Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Dette var 14 dager siden.

Nå MSI 7.46M og PAS 20.88m i minus omsatt

3 Likes

Har du lyst å dele hele lista?

Er på fjellet nå uten pc, men kan prøve å legge ut fast utover for å se endringer. Feks hver fredag.

2 Likes

MSI har handlet med tap siden i sommer. Kjøper på kurser over det de selger for. Dag etter dag.

Aksjene dlyttes nok frem og tilbake mellom hus

1 Like

Skyter vel i været nå. Funcom tjener mye penger.

1 Like

Siste kvartal før Conan Exiles lansering hadde de 5,2musd i cash og EK på 3,2musd, som falt til 3,8musd og 2,8musd i Q4 som kom rett etter lansering av CE. Q1 viste 10,2musd og EK på 10.1msd, og siste Q2 viste 7.8musd og 14.1musd.

Nå vet vi neste kvartal blir bra, hvor mye cash sitter de på her? Med en cash beholdning på over 10musd, så trenger bare salgene i etterkant å holde kostandene i sjakk, så har de kroner til lansering nr 2 ala CE.
Det er naturlig å tenke at resultatene vil fortsette å forbedre seg markant i 2018 som følge av CE og ett vellykket SWL.

Kurser på dagens nivå var før CE og de var i bunn og grunn konkurs. Nå sitter det folk og konkurrerer om hva lavest potensiell teknisk lav man kan nå/forvente/tro på. Flere av oss har kjøpt, det er ytterst få som får kjøpt på bunn. Våkne opp! :slight_smile:

11 Likes

Paddy80

Enig. At kursen ligger på dette nivået som samsvarer med da selskapet kjempet i motvind, er egentlig litt utrolig. Mye har løsnet på den positive side, og jeg tror de nå leverer en god pakke fram mot lansering CE.
Rekner med folket våkner til slutt. Når kursen først snur opp igjen, kan det gå raskt i svingene. Volumbalansen er klart positiv-Nedtradingen har vært på meget labert volum.

Det kursen behöver är att det kommer en storköpare på banan och tar ett rejält nafs av tilbudsaktierna som ligger ute :sunglasses::+1:t2:

Ser vi har vært nede på 1,99.

Man må bare registrere nok en gang at det kan være lurt i mange situasjoner å lytte til den litt irriterende stemmen som går motstrøms der de fleste går i flokk :slight_smile:

Grattis, @Larsen :clap:

10 Likes

Har du skaffat dig ett konto till @larsen? :laughing:

Skämt å sido; jag hade inte sett för mig det så det var ett bra antagande :+1:

Men jag tror samtidigt att kursen är billig idag…

Haha Jeg er absolutt ikke Larsen nei :smile:

1 Like

Larsen lever på en 7 dagers utestengelse fordi han drev å trollet alt og alle

Jeg fikk rett da, dessverre.

1 Like

Har ikke sett NTF på toppen av listen på leeeenge:
image

3 Likes

Man må da ikke høre på de som er litt negative, de er jo enten ute av Funcom, shorter, har tapt masse, eller er bare bitre. :wink:

Det er da aldri Funcom det er noe feil med. Det er artikler som er vinklet negativt, folk på børsen som ødelegger (tjener penger), en børs som ikke “forstår”, osv. Det at Funcom fucker opp hver eneste lansering, det betyr ikke så mye, det kan de jo ordne opp senere (mye senere)…

… Bare se hvordan det gikk med AoC og TSW. Det ble veldig bra spill til slutt, men da var det ikke flere spillere igjen! (Edit: Glemte at det ikke var Funcom 2.0, CE er jo helt annerledes!)

Her på forumet fikk man så huden flasset, fordi man mente det var tull å forvente superrally ved Xbox-lansering. Man burde heller hørt på “Bagger” (GUD!) som mente at man skulle opp 3-400%. Altså opp til 6-8 kroner per aksje. Man snuste vel såvidt på 3-tallet (da gikk toget!!! Måtte ikke stå igjen på perrongen!! TUT TUT!!!), før det nå har falt ned til 2 kroner igjen.

