Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det finnes da virkelig grenser :sunny:

Grenser? Ser ikke noe galt eller over grensen han skrev. Skjønner at dere som er dypt investert i Funcom er skuffa, og litt touchy på temaet, men det må være lov for andre å mene noe om aksjen, Er ikke det hele pointet med forumet? :slight_smile:

Troll? Hva har jeg sagt som er å trolle? Min mening?

Kjøpte på 2.01

6 Likes

Ja jeg solgte på 2,30 og jeg leser hva @babyrage skriver og blir jo mer og mer convinced.
Jeg tok ett million tap i denne og har fulgt denne lenge og ser jo tegninga hvordan enkelte aktører herjer med kursen. Man trenger ikke være Einstein for å forstå at så lenge det ikke kommer gamebreaking News så vil aktørene presse denne ned. Sånn er det i en nedtrend.

Og @hakon. Jeg er ikke bitter eller salthy.
Jeg skal inn i aksjen igjen men ikke med det første.

5 Likes

Greia er at det er ikke helt på trynet å kjøpe nå selv om ting peker ned. Det er nå det ser mørkest ut, akkumuleringsfasen er beinhard… og det er nok lenge til oppgang… men for meg som er amatør så selger jeg ikke funcom her for å investere i en annen aksje og tryne der i tillegg. Da venter jeg heller noen mnd her, og snitter ned etter som tida går.
Tok på 2,03 nå, og laster videre dersom den går videre ned

5 Likes

Vi har vært der alle mann og de som har stått løpet ut har blitt belønnet. Synd at du tapte såppass mye men samtidig så går det an å “være som før”. Blir mye Larsen takter når du endrer deg ettersom posisjonen din gjør det.

Jeg har ikke endret meg. Jeg ser jo bare realiteten med at enkelte presser kursen for å teste støtte.
Ser absolutt ikke noe galt med det jeg skrev

5 Likes

Alright, da tar jeg feil og beklager det :slight_smile:

4 Likes

Jeg vil også tro dette er et meget gunstig nivå å handle på ja, men som i de fleste aksjer så må man ha litt perspektiv. Kan godt hende de kommer med noe nytt som sender kursen opp mye før full release på alle plattformer, men hvertfall da vil den nok gå mye opp. Tror minst på en dobling til da.

Edit: Er det meg du sikta til her @Hakon ?
" Snakker om track record her. Null konstruktivt etter salg med tap. Bare masse salty bitterhet og det er trist. "
Tjente godt på Funcom jeg i vinter.

Folkens, kan man ikke oppføre seg sivilisert. Alle vet at folk blir irriterte når aksjene dems går ned spesielt når folk spådde det på forhånd. @pdx gidder du rydde litt. Ser minst 10 poster som ikke fremmer det forumet står for eller er relevante for funcom diskusjonen.

4 Likes

Dette er småprat om funcom og dens kurs. Hvorfor skal vi slette?

1 Like

Fordi det er deler av denne diskusjonen som absolutt ikke er relevvant for noe utenom å bidra til dårlig stemning.

4 Likes

Hvis jeg har skrevet noe galt så beklager jeg det virkelig, har deltatt i diskusjonen her om Funcom på Småprat fordi jeg interesserer meg for den, det er vel hele pointet med forumet-å dele meninger og synspunkter? Men igjen, beklager hvis jeg har skrevet noe feil.

Skal du bestemme hva som er relevant da? Det er vel relevant at folk diskuterer meningene sine om hva de tror vil skje framover med et selskap?

Minner om forumreglene, la oss oppføre oss sivilisert :smile:

5 Likes

Nope, jeg ser bare masse poster jeg synes er på kanten, som hverken er relevante for kursen eller som bidrar på forumet. så da ber jeg folk roe seg og trykker på den magiske PDX knappen. Så får han avgjøre.

1 Like

Kjøpte litt på 2.04 etter å ha solgt på 2.17. Treffer hverken topper eller bunner men blir ok likevel. Sitter med grunnpost på 50k aksjer så får jeg se an hva som skjer.

Resultatet i Funcom nå er litt i pluss i år, hadde man fulgt tight stop loss så kunne det vært mye bedre. Stop loss er en smal sak, men det jeg må bli bedre på er å vite når de som gikk på stopp skal inn igjen. Spesielt med tanke på at jeg tror /vet at Funcom skal opp og mye opp. De gjør ikke alt riktig, men det de gjør og har gjort til nå har bidratt til ett godt resultat for året og gitt de økonomisk spillerom for fremtiden. De må fortsette med det samme og pengene vil fortsette å komme. Snitt 2.18

1 Like

Utenom det, så er dette fjerde gangen støtten på 2 kr blir testet. Pen rebound opp til 2,10 (RT)

Det må være lov å skrive at man tror at en aksje skal ned. Som @Oilimp sier er det jo derfor man evt. går ut. Om man gjør det for å få billig inngang tror jeg man bare ødelegger for seg selv, for det første påvirker det lite de som er inne (tror jeg) og for det andre mister man kredibilitet. Hvis man kan argumentere for hvorfor man tror en aksje skal ned, slik jeg oppfatter det lenger over her, er det OK. Jeg ser heller ikke hva som skal løfte Funcom på kort sikt. Derfor er jeg heller ikke inne.

1 Like