Ja Funcom har gått mye nå, men hvor kommer den fra? Jo fra 2,10ish etter min mening burde det som Funcom har gitt markedet hittil i år kunne borge for kurser rundt 2,75-2,95. Vi har jo passert dette nå men med så gode nyheter vi fikk da teknikk gikk inn skulle det bare mangle.
Endelig prises noe av det som vi tekkere mener å vite att kommer inn i kursen.
Ikke glem nå i iveren etter å sikre gevinst, att absolutt alt som CE skal inneholde 8/5 det kommer i god tid før releasedatoen. Alt av gamebreaking bugs skal renskes bort først. Det vil si att mere innhold til CE kan begynne å tikke inn i løpet av januar.
BL spillet får vi vel vite noe om straks, vi skulle jo begynne å få drypp av det seint i Q4.
Oppdatering til SWL kommer i januar. Når får vi vite hvilke planer Funcon har for pengene de hentet til overkurs. Min spekulasjon, hva fikk teknikk vite/se av planer da de gikk på med å klaske 88 Mill i bordet!
INGEN legger så mye penger inn uten å være noenlunde sikker på att dette vil gi god fremtidig avkastning.
Vi på Tekkinvestor mener att vi kjenner Funcom nesten bedre enn alle andre, Jeg gleder meg til å se hvordan dere forum venner kommer til å agere fremover med deres portefølge i Funcom.
Jeg har selv tradet noe før jul, men nå rører jeg ikke en aksje, Funcom har halvert gjelden sin, nyhetene er flere de neste 5 mnd.
Denne oppgangen VIL jeg ha med meg.
Forsatt God Jul
Jeg synes det er vanskelig å legge en plan fornybar jeg skal gjøre, men jeg har størsteparten av porteføljen i Funcom, snitt på rundt 3,5 sier traderen, den tar jo ikke hensyn til hva jeg tjente på vei opp, alt for tidlig!
Nå sitter jeg har ikke tenkt å selge på 3,5 for å gå ut i null! Heller ikke på 4 kroner, mulig jeg gevinstsikrer litt rundt 5-6 kroner, rundt 20% eller deromkring.
Aller helst ønsker jeg å sitte, men det viser seg at de smarte trader noe, kan muligens være lurt ånselge noe første-andre uken i januar, men etter Black thursday, etter CE lansering i EA så fremstår Funcom som et helt nytt selskap.
På toppen av det hele så får vi Swedbank med oss!
Usikker på hva som er god strategi, men Funcom fremstår nå mer som en trygg havn enn ren og skjær gambling!
Lykke til alle som er inne, og til dere som fortsatt er utenfor, kan være morsomt å ha noen Funcom aksjer det neste året og årene. Jeg kommer nok aldri til å selge meg helt ut!
Ser ut som at vi nå har støtte på 3.05ish? Det ble i våres iallefall handlet beinhardt rundt 3
Jeg snitta ned endel rundt 3-3,20, det var vel bunn det?
Er jo behagelig å se at aktører presser denne opp nå mot det man har sett i 10 mndr hvor den har blitt presset ned
Solgte ut rasket mitt pp 3,17 akkurat. Kommer sikkert til å angre, men ble for fristende å sikre gevinst.
Går nok inn igjen om vi får en dipp.
Jeg tror fremdeles ikke alle helt forstår hvor stor begivenhet det var at ny teknik gikk tungt inn på eiersiden. Dette er den største spill-investoren i skandinavia med i en hel haug IPOer og tungt inne i mange av mine andre spill-case. Det er bare å ta en titt på kursutviklingen i stort sett alle spill-casene de har gått inn i: Tallene taler sitt eget språk. Salg nå av funcom er uaktuelt for min del.
Just presis. Verre er det ikke.
Du glemte at Ny teknikk generelt leverer bedre avkastning enn nesten alle andre fond i Norden 
Ja. Unnskyld så meget.
Ny teknik sin vekting i spill-aksjer er jeg ikke helt enig i. Hvis vektinga var “perfekt” trenger man egentlig bare dette fondet for en god spill-portefølje. De er inne i nesten alle mine spill-case og andre som jeg foreløpig ikke er investert i.
Jeg tror nok også vi skal videre. Ser vi 2-tallet, kjøper jeg meg inn igjen
Spørsmålet er om vi gjør det…
@TinvesT denne traff du jo rimelig bra med? 

Gikk bare litt høyere før konsolideringen begynte:

(15-minutts chart)
Det ser ut som du traff perfekt på intradag. Bra jobba det.
Spennende å se hvor grådigheten fører deg videre.

Det jeg ikke liker så godt er at volumet blir lavere og lavere for hver dag. Under oppgangen i fjord ble den høyere og høyere.
Husk at det er romjul da
Oppgangen er egentlig ikke startet, dette er posisjoneringen e oppgangen
teste 3 nå?
Test av psyken til folk nå. 
Satte litt av julebonusen på 3.05