Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Ja, det var ganske perfekt. Om den closer over her nå så ser det mye lysere ut.
Da kan man begynne å snakke om betonggulv igjen… :smile:

Tror du totalt har bommet på poenget. Jeg valgte bevist å ikke nevne noen navn. Ser du har trukket frem @Oilimp som sikkert betyr at du mener han kanskje har skrevet noe jeg reagerte på. For min del var det flere poster fra flere personer som var på kanten.

PDX har sett de postene som jeg mente var på kanten og gjort sin bedømning. Det var det som var poenget.

1 Like

Ikke sant. Jeg har vurdert å gå inn igjen i Funcom siden i vår/sommer, enten føltes det ikke rett ellers hadde jeg ikke cash tilgjengelig. Ville kjøpe i sommer rundt 2, men var for sen å skaffe cash. Samme nå, skulle handlet men har ikke cash tilgjengelig.
Og er man en som åpenbart prøver å snakke kursen ned blir man fort avslørt. Synes sånt er forkastelig. Anyway, god fredag og god helg alle! :slight_smile:

Jeg har kjøpsordre på 2.0, fikk 17 k.

Anbefaler ingen noe som helst. Men min mening er at FUNCOM leverer.

Det som har senket kursen er problemene på xbox. Jeg tror kursen går opp i det øyeblikk de annonserer dato for full lansering.

2 Likes

Du glemmer faktumet at flertallet kun går inn i funcom for å trade på hypen rundt spill lanseringer. Som gjør at aksjen er rimelig død ( selv om de leverer gode tall) mellom lanseringene.

2 Likes

Det er slik det er nå, men det vil ikke vedvare hvis de leverer over tid. Da vil det fundamentale etterhvert gjøre at aksjen prises riktig. Slik jeg tolker det er ikke markedet enda overbevist etter 3 kvartaler. Mulig det har noe med at spillaksjer ikke florerer på Oslo Børs, som gjør at man ikke ser hvordan man bør prise dem riktig. Hva vet jeg.

Jeg ser på Funcom som et long case, på lik linje med Nano. Ja, det kan være kursen vil gjøre noen hopp her og der, men jeg ser ingen triggere før Q2. Mulig skjegg-dame-spillet kan være en joker men det vet jeg lite om pr. dags dato.

5 Likes

Lukter det en liten Pump and Dump? Eller bare kjøpt pga lav RSI?

Tror rett og slett dette er en bunn som holder fremover. RSI på bunn er også kjøpssignal som du sier. Kan være MSI dekker short også.

Ikke i følge forrige statistikk jeg så, aksjer med lav RSI vil gjerne være negative, mens aksjer med høy RSI gjerne vil fortsette oppover. Det snur gjerne en eller annen gang, men da kan RSI ha vært lav i lang tid.

1 Like

Riktig, mente det ikke som generell betraktning. Kikker du på RSI-bunnene i Funcom så ser du hva jeg mener.

Er dette i de nye lokalene til Funcom tro? Adam Brix, som er avbildet her, har utført mo-cap på blant annet Hitman Absolution og Kane & Lynch (IO Interactive).

1 Like

Skjermbilde

Er det her Orion bommer grovt? Hvis jeg sier at CE har solgt ca 750k kopier så er totale inntekter før utgifter milevis unna hva Orion har i sin analyse? Funcom har inntekter på ca 160 mill, ikke 234 mill… Mulig jeg surrer her.

2 Likes

De tar nog innan steam cut. Ser du på profit är det rätt nära va?

Profit nå er nære, men hvis de kun selger 750 k i år (altså de selger 0 spill i q4) Så går vel profit ned med ca 20 mill, da er det ikke så nære lenger)

Bra de ikke selger 0 ut året da

1 Like

Tror Funcom bygger seg opp til å bli eksplosiv. Men forventer ikke at de tar frem alt kruttet fordi aksjonærer blir engstelig, det er liksom en del av noe de er flink til. De hyper før lanseringer.

Syns forøvrig det er slitsomt å lese seg gjennom alle aksjetrådene jeg holder et blikk til her, så stort ++++++ til at det ble fokusert på =) Vi får flere medlemmer her, og ønsker ikke bli et nytt HO tross alt. Kvalitet > kvantitet !

Og gratulerer til @Morti med noen tilsynelatende utrolig sterke innganger! Bare selg huset, du er bedre på børs enn eiendom! :ok_hand:

6 Likes

Sannheten er at det er motsatt. Enn så lenge :blush: Men innganger er en av mine spesialiteter virker det som. Men vi vet ikke hvordan det går med Funcom enda. Har nå 75% i Funcom og 12,5% hhv Thin og kitron.

3 Likes

Diare kan også være eksplosivt…

13 Likes

Orion bommet litt på net revenue fordi de tok snittet av net revenue per spill i EA perioden og snittet av netto etter full release (som er ventet å bli høyere) og så appliserte dette på EA salget. Uansett er dette en analyse som fremstår som om den mer eller mindre ble laget for å hausse opp aksjekursen da analysehuset hadde tette bånd til noen av aksjonærene som har forlatt skuta for lenge siden. Det ligger heller ikke under norske regelverk.

7 Likes

bilde

Litt diare og annet griseri må til om det skal manes frem demoner!

3 Likes