Vet ikke, men for de av oss som er langsiktige i funcom, var dette noe av de beste nyhetene jeg kunne tenke meg.
Noen som har regnet på ny MCAP etter emisjonen?
88MNOK høyere enn nå? Forutsatt kurs på 2,60 
Det er mange som har nevnt dette med kun 1 stor eier som negativt. Nå når et fond har kjøpt er ikke dette lengre tilfelle. Og har et fond kjøpt så kan flere også fatte interesse. Gevinst er vel det alle er på jakt etter? Både langsiktige og kortsiktige. Og nå lukter det avkastning her…
Du kompenserer da ikke for økt antall aksjer?
Aksjene er kjøpt for 2,60 stykket 
Men vi så jo hva STB gjorde gutter. “Vi er langsiktige og skal ha en mann i styret.” “blablabla” mens de solgte. Horer!
Det har du rett i, så er nok grunnen ja.
Liker virkelig IP "Mutant "
Nå blir dt å munsje munsje fun aksjer… altså …
Fantastisk å se at Funcom 2.0 leverer og leverer og leverer…!
Ser ingen grunn til at aksjen skal prises lavere enn 2.60 nå…
Ferdig med emisjon til 2.60! - 88 Mnok rett i kassa klar til å utvikle flere spill?
eller leste jeg den meldingen helt feil?
nope 
Sistnevnte emisjon gjøres for å finansiere partnerskap med tredjeparts spillutviklere og for å få mer fleksibilitet til å invester i produksjon av nye spill internt, opplyses det. Emisjonskursen tilsvarer en premie på 18 prosent på fredagens sluttkurs.
Blir altså utvanning på 56,3M aksjer til ca 146MNOK
Husk hvordan det gikk med Thin…
Vet ikke hvordan jeg har klart å unngå å få med meg at det var to transaksjoner her, en på 22,3m og en på 34m aksjer. 
Verdi på IP knyttet til film/Hollywood ble nevnt noen ganger i begynnelsen av presentasjonen. Tror de ser for seg inntekter knyttet til Conan film i 2019 og synergier film og spill.
Fikk lange svar på spørsmålene mine 
Swedbank Robur Fonder has followed Funcom over time. “We see this as a new giant
leap in Funcom’s turnaround. Building on its impressive recent development,
multiple new revenue sources from IP and strategic expansion into publishing
will increase cash flow robustness and boost further growth. Combined with
additional funding and a reverse split the company is now really well positioned
as an attractive long term investment” fund manager Erik Sprinchorn commented.
Vi har lenge kalt dette for “Funcom 2.0”
Transaksjon 1. Funcom får 50% eierskap mot 22.300.000 aksjer (6,44% etter ferdig emisjon)
Transaksjon 2. Funcom får 88Mnok mot 34.000.000 aksjer (9,83% etter ferdig emisjon)
MCAP sist fredag = 2,2 x 289 652 610 = 637 235 742
Antall aksjer etter emisjon = 289 652 610 + 56 300 000 = 345 952 610
Verdivurdering av selskapet som følge av transaksjonen = 2,6 x 345 952 610 = 899 476 786 kr (+41%)
50% eierskap av et selskap og 88Mnok kroner i kassa… 
Bare positivt dette 
Vennligst forklar
Sjefen … nevnte Mutant først av hvilken IP han likte best, I like I like…
I streamen fra i dag diskuterte Funcom dette, og de var ikke sikre på hvor mye, om noe som kom til å kunne bli brukt. De jobber med å finne det ut.