Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Vi trenger småfiskene også så vi får opp omsetningen…

Det som er positivt er at vi har fått en mega Stor fisk ombord som heter Swedbank Robur Ny Teknik.
Jeg tror at dette vil medføre en fin oppgang fremover. Det blir sett på som veldig positivt av de andre investorene både små og store, at en langsiktig aktør som Swedbank Robur Ny Teknik er med.

1 Like

Om jeg ikke leste feil i farta så går de for 2 nylanseringer i året fra 2019. Ta det med ei klype salt!:stuck_out_tongue_winking_eye:

Egne lanseringer, eller 3jde parts?

Jeg antar at det betyr at Svenske spillaksjonærer som det er MANGe av vil flytte penger til funcom, som gjør at vi får mer stabil kurs på sikt!

5 Likes

Hvis det er 3parts lanseringer så høres det fornuftig ut med 2 i året

Funcom opplyser at de vil øke fokus på co-utvikling og publiserings partnerskap. Dette for å legge til rette for hyppigere lanseringer og å redusere avhengigheten av egne titler.

Strategien på sikt er å gjøre to produktlanseringer i året på sikt fra 2019.

1 Like

Ok, ja da er jeg med. Det gir mening.

@Evilfreud

Mulig de annonserer planene før 30 januar, men kanskje de vil holde dette igjen til de har fått godkjent emisjoner osv ?

approval by the shareholders of Funcom, and is expected to be completed on
or about 30 January 2018.

1 Like

Det er vel bare spleisen som skal godkjennes da. Eller må emmisjonene godkjennes også?

Dei som følger Gig, kjenner igjen Robur fra storfiskene der

1 Like

Robur er i alle større spillselskaper vi følger her på forumet :wink:

2 Likes

Da var denne kommet opp. for de som ikke rakk å se live.

4 Likes

@Evilfreud , det ser ut som at det “cashless transaction” som skal godkjennes

The joint venture company will hold interactive/video gaming Intellectual
Property (IP) rights based on the works of Robert E. Howard and classic Swedish
pen & paper and board game properties, including attractive IPs such as “Conan
the Barbarian”, “Solomon Kane”, “Mutant Chronicles”, “Mutant: Year Zero”. This
is a cashless transaction where Funcom receives a 50% ownership in the joint
venture in exchange for issuing 22,300,000 new shares in the Company (the
"Consideration Shares"), each at a subscription price of NOK 2.6, to Cabinet
Group. The transaction is subject to customary terms and conditions, including
the approval by the shareholders of Funcom, and is expected to be completed on
or about 30 January 2018.

Edit, det er begge som skal godkjennes;

Finally, the Company intends to execute a 5:1 reverse stock split exchanging
five existing shares for one new share. The reverse stock split will not affect
the total market value of the Company or the respective ownership of each
shareholder in Funcom. If the reverse share split is approved, the par value per
Share will increase from EUR 0.04 to EUR 0.20 and if completed prior to issuance
of the Consideration Shares and New Shares all amounts of shares and
subscription prices will be amended in accordance with the reverse stock split
(i.e. in a ratio of five to one). A separate notice with key information
regarding the reverse stock split will be published in due time.

The Supervisory Board has approved the above transactions subject to approval of
an Extraordinary General Meeting to be held on or around 30 January 2018. A
separate stock notice is planned to be released later today with the agenda and
other details regarding this General Meeting.

1 Like

Så alt godkjennes 30jan.

1 Like

Bare for å gjøre det helt klart, har satt meg så godt inn i caset som det kan gjøres uten inside info. Og mitt resultat er at Funcom enkelt bør kunne ligge på rundt 3,80-4,40kr/aksje slik situasjonen er i dag. Min utgang nå er midlertidig og strategisk, og kan være feil selvsagt. Tar risikoen for å potensielt få 10-15 øre mindre som inngang for å sitte videre. Caset ser bra ut, og kursen i dag er fin den for alle som vil sitte mer enn 2 uker.

4 Likes

Jepp. Full agenda ligger i Explanatory Notes Convening Notice EGM 2018.pdf fra siste melding (http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=440996)

1 Like

Funcom nevnte at uten emisjonen, så måtte de ha ventet til de hadde et stort nok buffer. Funcom har to egne studioer de trenger penger til og at overskuddet fra Conan Exiles vil bli brukt der til de to neste titlene. Selvfølgelig, hvis CE virkelig slår til i mai, så hadde de hatt nok penger på egenhånd, men det er ikke mulig å forutsi om det kommer til å skje.

Ja, enig i det du sier. Derfor tolker jeg det som at de har publishing avtaler klare :=)

1 Like

Det betyr vel også at Jebsen kan stoppe dette.

Ikke at jeg tror han har lyst til det, og jeg regner med de har pratet med han på forhånd.

Han kan vel også konvertere flere aksjer uten å nå budplikt når vi da har økt totalen med 88 mill aksjer.

1 Like

Han kan vel også konvertere flere aksjer uten å nå budplikt når vi da har økt totalen med 88 mill aksjer.

Det har jeg ikke tenkt på men det er jo et veldig godt poeng. Har du regnet på det?