3,24 er neste motstand og er vel sterkere enn den på 2,97. Deretter er det et stort hopp opp til 4,03.
Ukentlig chart:

Bruddet opp har det høyeste volumet siden lanseringen i 31. januar
3,24 er neste motstand og er vel sterkere enn den på 2,97. Deretter er det et stort hopp opp til 4,03.
Ukentlig chart:

Bruddet opp har det høyeste volumet siden lanseringen i 31. januar
Ikke bruk belåning nu, da kan jeg garantere at det ender med et smell, har været der selv.
Mye bedre at låne på hus , bil eller kredittkort.
Mvh Vandregutten.
4.03 høres hyggelig ut. Let’s gooooo!
Hvordan kan du garantere det? Jeg har gearet opp og inn, ut og ned i hele år! Det handler om å bruke hodet 
Man kan nok ikke garantere noe særlig, men det er nok ikke lurt å låne til investering generelt. Selv om jeg har gjort det, det er ikke hos megler da.
Blir ikke å låne mer, de neste investeringer jeg foretar blir når jeg evt selger noe annet med god fortjeneste.
Hvor vil du si pullback er om vi ikke greier 3.24 på første forsøk i morgen? Snartur nedom ~2.9?
Det er faktisk b edre å belåne og heller bruke kredittkortet om du må fylle på ekstra cash 
Faktisk ikke enig med deg overhodet. Bedre å belåne aksjene og ha økning i huslån eller kreditkort i bakhånd. Låne med kredittkort er uansett dumt pga ekstremt høy rente.
Jeg er enig i det, bortsett fra når kursen raser over 50% over natta og belåningsgraden reduseres samtidig 
Men jeg mener man må tenke seg om når man bruker belåning. Man må være klar over at risikoen er større når man spiller med lånte penger
Det lukter nyttårsrakett lang vei her nå.
Funcom er som tidligere nevnt en av Investtech sine raketter for 2017. De har følgende å si om tidsperspektivet:
“Samlet har vi funnet et utvalg av aksjer som statistisk skal gjøre det bra i perioden fra midten av desember til cirka 8. januar.”
Sist jeg kunne finne Funcom som en av Investtechs raketter, var i 2012. Det resulterte i en oppgang på 190% og denne oppgangen varte til februar hvor den startet konsolidering.
En gjentakelse av den utviklingen taler for kurs 6.5kr
Som man ser her, så BLÅSTE den forbi det som da var ATH på 10kr og toppet ut på 23kr (fra 7kr)
Godt spørsmål, og definitivt ikke min sterkeste side å forstå hvordan aksjen kommer til å oppføre seg under oppturer. Er bedre på trendskifter 
Jeg hadde fulgt med på motstandsnivåene nedenfor, men kanskje viktigere, om momentet i aksje blir holdt oppe. Her har jeg brukt 15-minutters Ichimoku-cloud. På veien opp, så har aksjen mistet moment to ganger, men enda ikke gått gjennom bunnen på skyen og gått inn i en negativ trend.
Setter du streker på det du viser til som “mistet moment” så har du falling wedge som vi sist drodlet litt over i pcib tråden. Ingen oppgang skjer over dager og uker, uten konsolidering ( wedge / bullflagg )
Kanskje skyen er en god pekepinn på når en kan lette seg litt, ved bekreftet brudd på en røde linjen.
Du ninjaet meg med innlegget over, og jeg synes det er det mest overbevisende analysen jeg har sett hittil av den nåværende trenden 
Drodlet litt om det på innsider også, på fredag før jul:
Det ble faktisk brudd ned fra begge disse to formasjonene, før det snudde helt i dag. 
TA er tilsynelatende lett, men jeg selger for tidlig hver gang. Kommer nok til å gjøre det igjen.
Brennt barn osv…
Her er min bom på Funcom i desember.
Så får vi håpe at kursen fortsetter etter re-kjøpet, og legger et plaster på såret 
Jeg har kjøpt og solgt i Funcom og har snitt på 2,56 og 4x så mange aksjer som jeg hadde først planlagt. Solgte halvparten av det jeg kjøpte på 2,50 på 2,83 fordi jeg hadde satt for tight stop-loss. For meg var det “bonus”-aksjer som jeg ikke hadde planlagt å kjøpe, så egentlig aksjer jeg har tenkt å “miste” underveis. Hvis jeg ikke finner en ny fin inngang i Funcom går de et annet sted.
Skal bare unngå å dra en Stillfront 2017 (solgte med snitt på 115, aksjen står nå i 190, to uker senere). Vil helst unngå en Funcom 2012 også (hadde snitt på 9kr, satt over toppen på 25, solgte mesteparten på 8-9 kr og resten på 4kr).
… Jeg har enda ikke funnet en god exit-strategi. 
Nå når jeg ser på charta deres så kan det nesten se ut for meg som at det er elliot waves
Det er en av indikatorene jeg ikke har snøring på. Har du kontroll på EW?
Ja, ser den. Jeg har hentet inn det tapte i Funcom i år så, jeg er tålig fornøyd jeg også.
Vi får se ann utviklingen her nå. Jeg holder foreløpig og kjøper på pullback, synest den viser styrke nå.
Har snitt på 3.5 og solgte ikke på forrige dump så gikk glipp av oppgangen. Redd det skal skje igjen men denne gangen har vi forhåpentligvis et solid betonggulv på 2.60, vet ikke når jeg skal selge meg ut nå 
Har lyst å beholde 25% av portis for videre oppgang