Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Conan Exiles er yesterdays news…

1 Like

Håper funcom satser på fungerende nye features mer enn de begrensende featurene. Man føler ikke at man får mer content fordi man får ett temperatursystem eller for behov for gearing av thralls som kommer ved neste patch.

Är ju positivt för CE det här, som ett av spelen som drar fördelar av konsollen på ett tidigt stadium:

12 Likes

YES!

The Xbox One X console is out next week and Conan Exiles will be one of the supported games. We’re using the increased power of the console to increase the graphics resolution, improve shadow quality, increase effective resolution textures, increase view distance. Technically it should also shorten down loading times as well. We felt this was the best way to utilize the new hardware.

Our tool for gathering and reporting crash statistics is coming along, giving us a better way to visualize and understand the issues in the different versions of the game.

Last, but not least, we have a mostly working PlayStation 4 version of Conan Exiles that’s been sent off to QA. We’ve partnered with a company called Testronics to test our games and they’ll put the game through the proverbial wringer for us. Full launch across all platforms is scheduled for Q2, 2018.

32 Likes

Derfor er jeg i Fc

6 Likes

Litt annet “gøy” på siden. The Park er på topp 75 på top paid US Xbox…

11 Likes

Jäklar, nu ser jag fram mot Xbox one x! :grinning::ok_hand:t2:

3 Likes

Kult at de bruker eksternt firma for testing. Satser på at det fungerer bra. Kunne ikke finne noe testimonials eller selskaper de hadde jobbet med tidligere, noe jeg ville sett på som et stort pluss.

Uansett, det jeg ser under compatibility testing synes jeg virker lovende. Tydelig at de tar jobben seriøst.

Forøvrig web adressen til nettsiden her: https://www.testroniclabs.com/

"You want your game to work on any PC, MAC and mobile device on the planet. But with so many variations and configurations out there, it can feel like trying to find one key that works in 1000 locks. No worries, we’ve got that key. We’ve built our own PC Compatibility Lab, which houses: over 150 different PCs, 250 different video cards, 180 audio cards and a huge range of peripherals. We keep the whole lab constantly updated through our close ties with major vendors. So no matter how your customer’s device is set up, we can make sure your game works.

We work with you to set the range of test configurations so the service is tailored to your needs in terms of hardware and software.

We’ll begin by making sure the install and uninstall processes work smoothly and that the title starts-up with no problems. Within the game, we’ll test that all the graphics are rendering flawlessly and that the sound is perfect. Using the graphic settings your game supports, we’ll check the game’s performance in places we’ve predetermined with you. We can also check to see if your game is playing loud and clear in 5.1 or 7.1 surround sound. We can even make sure that gameplay is seamless off-keyboard with a wide selection of gamepads and racing wheels.

Top to bottom, we’ve got your PC compatibility issues covered."

7 Likes

Enig i dette :point_up: #1.99

Så du og @Irathi har ikke tro på at Funcom skal opp over dette nivået en gang fram mot og i q2 2018? Med alt de har på timeplanen?
Synes det høres rart ut, tror fort den kommer mot og kanskje enda over nivåene vi så rundt release CE i januar-februar i år. Har forøvrig ikke Funcom selv.

6 Likes

Where can you read this?

3 Likes

Jeg tror man bør slutte å hype kursen hit - dit og bare godta dagens nivå i noen måneder :slight_smile: Sa dog ingenting om hvilken vei kursen skal gå, men har tro på at den vil touche 1.99 et par ganger til før året er omme.

4 Likes

Håper i hvertfall 1 gang til i november :grinning:

1 Like

Synes du ikke du har gjort det bra nok siden du gjorde “comeback”? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ser ikke helt noe i Oillimp sitt innlegg som tilsier at han forsøker å hype kursen i 2017? :slight_smile: Uansett, kan godt være kursen faller under 2 igjen, men tror det avhenger litt av hva kvartalsrapporten gir av tilbakemeldinger. Tror mye går på hvor mye SWL drar inn. I tillegg får vi vesentlig xbox salg inne i denne rapporten, så om jeg skulle tippe så ser det rimelig blått ut for dette kvartalet. Derimot, nå er det 2 uker igjen før vi ser fasiten. Kan jo også være heldiig å få litt mer spennende info rundt andre ting som skjer :slight_smile:

2 Likes

Var ikke siktet mot noen spesifikke den kommentaren min, så enig i det :wink:

2 Likes

Jeg har absolutt ingen interesse av å hype Funcom noen veier, annet enn at jeg unner mange her inne en solid oppgang. Skrev jo ikke noe om i år da, men om 2018, q2. Og spurte om Larsen og Irsthi trodde den ble værende rundt 2, eller om de tror på oppgang neste år med release. Det er ikke lenge å sitte på en aksje i 6 mnd fra nå, evt ett år, for å potensielt doble innsatsen eller mer hvis det klaffer.

1 Like

Det er veldig liten hyping av funcom for tida, nå har forumaktiviteten her normalisert seg til omtrent slik det var før hypen av CE begynte, så nå har nok mange solgt og det er den vanlige harde kjernen som har aksjer i funcom og vi kan være nærme en bunn. @megetgod sin flagging på 3% tyder på at noe særlig under 2 blir vanskelig, begynner å tvile litt på 1.5 som var mitt tips for bunn.

10 Likes

Liker at du holder deg til avtalen om å ikke jinxe lavere enn 1.99 :joy::+1::grin:

2 Likes