Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Liker at den begynner å gå mer i %
Vi får se videre utvikling. Tror nok at det er en del som selger nå grunnet fallende volum, men som påpekt over her. Det er romjul og handelen over børs er vesentlig lavere enn ellers.

3 Likes

Regner med rally på slutten av dagen igjen da, om ikke det kommer heller tror jeg vi må teste 3 litt i morgen.

15:48:01 3,04 1

Romjulsroboten som kjøpte én aksje?

Må være en med råd til en aksje som forventer å få igjen både kurtasje og gevinst :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg kjøpte litt på 3,10. Jeg er ikke overrasket over at den falt videre… . :wink:

1 Like

Tipper det er ASP som har “tørrjokket” kursen nedover idag. Når det er lite volum så ser han sitt snitt til å herje litt og tjene seg noen “tiører”…

Skulle vi komme ned litt nå så ser jeg på det som en grei mulighet til å kjøpe seg opp mer, nå har vi snuset på 3 tallet og er klar for vidre opp når nyhetene kommer og CE lansering drar igang for fullt. ASP/andre tyngre aktører er også den som drar opp kursen i på vei opp, så man kan vel egentlig ikke klage når han/de gjør det andre veien

1 Like

Får man fråga vem “ASP” är?

En investor, Atle Sandvik Pedersen, som trader i Funcom med millioner aksjer om gangen. Hadde sist oversikt 2mill aksjer.

2 Likes

For de som vurderer belåning men ikke har egen erfaring med dette er det muligens underkommunisert hva som faktisk utløser krav om nedsalg eller eventuelt tilførsel av mer kapital.

Det er absolutt ikke nok at aksjen går ned noen prosent.

La oss si at du investerer 1 mill og tar 30% belåning. Altså låner du 300 000 og kjøper aksjer for hele beløpet.

Det er først når totalverdien av samlet beholdning går under 300 000 at banken vil foreta seg noe. I ytterste konsekvens tvangsselge aksjene.

I tilfellet Funcom, og med såvidt lav belaningsprosent, skal aksjen ned til langt under krona før banken foretar seg noe.

Jeg mener derfor at belåning på Funcom aksjer i dagens situasjon er et veldig sikkert bet. Vi har alle opplysninger på bordet, det skal ikke komme noen bomber her på et halvt år i form av nød-emisjoner eller signaler om fullstendig feilslåtte spill osv. Ikke en gang Jebsens aksjer skal klare å kjøre kursen i kjelleren.

Eneste usikkerhet er verdensøkonomien og en eventuell ny finanskrise, men så lenge Trump får fortsette med sin styrking av USAs økonomi er det forholdsvis lav sannsynlighet for at noe slikt skjer. Akkurat det punktet kan det nok være forskjellige meninger om, men det er i allfall min mening per i dag.

2 Likes

Neineinei, du mener at banken ikke gjør noe så lenge den totale verdien er minimum 300k ?
Det er vertfall ikke riktig

1 Like

Famous last words if i ever seen one! :sweat_smile:
Å påstå at det er et veldig sikkert bet å belåne på Funcom-aksjene er i beste fall villedende! Ingenting er så safe.
Jeg har finansiert noe av min aksjebeholdning med lån, men har aldri anbefalt andre å gjøre det samme. Fordi risikoen er for stor!

4 Likes

Tror nok @Kronn har rett her. Hvis du makser ut lånerammen din og kursen går ned, så må du stille med tilleggssikkerhet. IKKE max ute lånerammen!

2 Likes

Bare å låne penger å kjøpe aksjer karer! :slight_smile:

Lirik er på CE igjen, god stemning :slight_smile:

3 Likes

Det er da et gammelt stream opptak…Lirik får alltid noen tusen seere selv på repriser

1 Like

Uansett 4837 som spiller nå, ett mere enn ok tall. Jul eller ikke.:clap:

Ble usikker. Når er det fra eventuelt?

Det du skriver er feil,

Skal lage en guide som forklarer det, men hver aksje har belåningsgrad. på 20-30-40-50%.

1 Like

Kunne du tatt med et eksempel på hvor du har makset ut belåningen i et scenario hvor man sitter med kun en aksje som f.eks. Funcom, så tror jeg det hadde hjulpet mange til å håndtere risikoen bedre. Hvor mye tilleggsikkerhet må man stille med hvis man f.eks har Funcom-aksjer verdt 100k, og så maxer ut belåningen og aksjen går ned 10%?

Hvorfor ikke bull funco x 2 istedet for belåning? Bruker selv belåning, men det er i safehavens slik som mhg, ocy osv