Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg har vanskelig med å forstå dette… skulle helst sett Funcom rundt 3 nå😳

2 Likes

«Han startet et lite aksjeforum, i dag har han overtatt sjefsstolen i suksesskonsernet Funcom. Trygve Hegnar uttaler han alltid har hatt tro på at Funcom ville lykkes.»

8 Likes

OOOOH, take my money :joy_cat:

1 Like

Det som skjer nå er helt som forventet. Ri ut denne uka så skal dere se kursen begynner å krype oppover igjen litt sakte først før den skyter fart på nyheter.

For 2 år siden ville Funcom prøve seg med små investeringer i flere spill til de fant gullegget. Dette gullegget er Conan Exiles. At de har et gullegg viser salgstallene så langt og Funcoms egne uttalelser. Så nå når vi sitter og vet at Funcom har laget spill som er veldig populært og lett å selge fremover (ved rabattpushing, oppdateringer etc) så er det lett å henge seg opp i diverse bugs og anmeldelser etc.

Det eneste man trenger å vite er at dette spillet solgte som bare pepper selv om spillet var fullt av bugs og langt fra ferdig. Når spillet nå skal lanseres med brask og barm med full retail distribusjon og på 3 plattformer (ps4, xbox og pc) så vil spillet selge som bare pokker!

Dette var den suksessen de håpet ett av spillene sine skulle oppnå. De fant gullegget med en gang. Det er nemlig fortsatt et gullegg selv om jeg ikke spiller spillet selv og selv om det har bugs og selv om anmeldelser er varierte. Et spill som er lett å selge er lett å tjene penger på.

Når de har lansert spillet kan vi følge med på salget her samtidig som hypen begynner for neste spill igjen. En situasjon vi ikke er vant med. At vi har en suksess samtidig som det skal hypes en nye en. Kan ta av… :slight_smile:

19 Likes

Index fondene kommer vel løpende 1. Desember ifølge @gordon/100Bagger…

Optimistisk ^^ Vil ikke oppfordre til trading med tro på dette. Men at det å akkumulere nå, i påvente av full release tror jeg er et solid tips.

3 Likes

Måtte ta noen Funlodd på 2,0. Kan ligge i skuffa til det skjer noe, på sikt er nok 2 blank tilbud. Bare en liten investering :slight_smile:

3 Likes

Historikken taler for det. Og det er nok for meg. Er mange som ikke trodde det skulle bli en ny lanseringshype til EA heller, men jeg sier som Myrseth ‘Har noe skjedd 4 ganger, så skjer det gjerne en femte også’. Spesielt når vi har med det vi allerede vet er en suksess å gjøre denne gang :wink:

3 Likes

Spørsmålet er om støtten på 2 holder denne gangen. Det trengs en nyhet nå tror jeg.

Gjør det noe om støtten faller på kort sikt?

Svaret er egentlig, nei.

3 Likes

Vet ikke når det kan få betydning for belåning for dagens aksjonærer.
Da spesielt med tanke på om Netfonds strammer inn EK krav til 90% igjen fra 80% for eksempel.
Om støtten på 2 ryker og det presses hardt ned videre, kan kanskje tvangssalg forårsake slike endringer.

står at han er bannlyst til 2289🤣

3 Likes

Jepp, men akkurat det utsagnet stemmer vel, men MK1 forklarte litt om hvordan det fungerer i insider-chatten, og “løpende” er ikke ordet jeg hadde brukt. :slight_smile:

Jeg tror det blir en helt annen situasjon i Funcom når de som shorter er ute. Det vil jeg tro ikke er så lenge til, og det skjer vel ifbm oppkjøring til CE og BD. Hold ut folkens

3 Likes

Tenkte jeg kunne poste denne her også, var svar til en som ikke helt visste hvorfor Funcom får så mye kjipt rundt seg i media.

Helt ærlig så har jo Funcom skapt et dårlig omdømme for seg selv ved å ha 0 kontroll på forventningsstyring. 1 år hvor dette gjøres bra er ikke nok til å snu synspunktet generelt, men vi som følger med ser at det er et annet selskap enn før og vet at det bare er snakk om tid før vi snakker om “den norske suksessen Funcom” i stedet for “tulleselskapet Funcom”. Det er fortsatt lett å være kritisk, og det bør man også være som investor. Men om målet er å ta høy risiko for å tjene stort er Funcom et av de selskapene på børsen jeg tror det er verdt å se på. Har selv brukt ca 70-90 arbeidsdager på å sette meg inn i alt rundt selskapet, media og framtidsutsiktene, og min konklusjon er at Funcom er et vekstcase med gode muligheter og noen fallgruver framover. Så lenge ledelsen holder seg edru slik de har bevist at de klarer i 2016-2017 ser dette ut til å gå riktig vei rimelig raskt. Skjønner helt klart at folk som ikke har satt seg inn i hver lille detalj rundt selskapet har tidligere fiaskoer hengende friskt i minnet og et problem med selve aksjekursen er effekten av den mentaliteten. “Det skjedde sist, så jeg selger før det skjer igjen” har fungert bra etter god oppgang før. Spørsmålet er om den strategien vil holde når vi forhåpentligvis når målene framover og Funcoms omdømme blir endret til det bedre. Det er veldig få selskaper igjen fra 1990-tallet og det at Funcom har overlevd i alle disse årene siden 1993 er veldig imponerende. Det har sett dårlig ut mange ganger, men i nåtiden har vi Funcoms beste framtidsutsikter noen sinne. Håper dette ga litt innblikk i aksjen for de som ikke har satt seg så veldig inn i selskapet enda :slight_smile:

12 Likes

Fikk en telefon tidligere i dag om at jeg har fått ny jobb, så nå blir det kanskje litt mindre action her inne fra meg, men mer investert over tid ^^ Legger opp en plan for månedlig investering i Funcom det neste året.

Regner med at det blir lettere å la posisjonen stå når jeg er distrahert av full jobb etter 5mnd med jobbsøking! :slight_smile:

32 Likes

Gratulerer med ny jobb Martins!

2 Likes

Gratulerer :crown:

1 Like

Grattis @Martins​:+1::clap:

1 Like

Grattis, er selv i innspurten på en oppsigelse. Med ny jobb 01.01.2018. Får satse på at Fun Q1 og Q2 2018 blir like kjedelige som Q3 og Q4 :stuck_out_tongue:

2 Likes