• Nå er det billig!
  • Nei, nå er det billig!
  • Nå er det i hvert fall billig!
  • Nå kan den ikke falle mer!
  • Nå er det superbillig, kjøp kjøp kjøp!
  • Superbilligst nå!

Men nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, vente på en knirkefri full-lansering (HAHA!) og et superrally. I mellomtiden blir det pulssalg der alle spillere i hele verden kommer til å kjøpe CE (alle vil jo ha det, det bare er ikke billig nok!), og Xbox skal vel selge 3 ganger av PC. Venter i spenning. :slight_smile:

Glad jeg ikke bruker så mye tid her lenger, og har full forståelse for mange gamle travere som ikke skriver så mye lenger.

4 Likes

Man skal høre mye før øra faller av…

Sant sant, fortsetter denne diskusjonen her i småprat tråden…

1 Like

Dette blir litt å fyre oppunder noe som i teorien er noe for søkt og kjøre på med skremselspropaganda? ala Funcom går trolig konkurs fordi de kommer ikke til å selge mer.

Hvis man skal gi @christian sin fundamentale analyse noe kred, så blir en slik diskusjon noe spesiell, og argumentere for kurser så lavt føler jeg bør kombineres med annet enn noen streker i ett diagram, spesielt når disse strekene representerte en prising av Funcom før de tjente penger og hadde dobbelt så mye gjeld.

Hva er feks grunnen til at denne fyren megetgod har lastet opp som han har hvis det er muligheter for kurser på 1.80 og lavere?

Eller hva med er feil med Christians modell som forsvarer en slik prising av selskapet?

Forventede tall som er snakket om her er vel Xbox = 0,5x PC = 0,5xPS ca. Funcom har guidet at salget er innenfor forventningene og går dermed utifra at oppsettet er noenlunde slik vi forventet til nå.

Inntektene er jo der nå, selv om de ikke når bull-caset er det fortsatt god butikk for Funcom som kan drive i flere år uten å ha noen braksuksesser etter dette. Potensialet for å gjenta salget fra CE ved neste spill får man diskutere også, men vi vet så lite om neste store spill enda at det egentlig kan vente litt til vi vet mer.

Jeg mener at selskapet fint kan prises til 1,4-1,8mrd om det skal selges om 6mnd, men det har ikke vært noen indikasjoner på at det vil skje.

Så inntil videre er det Oslo Børs som bestemmer, og realiteten er en kurs litt over 2kr nå. Alle har sine meninger, og noen får rett. Står fast på at jeg har holdt meg til fakta og/eller humor i mine innlegg her iallefall, så føler meg ikke så truffet på noe annet enn personlig optimisme til verdien på selskapet utover det som i dag er realiteten.

Synes det er greit at folk holder strategiene sine, og om målet er å selge ved 4kr om 6mnd og man tror det vil komme forstår jeg at 2kr sees på som billig. Vi har mange som er negative her også, men de fleste endrer mening etter at kursen har gått den ene eller andre veien.

Tror alle er klar over at Funcom er volatil, og at kursen både kommer til å gå høyere og lavere enn nå i månedene framover. Akkurat i dag er vi lavere enn vi har vært på en stund og romsterer rundt siste bunn. Synes ikke det er rart at mange tror dette er et godt sted å kjøpe på, er jo tross alt den laveste kursen vi har hatt siden launch :slight_smile:

Alle her er vel også klar over at man selv er ansvarlig for sin egen sparing. Synes forumet er et fint sted for mange ting: Sparring om caset, teknisk diskusjon, rask tilgang på nyheter, bred info om selskapet, gode internett-bekjente å spille CE med en gang i blant og hyggelige folk å prate med gjennom børsdagen ^^

Bull-caset fra februar-mars er avblåst, men vi havner heller ikke i bear-caset.