Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Kan Ragnar å RTG være ein potensiell partner? Det har 2 spill på gang, kan fort bli et samarbeid her tror jeg… Tror nok Funcom er mere på offensiven en noen gang! Så eksplosiv ja.

1 Like

Denne posten var interessant. Festlig å lese forumet for tiden. Gutta på TA tjener sine k og bra er det, men det er jo pga selvoppfyllende profeti.

Jeg er veldig for å finne en strategi man tjener penger på og holde seg til den. Om man er fornøyd med avkastningen den gir.

Risken er jo at man sitter på utsiden når det skjer.

Det er endel gode tradere her på TI. Tror dere undervurderer volumet dere besitter. Som nevnt. TA blir selvoppfylende, men det har ingenting med selskapet å gjøre.

Følger med på hva dere tenker. Det er viktig for når man skal satse skikkelig. Vi kommer til et tidspunkt hvor det går opp for hvermansen. Det er noen som kunne kjøpt vesentlig mer på dette nivået, men legger av litt for å pulverisere “motstandsnivåer” når psykologien er rett. Fatt mot dere som sitter i litt minus.

Det starter dobbelt så høyt denne gangen. Jeg tror vi topper dobbelt så høyt også.

2 Likes

Så, ca 4 milliarder mcap? :face_with_raised_eyebrow:

Du kan kjøpe Starbreeze som har Payday 2 som har solgt ca 10 millioner kopier (og gitt bort 5 millioner kopier i løpet av et par dager) for 2,3 milliarder svenske kroner.

Skal ikke si at det er umulig, hvis sånne som meg*, tre dager etter en svært lansering begynner å regne på hvor mye de kan tjene hvis salgstakten holdes høyt og gjentas 3-4 ganger i året ganger i året framover. :stuck_out_tongue:

*Det er ikke en skrivefeil, mente å skrive meg, for jeg endte opp med at det var fullt mulig å selge 8 mill kopier av CE første året noen dager etter launch. Ooops!

5 Likes

Jeg tror ikke Funcom er, eller kommer til å være verdt 4 milliarder om det er det du spør om…

Jeg tror ikke de er verdt 600 millioner heller.

Men jeg tror vi som kjøper og selger kan senke verdien midlertidig til 500 millioner… eller øke den midlertidig til 3 milliarder…

7 Likes

Hvor mye er Funcom verdt?

Hehe, umulig å svare på. Det må en del forbehold til for å svare og svarene blir ingenting eller veldig mye og alt i mellom

1 Like

The million $ question… :face_with_monocle:

Så mye som folk er villig til å betale :wink:

Jeg tror uansett at Funcom kommer til å sitte med mer cash etter H1 2018 enn de har nå og det blir da interessant å se hvilke prosjekter de satser på videre.

11 Likes

Funcom bør da sakte men sikkert bli mer verdt sånn som de holder på nå.
Men er vel mer spenning blant oss alle om hvor høyt hypen rundt neste spill kan dra kursen om et år eller to :wink:

1 Like

Hva har verdien på Funcom vært opp igjennom årene? Si fra 2010 og utover?

1 Like

Mellom 100 MNOK og 2000 MNOK :wink:

5 Likes

Den reelle verdien i Funcom er i dag høyere enn tidligere? Og så kommer potensialet i tillegg

Det er en del misnøye med MT for tiden. Med tanke på EA twitter tråd på reddit som ble downvota på rekord: ref: https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7cff0b/seriously_i_paid_80_to_have_vader_locked/dppum98/

TSL baserer seg mye på dette, og mange spill vil vel også fremover. Viktig at Funcom ikke driter seg ut her.

1 Like

Ja, nja, folk har klagd på EA de siste 5-10 årene. Er ikke noe nytt i at de får mye hat, men de selger godt med spill allikevel :slight_smile: Over 20 betalte DLCS til The Sims, ekstra betaling for alt mulig i spillene deres etc. De som kjøper EA spill vet hva de får, ellers har de ikke fulgt med.

2 Likes

Jepp, endte opp med å bruke penger på FUT, satt langt inne men progress er ekstremt tregt uten å gjøre det. De må dra inn ufattelig mye cash på Fifa franchisen!

2 Likes

Jeg er fornøyd om Funcom gjør det HALVPARTEN så bra som EA :joy:

3 Likes

Kan jo ha en liten reality check her nå. Kursen på Funcom er lavere enn de fleste forventet i denne perioden på 2,11. Vi vet det kommer hype til lanseringen Q2 2018. Nå er en bedre tid å kjøpe enn nesten hele 2017 for de som vil sitte en stund uten å trade på ±50øre.

Jeg ville(og har) kjøpt på denne tiden. Virker som en no-brainer mtp. caset framover.

12 Likes

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Selg-selg-og-selg

-Funcom ligger i en kortsiktig, fallende trend. Dette signaliserer økt pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang. Negativ volumbalanse styrker det negative trendbildet. Aksjen har sterk motstand ved 2,30 kroner, så oppsiden er begrenset. Det er lite støtte før ved 1,20 kroner. Nedsiden er dermed stor og risikoen er høy; gjennomsnittlig kursendring per måned er over 40 prosent. Aksjen er svakt negativ på innsidehandler. Vurdering: Salgskandidat, avslutter Investtech.

Nevner ikke motstanden på 2 kr med et ord?

2 Likes

Hegnar i et nøtteskall. Q3 dekingen forklarte egentlig hva de tenker og føler om funcom.

2 Likes

Hehe, denne var “objektiv”

4 Likes