Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hvordan skal noen kunne vite hva slags muskler bagger har…om noen?

Fordi “noen” vet ganske mye om han. Hvilke eierskap han har i diverse selskaper og at han har vært på lista uten å skjule det tidligere.

2 Likes

Bagger har jo mast om at vi skal opp i 10kr siden vi var på 5kr. Kan ikke ta han seriøst. Må ha en del diagnoser…

1 Like

Vell, det er en helt annen sak :wink:

3 Likes

Jahaja… lurer på hvorfor han velger å skjule seg nå…:thinking:
Hvem er så denne herremannen som messer om mangedobling dag ut og dag inn?

Skjuler han seg bak Nordnet konto da? Eller er det Storvestre? Uansett, så mye tid han bruker på å skrive poster på HO så fremstår han ikke akkurat som mentalt gjennomsnittlig stabil…

1 Like

Tror ikke Storvestre hadde holdt på på dette viset😂

1 Like

Personlig tror jeg det er av praktiske årsaker, gjennom selskaper han er medeier i, men nok om han.
Han er utestengt herfra til evig tid av en grunn.
Edit: og nei - det er ikke Storvestre.

1 Like

Det er ikke Storvestre men flere her inne vet hvem han er :wink:

1 Like

Skjønner at ingen vil si noe mer om han, men kan vi gå ut fra at det er noe hold i at han har noen aksjer i det hele tatt i Funcom? Og at han vet hva han snakker om (selv om han uansett virker i mental ubalanse)

Han er helt normal om man snakker med han på fb…

3 Likes

Han har aksjer i Funcom ja, hvor mange og når han kjøper og selger tror jeg du kan ta med en klype salt.

5 Likes

Han vet veldig godt hva han snakker om rundt Funcom. Han kjenner den aksjen VELDIG godt og er med å “herje” den til tider.
Men hva han vet, hva han sier på div aksjeforum og hva han gjør står derimot ikke i stil, så vil fraråde å ta råd fra han sånne steder. Sånn, nå er jeg ferdig med han på en stund, kjenner jeg :slight_smile:

2 Likes

Alt du trenger å vite om Bagger :smirk:

1 Like

Valve ser på user reviews og det ser ut til at de planlagte endringene kan komme til å påvirke reviews for CE, spesielt med tanke på kinesiske reviews.
http://steamcommunity.com/games/593110/announcements/detail/2666556941788470579

We also want to better indicate when players are reviewing issues in a game that only pertain to a particular region (such as server locations), or particular language (such as poor translations).

11 Likes

Hva er det du ikke liker med tallene du limte inn?

EV/ebit på 7, avkastning på ek 50%, vinstmarginal 37%, det er vel godkjent?

Markedet priser inn en dårlig utvikling i 2018 og fremover, men på forumet her tror flertallet på en god utvikling, det er så klart mulig at flertallet her tar feil. Vi får se!

8 Likes

I Funcom har julerallyet startet litt tidligere hvert år. Når jeg sier julerally så mener jeg starten på oppgangen. Så kommer gjerne et større rally i februar eller noe, men det er klart 20-30 øre opp allerede i desember er ingen umulighet. Jeg forventer det faktisk. Hva er det som skal starte julerallyet i år spør du? Jo Bearded Ladies kan dra noe i gang samt posisjonering i forkant av flere nyheter som ventes over nyttår. En fin utvikling i Conan Exiles både når det gjelder stabilitet, innhold og antall salg vil også styre mye samt oppdatering av SWL.

13 Likes

Slik jeg ser det, er neste virkelige store triggeren info om spillet som Bearded Ladies jobber med. Fullrelease av CE, Playstation, julesalg osv. tror jeg bare kommer til å gi små kursutslag.

Full release anser jeg som større enn spillet fra bearded ladies. Det er snakk om en ny IP fra et relativt ukjent studio. Det må treffe rimelig innertier på det meste for å oppnå bra salg.

1 Like

Det er et par ting å huske, flertallet som trader Funcom trader de kun når det kommer spill release. Bearded ladies vil garantert gi en liten opptur, men fullrelease av CE er mer usikkert. Veldig mange tror CE er dødt da salget fortiden er svært lavt. På en annen side er det flere og flere investorer som har oppdaget steamspy som gjør at dersom fullrelease av CE blir bra så kan kursen stige i etterkant.

Er verdt å vite at ARK sitt salg etter fullrelease har vært rimelig laber ( men det virker jo som det spillet er forlatt av studioet).

2 Likes