Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Min handle historikk i Funcom pr. nå er slik:

4 November - Kjøp Funcom til en kurs 1.22
6 Januar - Solgte 30% av aksjene - kurs 2.42
13 Januar - Solgte 25% av aksjene - kurs 2.92
18 Januar - Solgte 25% av aksjene - kurs 3.70

Sitter nå igjen med 20% av det jeg gikk inn med 4 November snitt 1.22 :slight_smile:

Selger resten av aksjene en gang neste uke.

10 Likes

Grattis med over en halv mill i pluss ? :blush:

2 Likes

Måtte bare ta med denne.

Innlegg av: Tester1 (18.01.17 17:38 ), lest 598 ganger

Ticker: FUNCOM

RE^1: FUNCOM kjøp!! den åpner 4,20 imorgen RT 3.92

Dette er ikke en strikk, vi ser en reprising av et profesjonelt og kreativt selskap med en massiv oppside.

Klart mange skal ut og er ute allerede, men det påvirker ikke akkurat kursen med noen hundre k aksjer nå, så dem om det.

internasjonale meglerhus vil ha Funcom, alle vil ha Funcom i ny drakt, og jeg digger det.

Jeg tror at uansett herfra og opp til 10-12 så kan man gå på en smell ved å selge seg for tidlig ut.

Om salget er ok så kan du selv tenke deg hva som skjer med kursen, den går bananas.

Vi har sagt hele tiden at P7E i slike selskaper er rå.
Se på netflix med en P/E på 359…

Så, tenk etter 3-5 dager med topp listeplassering på steam, top 10 eller noe, hva skjer med kursen?

Hehe, det skal i alle fall jeg være med på, for dette er ikke alt Funcom har å by på.
Du har ikke sett rally enda.

mao, 10-12 kroner om man tør vente, og leser seg opp om både spill og selskap, men ver klar for å polere stålballene, for dette blir en vill tur:)

2 Likes

Funcom prises nå til ca 991 MNOK, bikker vel milliarden imorgen da, skal den helt opp mot 1,5 milliarder og kurs da på ±6kr

Eg forholder meg til antall aksjer pr dags dato

2 Likes

Viss jeg ikke har misforstått kan Jebsen konvertere ca.67 Mill aksjer, men da vil Funcom være gjeldfrie? Resten av Jebsens aksjer er vel inne i dagens antall.

2 Likes

Vil være feil å tenke på hva Jebsen kan gjøre, og dersom han gjør det han kan, så er jo Funcom gjeldsfrie.
Er jo ikke sånn at det plutselig kommer ett lass nye aksjer uten noe i gjengjeld

1 Like

Indirekte så blir det jo en “emisjon” til lave kurser regnskapsmessig i forhold til dagens selskapsverdi.

Hva tenker dere Jebsen gjør om kursen holder seg etter CE launch? Tror dere han tenker å sitte i all evighet?

1 Like

Jeg tror nok de vil ut på sikt.

Vannsklig å motsi det

Jeg syntes 3 kr var en OK pris prelaunch. Med kursen vi har nå og så høy RSI rører jeg ikke aksjen selv om det er fristende å være med på en quick win.

Om mulig prøver jeg en ny trade i morgen som i dag (solgte for tidlig i dag da jeg ikke kunne følge med hele tiden og har ikke baller til å sitte for lenge av gangen på disse nivåene).

Lykke til dere med baller av stål. Jeg har desverre TSW og LMO spøkelsene hengende på loftet mitt enda og de minner meg stadig vekk på hvor galt det kan gå.

Og om dere tror på Tester1, at man kan sammenligne Funcom med Netflix bør man seriøst revurdere sin eufori… :blush:

10 Likes

Hihi. Funcom er nok en litt svakere merkevare på det internasjonale aksjemarkedet enn netflix. Men aksjer kan jo fint handles på høy PE en periode.

Tekniske indikatorer og market cap er bra høye nå dog.

4 Likes

Om dere ser på MCAP så er den nå ca 2x det den var under LMO… og 50% av peak for TSW…

Dvs at dersom dere ser på kursen nå så tilsvarer det ca 12-13 kr dersom man sammenligner med MCAP rundt LMO og TSW.

3 Likes

Tester1 mener nok ikke å sammenligne Fun med Netflix. dette var bare for å illustrere hvor sinnssvak prising noen selskaper har. I dette tilfellet er jo Funcom priset til knapper og glansbilder i forhold. :slight_smile:

Jeg vet det, men jeg vil bare ikke selge alt. Noen aksjer må jeg ha over lansering. I dette tempoet er det vanskelig. Jeg ligger med 20k på salg på 3.98. Reduserte salgsposten fra 50k til 20k der bare fordi jeg må sikre meg at jeg ikke selger alt før lansering. Jeg skal uansett ha noe. Har fortsatt 60k.

1 Like

Veldig spesielt å diskutere at noe er for dyrt, når det er stedet fra konkursprising. da det er så mange med fokus på feks NANO og PCIB . Hva var sjansene for å lykkes igjen på de forskjellige nivå?

Men det er klart, Funcom er “dyrere” nå :slight_smile: et hus blir også gradvis dyrere fra tomt til ferdig innredet.

3 Likes

funcom er langt unna konkursprising nå, nå priser vi inn sukess…

4 Likes

Akkurat nå prises det inn en temmelig vellykket spillansering. Det er vel blockbusterpotensialet en begynner å ane/håpe som skaper euforien.

1 Like

Taxidudene bryr seg ikke om den er dyr eller ikke, så lenge den går hver dag, da går den skkert neste dag og :+1:

1 Like

Jeg digger holdningen din. At du tør sitte med så mye hele veien får meg til å lure på hvor mange fantasillioner du har og om MK1 er ditt virkelige navn

7 Likes

@anon91440261 . Du vet, flere av Norges rikeste har gått konk en gang eller 2 på veien. No guts no glory :slight_smile:

1 Like