Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Sant det. Men jeg tenker slik at livet er langt og kunnskap er makt. Øke gradvis på, alltid ha cash, for det kommer kjøpsmuligheter. Vær tålmodig. Utnytt krakksenarioer. Bygg opp. Tilvenn deg større beløper gradvis. Ta tap tidlig. Ikke invester over evne. Sats når du vet hva du gjør og har råd til å tape alt.

Konkurs skal jeg aldri bli. Og hvis et av mine eventuelle fremtidige selskaper skulle gå konkurs, skal jeg love deg at alle kreditorer skulle fått pengene sine!

7 Likes

Tolmodighet er nøkkelordet, men ikke ofte slike muligheter dukker opp.
Nå som alle skal bli rik på Funcom er det kanskje på tide å forlate skuten. ( men kjipt om de selger 2 mill og kursen står i 15-20kr)

1 Like

Hva kursen er eller ikke er irrelevant for hvor mange spill som selges. Prising av Funcom kommer først og fremst som ett resultat av jobben som gjøres - iallefall på sikt. Funcom er på vei til å friskmeldes og kan fint selge i millionklassen og forsvare langt høyere kurser, eller motsatt fall kan den ha så mye trøbbel at det blir en flopp.

Det virker på meg som siste alternativ er utelukket, og for noen dager siden var de fleste enige om og applauderte jobben de gjør, at de hører på communitien og de gjør de rette tingene.

Edrueligheten på forumet her kunne hindret mange fra å få den gevinsten de hadde hvis de rette røstene hadde blitt hørt og etterlevd.

Når det er sagt - for hvert øre opp blir prising av Funcom høyere og de må selge flere spill for å forsvare dette. Men stemmer det at det kommer noen kanoner av streamere mot release nå så vil de iallefall få oppmerksomheten og da spørs det på kvaliteten av spillet. Jeg synes det ser bra ut, og som noen påpeker her så er det ikke alle som hensyntar TA og den slags. I ett normalscenario funker det nok bra - dette er ikke ett normalscenario

Edit: Bagger har blitt latterliggjort av de fleste når han for mange måneder siden hausset opp og hadde kursmål på 4-6 kroner. Men det er klart - kanskje han alene har kjøpt kursen opp som Volvik gjorde i tidligere GiG selskapet, hvem vet?

10 Likes

Se hvem som har latterligjort kursmålene på 4-6 kroner da. Mange latterlige baisere på HO. En av de værste har visst kjøpt nå

2 Likes

Jo, men det er vel en grunn til at forventningene er så høye for Netflix. De leverer tross alt en tjeneste med en ekstremt bred målgruppe. Det gjør ikke Funcom. Markedspotensialet er således ulikt og sammenligningen blir feil. Men om det var for å vise til sinnsvak prising så OK. Det var ikke det jeg leste ut fra innlegget hans.

Det er blitt ropt nå bør dere selge fra rundt 1,60, jo jeg kunne solgt mine 200k kjøpt på 1,34 da og tjent 50700 kr. Det var tendenser til hoderysting rundt 2,60 . Nå er det dyrt nå, igjen jeg kunne solgt og tjent mye penger på kort. Vi er nå i underkant av 4 kr de fleste har redusert kraftig eller solgt alt. ære være dere for å ta gevinst, men hva er dyrt. spør du 100 stk får du sikkert 50 forskjellige svar. Jeg sier, la nå markedet bestemme hvor langt de vil ta Funcom og CE. Oppi all ståheien må vi ikke glemme att alt står og faller ikke på CE. Den skal helt klart bære den tyngste børen men den har flere små hjelpere rundt seg som fungerer som flyte brygger. CE skal bare bygge det flotte palasset oppå toppen.
Fra spøk til alvor, joda dere får nok rett til slutt att det hadde lønt seg å selge i “går” men hva er kursen når det skjer og hvor stor blir droppen ? Sist men ikke minst, kommer kursen opp igjen ganske snarlig?. Se det er det virkelig store spørsmålet.
Jeg tror vi har mere godsaker i vente fra Funcom og spår nok en gang att kursen kommer til å være høyere frem mot release, enn den er nå.
Grattis til de som har tatt gevinst.

9 Likes

Har du noe kursmål @Halling ? Forstår du har tenkt å sitte med alt over launch?

