Lurer på om jeg må øke beholdningen min…
Funcom med fersk kapital og store fond inn, bør være ett bra case for videre kursstigning
Emisjon over gårsdagens sluttkurs er ikke nødvendigvis oppgang på kort sikt. Thin hadde emisjon på 2,5 og falt som en stein til 1,8. Er opp igjen nå.
Ja hvem har ikke lyst å kjøpe på 2 kr nå, hvis den skulle falle litt? 2 kr bør være betong-gulv nå.
Liker det jeg hører på streamen nå. 
Kortsiktig kursutvliking kommer vel an på hvor mange som gevinssikrer kjøp gjort på lavt 2tall i det siste. Skal innrømme at jeg håper på sjansen til å kjøpe på ny
Men 2 blank tror jeg ikke vi ser mer i år…
"Vi har tittar på det här bolaget i tio år, men alltid tyckt att kostnaderna är för höga och de har aldrig gått med vinst. Nu står dock stjärnorna rätt. Bolaget har visat lönsamhet de senaste kvartalen, de har tagit ner kostnaderna kraftigt och i och med att de gör den här IP-dealen (med IP avses rättigheter reds anm.) så kontrollerar de nu sitt eget öde på ett helt annat sätt”, säger Erik Spinchorn, fondförvaltare på Swedbank Robur Ny Teknik.
”Om de nu kan göra en övergång från spelutvecklaröknen till en förläggarmodell kan de ta ett kraftigt kliv i lönsamhet och då kommer även värderingen följa med. Funcom har nu en stor mängd varumärken i portföljen man kan licensiera ut och agera förläggare. Det är inte självklart att man kommer lyckas, men förutsättningar är väldigt bra”, fortsätter han. "

Vet ikke om denne siden er delt:
Er det noen som kjenner til IP’ene “Solomon Kane” “og Mutant Chronicles” fra før?
Er disse de nye spilltitlene til Funcom?
Det ser ut som det er laget B-Filmer av disse IP’ene fra før:
Det er jo noen ok skuespillere i disse filmene. Blir spennende å se hva funcom kan få til. Solomon kane bør vel kunne passe bra inn i rammeverket til CE.
Skulle vært tommel opp Alex. Trykka feil på mobilen
Blir bra på sikt dette! Får vi kjøpt aksjer ned mot 2-2.20 så er det bare å kjøpe med begge henda:grinning:
Tror ikke vi ser sluttkurs under 2.40 igjen! ALDRi!
Det som slår meg er at rorbu pengene skal brukes til å investere i spill fra 3dje parts studioer knyttet til IPene de eier i joint venturet… som betyr at funcom kommer til å annonsere mer 3djeparts spill ila kort tid.
Kort tid? De må vel finne studioet som skal produsere spillene først, og jobbe frem et konsept. Tror ikke vi får noen annonsering med det første, men 2018 kommer til å bli spennende. Må se å komme meg inn igjen utpå nyåret. Får prøve å ikke kjøpe på topp denne gangen 
JEg tror de studioene allerede er funnet. Snakker vi 6-12måneder frem i tid har jo funcom cash selv. Men når de henter inn 33mill NÅ. Så tolker jeg det som at det ligger studioer klar i pipen.
Ja, jag tolkar det också som en acceleration av planerna. Ligger nog något ganska nära förestående
Akkurat det samme jeg tenkte. Tror ledelsen har gjort hjemmeleksa si og dermed henter pengene når alt er klart. Ikke før de har noe konkret
Hehe, jeg har sett begge de filmene (
) - ikke akkurat klassikere for å si det sånn 
Tror ikke vi ser sluttkurs under 2.40 igjen! ALDRi!
Famous last words? 
For funcom trenger ikke penger, og aksjer har jebsen nok av, med mindre han vil komme med bud på hele selskapet når konverteringen skjer des 2018.
Så da gjenstår kun et svar, de trenger cash nå for å investere i 3djepart studioer. Som også er det pengene skal gå til. Så jeg tipper første annonsering kommer før januar er ferdig.
Dette fjerner jo også risikoen knyttet til dårlig Q4.
Jeg tror gappet vil fylles før vi får videre oppgang, så solgte på 2,45. Bare så det er klart for alle er ikke jeg en stor fisk i Funcom da.
Mini liten.