Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Belåning er vel vesentlig bedre hvis man har tenkt å sitte mer enn et par dager?

hvorfor det?

Fordi de “kjøper” og “selger” seg ut på starten/slutten av hver dag såvidt jeg vet. Som det står på “Direxion Daily MSCI Emerging Markets Bull and Bear 3X Shares”:

These leveraged ETFs seek a return that is 300% or -300% of the return of their benchmark index for a single day. The funds should not be expected to provide three times or negative three times the return of the benchmark’s cumulative return for periods greater than a day.

Uthevingen er ikke min. :wink:

Er ingen problem å sitte belånt i funcom man må bare vite hva man gjør. Bedre vilkår med belåning enn å kjøre derivat produkter som X2.

1 Like

Finner ikke dato noen sted, men er enten release uka eller frozen north release. Sikkert førstnevnte

Jeg har hatt bull funcom x2 nå i flere månder. Har aldri blitt innløst. Jeg har 100% belåning slik jeg ser det. Har klokketroa på Funcom den kommende våren så jeg sitter med bullx2.

Har snart 100% å jeg kjøpte bullx2 på 2.22.

Hva er avkastningen din?

De vekter om hver dag slik at gearingen alltid er lik, men det er ikke slik at du ikke er eksponert mellom dagene. Det betyr at du kan få mer eller mindre avkastning enn om du selv hadde gearet bare inngangen din.

1 Like

Slik den sluttet i dag ca 70%

Du har i dette tilfellet stilt 1 mill i sikkerhet for lånet på 300 000.

Banken sitter stille inntil du ikke lenger har tilstrekkelig sikkerhet.

Ad å anbefale andre å låne.
Helt i orden med forskjellige meninger her.
Jeg mener fortsatt at dagens situasjon i Funcom tilsier at en belåning på 30% kan forsvares og at man har liten risiko for å utløse tvangssalg.
Det må, slik det alltid er, være den enkelte investors ansvar å vurdere risiko.

1 Like

Basically 2x 35% som aksjen har gått opp. Trodde det var verre enn det.

1 Like

Fra DNBs Q&A for VPfinansiering:
Hvordan og når havner jeg i brudd?
Hvis markedet faller betydelig, kan din porteføljes finansieringsverdi bli lavere enn gearingen. Vi anbefaler at man alltid har en sikkerhet på minst 20 % av de pantsatte verdipapirenes finansieringsverdi. Dette for at du skal ha en buffer mot endringer i markedsverdi og/eller finansieringsgrad samt kapitaliserte renter.

Du kan også havne i brudd ved at finansieringsgraden i et papir reduseres, slik at din porteføljes finansieringsverdi reduseres og blir lavere enn hva som er trukket på kreditten.

Belånes aksjen maksimalt, så går kursen ned, da detter man jo utenfor belåningsgraden som her nevnes på 30 %.
Det som da skjer, er at man motar ett varsel, om at dekningsalg blir iverksatt, dersom man selv ikke selger nødvendige alsjer, for på den måten å komme innenfor rammen igjen, eller Evt og tilføre økt kapital, alt dette må skje innenfor ett visst klokkeslett som det opplyses om.

Dette har eg erfart flere ganger, da eg var veldig fersk, dette vet eg, så kan det sikkert være ulike rammer i ulike banker, men den røde tråden er nok forholdsvis lik.

Hugs at det er mangen uærfarne her, så ver forsiktig med risikable råd, dette med belåning mener eg man vertfall må belyse om risikoen ved og gjøre

5 Likes

Du motsier jo deg selv med denne posten her. ( denne posten er forsåvidt korrekt).

Spørsmål til deg . Har du betnyttet deg av gearing noen gang? Har du en signert låneavtale med megleren din?

1 Like

Foreslår at vi stoppe lånediskusjonen i denne tråden, så skal jeg mekke en guide som svarer på det meste. Så kan vi evt ta spørsmål der.

18 Likes

Har du kommet deg inn igjen?

Bommet på morningen igår med 2 øre, så kjøpte på topp istedet​:grin::christmas_tree::sparkler:

2 Likes

Grafen fra 01.12 og frem til nå, er sjeldent bratt, sykt

Nå må folk stå opp :wink:

Å avslutte over 3 FØR det drar igang er jo fantastisk. Tør ikke å tenke på kurs ved suksessfull lansering. Det er jo dette som gjør det så vanskelig å vite når man skal realisere, hvilket kursmål skal man liksom ha??? MCAP kan bli alt fra 1.5 -3-4-5 mrd :slight_smile:

2 Likes