Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Etter verdipapirhandelloven utløser erverv av aksjer som representerer mer enn 1/3 av i selskapet en plikt til å tilby de resterende aksjeeierne kjøp av deres aksjer.

Så dersom totalen er økt med 88M så er hans mulige konvertering økt med 1/3 av 88M = 29,33 millioner aksjer grovt regnet.

Og siste bondet er vel 33mill aksjer, så da er han innenfor. Tror nok han stemmer for dette ja.

1 Like

Om noen smelte til med en innsidehandel nå så… :wink:

Ja om jebsen godkjenner dette så lover jeg dere kurs på over 10kr i februar!

Spoiler

(spleis 1:5 gir 5x 2,6 = 13 kr)

"Debt free in 2018! " - Funcom, 18.12.2017

11 Likes

Fint om “de” bare kan sette Funcom pent fra seg på 3,50 før de går hjem i dag.
:santa:

1 Like

Med tanke på den foreslåtte spleisen, så skulle det ikke forundre meg om du får rett :joy:

4 Likes

Er denne blitt postet tidligere?

9 Likes

“– Jeg er veldig glad for at vi får bekreftelsen om at verdien er der, og at markedet ikke har sett det ennå, og vi jobber hardt for å få alle til å forstå det, sier han.”

:money_mouth_face:

7 Likes

Jeg solgte 10000 aksjer på 2,56 nå. Hadde ordren liggende fra forrige uke da jeg kjøpte på 2,16.

2 Likes

21 mill aksjer omsatt i dag

Hur mycket har funcom betalat i royalties för CE hittills 2017?

“I første omgang vil samarbeidet bety at Funcoms royaltykostnader for spillene Age of Conan og Conan Exiles halveres…”

Låter ju fantastiskt nu inför full launch av CE :smiley:

2 Likes

Nå blåser vi snart gjennom 2.6😀

Veldig smart trekk. Lurer på hvor mye de betaler for totalle rettigheter på CE.

Ved Spleis 5:1 får du rett med kurs over 10
Edit: humoristisk tone
:rocket:

1 Like

Hvilke tanker har dere om morgendagen om vi skulle klare å avslutte dagen over 2,60?
Virker på meg som det er ganske mye mer futt igjen… :slight_smile:

2 Likes

Åpner på 2,68!

3 Likes

Kommer litt ann på om svenskene har våkna idag eller ikke. Mange følger Ny teknikk og robru

Hadde dette vært en økning som ikke var drevet av det som kom av nyheter, så hadde jeg nok solgt meg ut nå med en fin gevinst på 125%.

Men dette ser jo meget lovende ut, så jeg blir å holde fast på strategien med å sitte long i fun.
Når en såpass stor og seriøs aktør er villig til å kjøre en emisjon på 2,60 så er det jo fordi at de mener de får en avkastning som er vesentlig bedre enn dagens kurs.

4 Likes

Det är faktiskt ganska många av de gaming-insatte svenskarna som äger funcom redan, många som börjat få upp ögonen men än så länge är det nog rätt okänt för den vanliga investeraren.

3 Likes

Ryktene sier at redaksjonen i HO enda prøver å finne ut hvordan twitch fungerer. I mellomtiden trykker de kvalitetsartikler.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/Funcom-rally-etter-utvidelse-og-emisjonsvarsel

12 Likes