Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

@evilfreud Du har vel kontroll på ca ant aksjer funcom har lov å utstedet. Er det ikke rundt 60 mill ? - som egentlig er satt av i tilfelle KJG konverterer osv?

Har funcom muligheten til å avtale med KJG at han ikke skal konvertere før neste generalforsamling slik at de kan kjøre en emisjon nå på 40-60 mill aksjer?

Ville det ikke være uansvarlig av ledelsen å ikke sikre penger nå da MCAP nærmer seg 1 milliard?

1 Like

Noe lave alternativet😂

hehe, vi får se da vet du. Er bare mulig med 10 alternativer tror jeg, så det ble sånn :slight_smile:

Edit: eventuelt kan du lage en selv: Ny funksjonalitet: Slik lager du avstemninger :wink:

Jeg tror mange tolket spørsmålet som “Hva vil du at kursen skal stå i 6. februar?” :wink: :wink:

4 Likes

Vi trenger 5+ I tilfellet storsalg første veke :slight_smile: Det er ikkje heilt urealistisk…

Kjør på: Ny funksjonalitet: Slik lager du avstemninger :+1:

Kjøpte 10k på 3,76, nå totalt 60k
Usikker på om jeg selger noe nå.

2 Likes

Stämmer det att vi bara har fått se “build” & “survive” filmerna så långt? I så fall bör väl “dominate” komma inom kort…

Kommer vel i dag eller morgen. Cgi til uka?

6 Likes

Dratt innenfor bollinger igjen og rsi under 80… klar for cgi hype ? :blush:

1 Like

Da fikk jeg fylt opp mer. Nå er vi klar for videre oppgang før lansering😊 For en omsetning og klokken er bare halv to😂

2 Likes

Fikk også kjøpt litt på 3,53 :smiley:
forsøker å gevinstsikre litt i ny og ne, så før det var jeg rimelig nedsolgt. Fint å få inn litt mer friskt (til en lavere pris enn det jeg gevinstsikret på seff).

Den posten har allerede høyere papirgevinst enn hva jeg tjener på å jobbe en dag. Hmm, ikke lett å motivere seg til å jobbe da… :wink:

3 Likes

Lurer på om det ikke var et forsøk på å få folk til å sette shortene sine i dag, for de som tør det. Bare spekulasjon såklart.

Kan du forklare det der, som om du skulle fortelle det til bestemor? :slight_smile:

2 Likes

Når noen tror toppen er nådd og at kursen har startet på nedoverturen (for de som er av en slik oppfatning) så kan de bli fristet til å sette en short i Funcom. Hvis de gjør det og aksjen i stedet går oppover igjen så tenker kanskje plutselig på alle triggerne som kommer og ombestemmer seg og kjøper inn shorten igjen. Dette er noe som kan flytte kursen oppover et par hakk veldig raskt.

Hvis jeg var en av de med millioner av aksjer så ville jeg likt og sett at noen shortere går på en smell i aksjen. De vil nok forsøke å lokke de utpå for tidlig.

Jeg vet ikke. Jeg er bare en enkel mann fra bygda. Spør de lærde :slight_smile:

5 Likes

Som alltid morsomt å se at folk får panikk etter å ha kjøpt Funcom og kursen faller litt. :smiley:

Edit: Klikket litt feil her, det var ikke noe svar til deg, lassar. :wink:

1 Like

I prinsippet. Kan eg shorte 1 mill askjer med ein konto, før ein kompis presser prisene ned med salg på sei 500k askjer, for så å slutte shorten?

kan og kan, fru blom. Nå er jo fremdeles kursmanipulasjon ulovlig…

Men er det ikkje dette folk påstår at meglerhusa driver med? :slight_smile:

Ingenting galt i det såfremt du lykkes å kjøpe hele potten tilbake… (dette avhenger av hvor proffe aksjonærer er, og hvor mye de tror på caset, seff). Som med det meste andre, så er det prisen det kommer an på…