Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hej!

Köpte funcom idag. Sitter och räknar P/E tal nu iom den senaste nyheten och emitterade aktier.

Jag har räknat på Q1-Q3 iom det “nya” funcom eller funcom 2.0 efter turnaround.

Min fråga är var i rapporten anses vara vinst efter skatt? Är det profit (loss) after period? i så fall får jag det till P/E 15 med de nya aktierna + valutaförändringar. räknar jag rätt?

3 Likes

Du bør ta med lånet til Jebsen som kommer til å bli konvertert til aksjer også. Det er ikke helt korrekt, men det vil gi et bedre bilde.

Tack. Hur många aktier rör det sig om ?

ca 33 mill.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170407.OBI.20170407S137

After this transaction, 3,399,194 bonds will be outstanding
under the same conditions.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160706.OBI.20160706S34

(ii) the Conversion Price shall be adjusted from
USD 0.24 per Share to USD 0.1036 per Share;

the right of each Bondholder to convert each
Bond into Shares at the Conversion Price in effect on
the relevant Conversion Date. Based on the initial
Conversion Price, each Bond will convert into 9.6525
Shares

I tillegg, så skal det betales rente osv, så, hvis du regner 35m aksjer, så tror jeg det blir ganske riktig.

`[quote=“spararn, post:12053, topic:1533”]
Jag tänkte skriva att jag tycker det börjar låta lite väl haussigt här igen…
[/quote]
Enig. Psykologien i funcomgjengen vår her på tekinvestor kan vel oppsummeres litt lett volatil…
CCB45BDC-432D-452C-A35B-866CDFFFAF21

2 Likes

Age of Conan er ikke helt glemt

17 Likes

Hørtes ut som et morsomt konsept!

Fin liste dette!

9 Likes

Ska vi ner en tur till innan nyår eller vad tror ni? :thinking:

Ser ikke slik ut enda. Vi krysser fingrene for at den fortsetter opp!

2 Likes

jepp! En större dump är kanske det största hotet, men hoppas den bara går :slight_smile:

1 Like

Kjenner på gikta at vi legger oss rundt 3 før nyttår og så får vi et rykk til 4 i januar. Og så ned før vi går opp. Erfaringsbasert TA.

6 Likes

Høres bra ut det, @BillyP Synes vi fortjener det etter alle nedturene!

Opp til 412 i dag, ser ut som ballen har begynt å rulle hos naboene våre. :wink:

10 Likes

Känns som Funcom är i samma läge som Stillfront när de låg i 85 kr. Kan gå fort när det trendar. Robur är extremt positivt att ha med sig som investerare.

10 Likes

Det er akkurat det jeg tenker også. Økte i Stillfront på 88kr utfra TA, men solgte på feelingen på vei opp, så endte med å selge 80 kr for tidlig (rundt 115kr i snitt). Har tenkt å se om jeg klarer å sitte litt lengre oppå oksen på vei opp før den rister meg av denne gangen. :stuck_out_tongue:

… Det positive er forsåvidt at jeg kjøpte bl.a. Funcom og PCIB for Stillfront-penga. Hadde rukket å sitte på litt lengre da. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tror du gjorde et godt valg, @Christian :+1:

Så er Funcom raketten endelig i lufta

Hvor lenge har vi drivstoff i første omgang?:slightly_smiling_face:

6 Likes

Fyller på drivstoff frem til 8. mai 2018. Det er da den skal forlate atmosfæren…:rocket:

4 Likes