Peak players ganske tidlig vil gi en indikasjon. Husker ikke eksakt hvilke tall jeg har skrevet før og orker ikke lete, men basert på 10% av tidligere spillmasse av AoC + nye spillere har jeg tro på ca 320k +/- noe før påske. Hårete, kanskje? Det forutsetter selvfølgelig ett normalt velfungerende spill med akseptabelt nivå på kvalitet. Mk1 sier vi kan forvente noen kanoner av streamere.jeg. Igjen, er spillet da “normalt velfungerende” er mye av grunnlaget gjort. Husk at det skal markedsføres en versjon til xbox i samme periode, som vil bidra til økt oppmerksomhet, og det kommer da trolig en ny biome de sikkert er i gang med allerede med nye screenshots osv

3 Likes

Bare sånn apropos Netflix…

1 Like

Kursmål tror jeg det er helt umulig å gi, man kan tenke seg ett tall inne i hodet. Men etter hvert som ting skrider frem, får man ny informasjon som forandrer planen fulstendig. Anngående CE og Funcom har jeg være klokkeklar på att jeg vil vite mest mulig før jeg vurderer salg eller eventuelt øker. Har cash til å nesten doble posten min i Fun, skulle vi for eksempel få wow ting fra Fun eller vi banker inn med knallgode salgstall. Ser att veldig mange fokuserer på i alle fall ikke mere enn moderate salgstall for CE. Jeg har valgt en annen plan jeg tror på CE og satser pengene mine på att dette er blockbusteren til Funcom. Skulle jeg ta feil og vi bare får moderate salgstall, så tror jeg vi allikevel får tall som forsvarer 5kr på pc alene. Vi får garantert x-box og vi får ps4 dette kommer i tillegg! Vi får en stor oppgradering av TSW, som er ett spill som drar inn brukbart med penger før oppgraderingen. Selger CE bra vil det skape ny blest om de gamle spillene til Fun det har vi sett flere eksempler på tidligere. De to nye småspillene til Fun blir nok allikevel mye større enn TP og HS tipper 5-6 timer spilletid. Kommer de til å selge? Poenget mitt er att jeg er villig til å gi Funcom en mulighet til å bevise att de er en meget god spillutvikler som nå har fått kontroll på pengebruken og har fokus på og få ut gode spill i det rette markedssegmentet der pengene ligger. Skulle ting ikke gå til himmels, vil allikevel alt dette nye som kommer holde Fun godt flytende og gi oss en kurs på noen kroner og jeg vil allikevel ha tjent gode penger. På den andre siden skulle CE og Funcom ta en starbreeze… ja da vil det være meget hyggelig å se seg tilbake og faktisk finne ut att man var med på reisen.
Edit: det må være lov å si eller i alle fall tenke inne i sitt eget hode: Tenk om de lykkes!

2 Likes

Spennende dag, åpner nok over 4kr.
Men mye rart på HO, å alle klovnene er på plass, kan være ett obs signal

1 Like

3 Likes

Funcom er dagens aksje hos investtech, dette kan bli bra…

1 Like

Hva mener dere med at alt ikke står og faller på CE? Funcom har da ikke ekstra cash til flere satsinger hvis CE ikke leverer? De hentet jo kun 50m i siste emisjon, og da var Jebsen helt uvillig til å spytte inn mer og kassa var bunnskrapt.

Må innrømme at jeg synes det er litt tidlig å si at Funcom er friskmeldt før en eneste spiller har prøvd det nye spillet og man har sett aktivitets/salgstall. Funcom trenger cash ganske raskt om de skal utvikle CE videre i godt tempo eller utvikle andre større prosjekter parallelt med CE.

2 Likes

Skulle jeg ta feil og vi bare får moderate salgstall, så tror jeg vi allikevel får tall som forsvarer 5kr på pc alene.

@Halling

Det er lov å håpe på det du skriver, jeg ønsker Funcom alt godt og blir gjerne med på reisen igjen om jeg tar feil ifht. hvordan jeg tror spillet vil gjøre det sett i lys av dagens mcap.

Men; du skriver moderate salgstall, hva er det? 3-400k? Jeg skrev tidligere at Bagger på HO mener Funcom har 80mnok på bunnlinjen fra tidligere spill. Noen andre her på forumet skrev det var feil. Hvis du legger på utviklingskost på CE så skal jo spillet selge noe mer enn break even for at Funcom i det hele tatt skal ha mulighet for å utvikle et spill til eller to?

Jeg ser bare vanskelig for meg at de klarer å selge nok til å forsvare en mcap på 1 milliard.

• 50 mill frå tidlegare spill

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2360674

Edit: Meinar det stammar frå Orion Analysa…

Om alle investorene i Funcom kjøper og prøver spillet 31. januar får vi en god start på tallene :stuck_out_tongue: Trenger bare 4-5k spillere første dag for å ligge ann til 1.mill solgte i 2017 utifra hvor ARK lå i antall spillere. Vi får huske på at vi oppsøker hypen og det gjør ikke vanlige spillere. De må få høre om det på en eller annen måte og bli overbevist. Håper streams og videoene som kommer slår veldig ann slik de siste har gjort hittil!

1 Like

Ekstremt godt poeng Martins. Det er ikke alle som sitter og googler Conan Exiles annenhvert minutt :slight_smile:

2 Likes

Nå solgte jeg pinadø 1/3 av det jeg hadde igjen. Fader og. Hvor lite aksjer skal jeg få lov til å beholde før lansering da? Nå føles det for lite. 40k er jo ingenting.

5 Likes

Prøver meg på en liten trade i dag. Kjøpte 20k på 3,98. Har lagt de ut på 4,45. Mulig det er vel optimistisk, men får se an ut over dagen. Du får kjøpe deg inn igjen Morti.