Jeg har 30k etter salget av 30k i går…hmmmm
Men jeg har noen hundre i pluss da…
Det er her vi tydelig er forskjellige, selger de 500.000 før Ps4 er kursen forsvart og vel så det. Og selger de ikke det er spillet rævva, som betyr at de ikke har livets rett. Jeg legger alle prognoser med at spillet er velfungerende
Rar denne rettssaken mot eks. Funcom-ansatte/styret. Det er jo opplagt at de ikke hadde helt troen på spillet, men de trenger jo ikke innsideinformasjon for å ikke ha troen. Ingen vet hvordan det går med et spill etter launch. Vi er jo vitne til et stort dacapo nå. Om Casais solgte aksjer i dag så vet han egentlig ikke så mye mer enn oss andre hvordan spillet vil gjøre det ila februar. Det ville bare vise at han ikke har troen på at MCAP kan forsvares. De tidligere Funcom-ansatte bør frikjennes.
Hvilken rettsak mot funcom?
Det foregår ingen rettsak mot funcom. Det er en rettsak mot noen personer som jobbet i funcom/satt i styret for flere år siden.
Klar innsidesak! Rettsdiskusjonene blir bare teknikaliteter…
Nå går det “åt skogen”
Hehe, ja eks.ansatte og styret er vel mer korrekt. Poenget mitt står.
Husk at TSW hadde forhåndsalg. Aas og co solgte askjer mens de viste hvordan forhåndssalget gikk.
Jeg er helt uenig i at dette er innsidesak. De var bare skeptiske til at MCAP kunne forsvares og solgte. Hvis de satt på hemmelige salgstall, solgte og så presenterte tallene ville det vært noe annet. Potensialet til dette spillet alene var umulig å beregne på forhånd, men om hypetrain går og MCAP virker for stor så selger man.
Var jo nettopp det de gjorde… hadde info som ikke markedet visste om
For TSW vil ikke forhåndssalg kunne si noe om salget til spillet totalt. Et spill kan fint ha lavt forhåndssalg, levere bra innhold, få flere spillere etterhvert, selge bra etter reviews, wom. osv… Forhåndssalg kan definere suksess, men ikke fail.
Tror du egentlig på det du sier der? Gutta boys hypet opp antall betategistreringer med mer mens de visste at forhåndssalget stinket… klart et spill kan få turnaround og renessanse senere men sannsynligheten er liten. Gutta boys hadde en god følelse med hvor landet la når de solgt ella det ikke være noen tvil om det!
Problemet var at de pumpet opp kursen med hausemeldinger, både til Oslo børs og i sosiale medier. I tillegg hadde de tilgang til tall ingen andre hadde. Blir helt feil at hele gjengen der skal få lov å selge seg ut i skjul. Antar at du ikke hadde aksjer på den tiden ellers hadde du ikke hatt dette synspunktet.
Anbefaler at du ser på børsmeldinger som ble sendt til markedet i forkant av release.
Her er kommentaren min fra Shareville: 08:49. “Tror faktisk ikke at vi bryter 4kr fra start. Uansett er den største motstanden ved 4.10kr utifra TA, så vi får se, men det er ikke en motstand vi glir rett gjennom. Så får vi se om småsparere begynner å selge seg ut med en gang vi ikke skyter opp fra start. Det skjedde ved 3,40 sist og vi gikk ned til 3,01 for så å gå tilbake til 3,47. Er fullt mulig at dette blir en dag hvor vi ser konsolidering rundt 3.90-4.10 nivåene før vi går videre mot 5kr i morgen. Det som er sikkert er at omsetningen kommer til å holde seg høy de neste dagene. Blir spennende dette :)”
Hvis du ser bort fra WoW ( og kanskje EVE ) hvilke andre MMOs har solgt lite i starten for så å ta seg opp ?
Jeg hadde aksjer men solgte på 13. Trengte ikke være rakettforsker for å se at MCAP var for høy. Bare grådighet som kjørte videre derfra. Jeg sier bare at man kjøper og selger jo på tro om fremtid og tall fra forhåndssalg forteller ikke nok i mine øyne. Bra for de som nå sitter på aksjer nå som casais. Han bør kunne selge 30.jan for han har ingen idé om hvor mange salg CE får ila feb.
Lurer på hvor mye Nordnet drar inn i kurtasje
De har dratt inn litt på meg i dag
Husa kunne ikke brydd seg mindre om kursene. Det viktigste er at man kjøper og selger i ett sett
Solgte hele beholdningen min i dag på 4 kr, snitt kjøpskurs var 1,01 kr. Ser også at det “butter” litt rundt 4 kr nivået.
Vi oppnådde mitt target pre-release og ikke etter. Nå slipper jeg all lanseringsrisiko samtidig som aksjen dersom en hensyntar det kovertible lånet omtrent er priset som pre TSW release.
Tjente mindre i denne runden enn pre AOC i 2008 (5 gangeren), TSW (4 gangeren som nå), og LEGO (2,5 gangen).
Sittet i ro hele tiden og fått med hele oppgangen med et par små justeringer hvor jeg reduserte 10% og økte 10% på 2,48 før siste større rykk.
Lykke til videre…