Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Et teknologiselskap som leverer overskudd over tid (eller i det hele tatt) er vel ikke akkurat vanlig på Oslo Børs. Burde vært jubelstemning spør du meg.

1 Like

Spent på hva Tryggis og DN skriver etterhvert.

2 Likes

Liten fra DN sin nyhets oppdatering feed

“Funcom øker inntektene
Spillselskapet Funcom hadde i årets tredje kvartal inntekter på 6,0 millioner dollar, mot 1,7 millioner dolllar samme periode ifjor. Det melder selskapet tirsdag kveld. Selskapet skriver at spillene Conan Exiles og Secret World Legends bidro til oppgangen i inntektene.”

4 Likes

Ser bra ut. Snart kommer sikkert Taxisjåførene tilbake som investorer i Funcom igjen. De ble nok skremt av Finanspressen (DN og Finansavisen) i vår…

3 Likes

Finanspressen er nok og snoker både her og der. De får nok med seg at stemningen ikke er i taket blant investorene. Dersom de gidder å skrive noen artikkel om saken så blir nok det nevnt.

1 Like

Et vesentlig poeng i forhold til inntektene til SWL patron, er at de føres til inntekt over 12 måneder. Dette er viktig sett i forhold til at de kommer nok til å ha inntekter fra launch og medlemsskap i et par kvartaler til. Det er også viktig sett i forhold til at dette har ført til mindre inntektsført dette kvartalet.

Revenues from subscriptions are recognized over the subscription period that is from the date of subscription purchase until subscription end, normally 1 – 12 months.

Noterer meg at de forsøker å gjøre noe med retention. Da burde de hørt på spillerene i forhold til hva man kunne overføre fra TSW. Burde ringe en bjelle når en av deres største fans på Massivelyop.com legger ut det hele i en artikkel. Det er ingen skam å snu! Det sagt, så tror jeg fortsett spillet gjør det brukbart, og de har som sagt periodisert inntekter for flere måneder framover.

En god rapport som viser at Funcom har bra med penger framover, og som viser at de ikke tar i for hardt, men heller er forsiktige i regnskapene sine.

3 Likes

Sikkert noen som ikke har fått det med seg. Her er et bilde som viser litt av BD sitt spill

1 Like

Har Bearded Ladies noe med Bearded Dragons å gjøre? Utenom når jeg blander de to i spørsmål sendt til Funcom? (oopps :blush: )

Jeg og @christian har estimert funcom sin investering i det prosjektet til mellom 500k-1,2mill USD

3 Likes

Fra tidligere, er sammenheng ja.

Funcom varslet nylig at det har inngått en avtale med Bearded Dragon International om utvikling og publisering av et nytt spill. Meldingen ble senere presisert til «utviklingsstøtte».
E24 får opplyst at Bearded Dragon International arbeider med The Bearded Ladies Consulting.
«De er en liten gruppe dyktige spillutviklerer basert i Malmø Sverige», skriver driftsdirektør Ole Schreiner i en epost.

1 Like

Bearded Ladies / Bearded Dragons. Samme selskap.

@aoegi la ut denne på discord. De er nok minst 12 stk som jobber med spillet
https://www.linkedin.com/search/results/people/?facetCurrentCompany=["314247"]

Hva baserer dere den estimeringen på?

De ekstra kostnadene som de fikk i Q3.

@swing du burde sjekke insidertråden om selskapet, der står en del om folkene bak. Se blant annet https://beta.tekinvestor.no/t/nytt-spill-fra-funcom/3894/25?u=koe

Ser forresten at Bearded Ladies er medlem av Goodbye Kansas, noe de har vært siden i fjor. De står bak noe av VFX og animasjoner på blant annet Raid (Starbreeze), Conan Exiles, Dead By Daylight, Battlerite, Mass Effect m.m. Tipper vi får se en bra CGI på det nye spillet.

3 Likes

Okey, men vi vet vel ikke hvor mye SWL og CE launchene kosta, så jeg synes det blir vanskelig å tippe.

Jepp, så jeg synes @Evilfreud overdriver litt når han sier vi har estimert, det er mer gjetting med basis i Q2 vs Q3 kostnadene. Som du sier, det er vanskelig å vite hvor mye som var ekstra launch-kostnader og hvor mye som var investering i Bearded Dragons. Det er ca 2 MUSD som skal fordeles som jeg ser det.

3 Likes

Siden Hegnar er allergisk mot å skrive noe positivt om Funcom. Ble dette overskriften.

image

13 Likes

Noen som fikk noe inntrykk av om de skal være med på noen flere salg i år for å pushe produktet en smule, eller venter dem med hele smørja til full launch?

Haha alltså…satt bara och väntade på vad de skulle skriva. Måste varit panik på redaktionen ikväll!

"Vad fan gör vi? Det är ju en bra rapport. Det går ju tyvärr bra för dom jävlarna. Vad skriver vi??"
Jag vet vad vi skriver… : “Detta sier Funcom”

Yes, där satt den. Next level of rubriksättning :joy:

10 Likes

Det er vel rom for noen finjusteringer på artikkelen også ser jeg :slight_smile:

image

1 Like