Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

H&S er en spin-off av SWL som foregår i samme univers.

1 Like

Ok. Takk, da gir det mening😅

H&S er endel av Halloween pakken som kommer rundt SWL. med kryssende markedsføring og litt sånt.

H&S foregår også på en skole som finnes i SWL universet.

4 Likes

H&S gjør det faktisk svært bra sammenlignet med de andre gratis-spillene som er sluppet på Steam den siste måneden. Med godt over 100000 nye eiere i løpet av 4 dager vil jeg tørre å påstå at det gjør det bedre enn mange hadde trodd. Og det helt uten markedsføring fra Funcom sin side, og med en slapp holdning til oppdatering av spillet.

13 Likes

Tenk hvis halvparten har kjøpt DLC

Da hadde DLCen ligget høyt på GTS listen.

4 Likes

Kan det tenkes at en kartpakke ville ha ligget høyere opp på den listen? Den pakken de tilbyr nå er så vidt jeg vet masker som allerede fantes i spillet ( i alle fall mange av dem i følge min sønn).

Men tenk hvis de på et tidspunkt hadde hatt f.eks. 10 forskjellige DLC, 5 kartpakker og 5 maskepakker, hver pakke til 30 kr? Det ville utgjort 300 kr for noen som hadde kjøpt alle pakkene, eller kanskje en bundle til 150 kr? Mulighetene for utvidelser i form av DLC’er er jo uendelige. Og populariteten til spillet hadde kanskje økt tilsvarende. Det at området er så lite bør gjøre det mindre krevende å lage disse kartene. De kunne laget kart fra Conan Exiles, Age of Conan eller Anarchy Online også for den saks skyld.

5 Likes

Det begynner jo egentlig å bli en gjenganger. Overraskende vellykkede lanseringer altså.

Business as usual! :wink:

Funcom, jeg forventer at PS4-lanseringen av Conan Exiles gjør de ordene til skamme!

3 Likes

Vad tror ni, får vi snart se lite drypp från XBOX One X versionen? Jag har en liten känsla av att det kommer lite information om det snart. Överlag är den nya konsollen bra för varumärket xbox, tror det kan bidra till att flera köper konsollen och att folk ser på spel som är optimaliserade för maskinen.

Lite PR runt CE i förbindelse med detta kan bidra till en boost i salgstallen tror jag! :slight_smile:

2 Likes

Dags att släppa på bromsen nu! Kom igeeen

4 Likes

Tviler egentlig på det for å være helt ærlig, men håper Funcom overasker meg!

1 Like

Ser kom det en liten knekk igjen, hvor langt ned skal den?

Den henter seg nok opp igjen i løpet av dagen.

2 Likes

Dippen kom akkurat når jeg var i møte på jobben. Hadde en ordre inne på 2.18. Fikk ikke noe. Ser ut som den tar seg greit opp igjen. Så da har vi sannsynligvis sett bunnen for i dag.

1 Like

Syntes kursen holder seg stabilt om dagen, og med bare ca20 dager igjen til q3 rapporten kommer :slight_smile:

2 Likes

Forventer personlig at kvartalsrapporten skal være av det positive slaget. Med SWL og xbox launch så bør det være en god del overskudd å hente. Med litt flaks får vi også noen påskeegg i løpet av rapporten rundt hva som skjer fremover som vi ikke tidligere har fått info om. Gleder meg til å følge fremover å se hva som skjer.

3 Likes

Q3 blir bra det vet vi så det er nok allerede priset inn i markedet. Tror jeg! Tror også at SWL blir kraftig undervurdert, kommer til å bidra med penger i lang fremtid

2 Likes

Forventer man et resultat på 12 MUSD for 2017, så er ikke så mye priset inn, om man tror at FC skal plaseres med P/E som andre spillselskaper…

Satser på vi snart ser 3 tallet igjen, så tar meg en ferie i ventetiden…:wink:

Lykke til alle, mvh Vandregutten.

1 Like

Er bare å legge ut kjøpsordre på 1.99 er mitt tips :slight_smile: Allerede fisket en hel del der, men tror det kommer mer for salg til den prisen på denne siden av året.

2 Likes

Ehhhhh hallo? Q3 allerede priset inn på kurs 2,3? Jeg må få vite hva det er folk egentlig røyker på denne plassen. :joy::joy: