well before it was actually launched. A few weird things going on there. So basically people were figuring out a way around [the region lock], so we had to disable the nudity in Europe or else we’d get fined by the ESRB.

So basically we had to disable that version of the trial, that a bunch of European people had downloaded, that had nudity DLC as well. So we had to disable that, and release a build on launch day that had not been tested in the way that the other builds had been. So on the Tuesday night I had played for six hours with pretty much zero crashing and zero problems. And then on Wednesday we had to quickly change our version.

And so that’s shenanigans, but that’s what happens sometimes. It’s nobody’s fault, it’s just that Microsoft found that there were people getting around and getting the nudity DLC in places that they shouldn’t, and we had to quickly release a version that was newer, and hadn’t been tested well, and we had launch problems.

Ref: https://www.gamasutra.com/view/news/305737/Inside_the_development_of_Conan_Exiles_The_Frozen_North.php

Del 2)
Full lansering i Q1 (jeg er åpen for at det skjer i Q2)

For PS4:
Vi har vel guesstimert salget på Xbox til rundt 150k. PS4 selger vanligvis 50-100% bedre enn på Xbox, i tillegg, så skal spillet være ferdig og ikke EA, og det er en god del spillere som unngår EA som pesten. I tillegg, så er det vanligvis ca 50% retail salg på konsoll. Hvis man regner sammen dette, så burde PS4-versjonen fint kunne selge 150k*1,5 (høyere salg på ps4 enn xbox) * 2 (digitalt+retail) = 450k.

Dette alene vil gjøre lanseringskvartalet rimelig hot, også har du i tillegg retail-versjonen på xbox også.

Sist men ikke minst, jeg forventer prisen på konsoll til å bli satt til 59,99$. Dvs det samme som ARK:Survival har gjort. Funcom har også sagt at de kommer til å sette opp prisen ved full-release.

Jeg tror PC-versjonen er den som vil selge dårligst ved full-release, siden 80% av PC-salget skjer digitalt og fordi markedet der er mye mer pris-sensitivt. (Jeg forventer 49,99$ som ny pris på Steam).

Jeg forventer heller ikke noe nytt spill i 2018, men tidlig 2019, så burde det være mulig, og da muligens med to titler, ett fra USA-studioet og ett fra Oslo-studioet. Det kommer litt an på hvor fra SWL/CE gjør det. Jo bedre de gjør det, jo mer sannsynlig er det at de bruker mer krefter der.

13 Likes

Det er noen som har det morsomt med aksjekursen, det skal være sikkert!

MSI kjøpte 1m aksjer i går, i dag skal de selge de samme?
SHB solgte 150k ish aksjer i går, i dag skal de kjøpe de samme?
image

Igår kl 14:
image

4 Likes