Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

De kunne nok ha tjent gode penger på det hvis de hadde hatt flere DLC og fikset litt på spillet. Er tross alt 1000 spillere nå, det er ikke så verst uten markedsføring.

2 Likes

De tjener sikkert bedre på å bruke de samme ressursene på SWL.

78% av reviews er positive. Det synes jeg også er veldig bra. Moro om de klarer å få skikkelig fart på spillet selv om det ikke nødvendigvis gir noe særlig penger. Har spilt spillet selv og synes det var overraskende underholdende.

image

2 Likes

Etter salget, så er det bare 99/163 positive, eller ca 60%

2 Likes

Satser på at det snur litt nå som det begynner å bli traffik. Mye av de negative meldingene går jo strengt tatt på at de ikke får kamper fordi ingen andre spiller. Det bør vel ikke lengre være et problem nå som det er såpass med aktivitet.

2 Likes

Siste dagen så er det 31/45, så 68% positive, så det er jo på vei opp ja.

3 Likes

En del gikk på at folk klaget over at spillet de betalte for er blitt gratis, men de fikk jo dlc

1 Like

Dette dør fort bare vi kommer over Haloween?

1 Like

Hvis Funcom er like aktive med oppdateringene som de var i fjor, så er det klart at det ikke varer. Jeg ser enkelte her mener det er best ressursene brukes på SWL, men jeg tror ikke det kreves så alvorlig mye å lage kart og masker (kartet er ikke stort, og det er tross alt bare masker, ikke en hel kropp). Til jul kunne de kjørt på med juletema f.eks.

8 Likes

Ja det er jo bare å se på hvor bra den dlc’en de har ute nå selger. Den ligger for tiden som #1342 på GTS og så vidt jeg har sett har den ikke vært over #1000 . Til sammenligning ligger Half-life som #1003 og Half-life 2 som #710.

1 Like

Jeg synes spillet er bra og tror fint det kunne levd utenfor halloween også. Problemet er nok at Funcom måtte brukt litt tid på å fikse opp i noen småting f.eks mulighet for å “ignore” spillere man ikke vil møte igjen , en eller annen form for chat og eventuelt globale leaderboards. Foreløpig ser det heller ikke ut som om maskene selger noe særlig så man måtte jo gått noen runder for å finne ut hvordan man skulle tjent penger på det.

5 Likes

Jeg tror personlig leaderboard og gjerne også turneringer med jevne mellomrom. Dersom de hadde fått i gang litt jevn trafikk og også dette implementert så tror jeg det hadde vært mulig å få mer ut av spillet. Spørsmålet er derimot om de er villig til å investere det som trengs i spillet for å få det til. I tillegg så skal det vel sies at om ikke jeg husker feil så har de lovet leaderboard til spillet i fjor. Har ikke sett noe til det.

2 Likes

Bra stigning i Hide & Shriek spillertall:

Må vel bli litt cash av dette?..

Blir nok dessverre ikke mere enn parkometerpenger/småkaker til kaffen. :neutral_face:
Spillet er jo gratis og dlc’en koster ikke stort (og alle som kjøpte spillet før det ble f2p fikk dlc’en gratis)

2 Likes

Funcom selv ser på H&S som et reklamestunt for SWL. :wink:

3 Likes

Blir nok ikke mye direkte cash, men kanskje mest indirekte ved SWL. Uansett ikke negativt at spillet har blitt mere populært…

Det beste hadde vært om noen utviklet spillet videre for Funcom

1 Like

Kanskje vi skulle kjøpt det av FC ? :wink:

6 Likes

Dette lover jo svært bra. 80,000 nye spillere på 3 dager og stigende trend?

Det gir ikke særlig direkte inntekt slik spillet er i dag, men med flere hundretusen eiere som det for meg ser ut som det ligger an til å bli kan jeg ikke skjønne annet enn at dette gir mange muligheter - enten som markedsføring til SWL, betalte tillegg/oppgraderinger eller lignende.

Spiller ikke selv, så jeg spør dere som kan dette.

1 Like

Positivt at det kommer nye spillere til Funcom spill selv om HS gir 0kr i kassa. Blir spennende å se om dette har en effekt på salget av øvrige titler

3 Likes

Ser at mange nevner H&S som markedsføring for SWL, på hvilken måte? Har spillet noe sammenheng med SWL eller tenker dere at jo flere spillere = Flere som kommer til å prøve Funcom sine andre spill?

1 Like