Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hehe, tenkte akkurat det samme. Kanskje om 20 dager så står det “bussjåfør tapte alle sparepengene sine” :smile:

Håper derimot virkelig ikke det blir tilfellet… :frowning:

29.99 står det på veggen :relaxed:

Se Inside tråd.@cagey2 Inne på topp 20.

Er det noen som kan legge ut artikkelen her for oss lavtlønnede?

Mens noen pensjonister sender inn en fast rekke i Lotto, satset Jarle Magnar Tronslien (76) i stedet sparepengene på spillselskapet Funcom.

– Er jeg blant de 20 største aksjonærene i Funcom? Ja, det er ikke verst, humrer den tidligere bussjåføren.

Mannen fra Alvdal i Hedmark eier 0,45 prosent av aksjene i spillselskapet Funcom. Børsoppgangen de siste månedene har gjort at han og andre aksjonærer har doblet innsatsen.

For halvannet år siden var aksjen verdsatt til under 0,80 kroner, mens kursen torsdag var oppe i 3,72 kroner per aksje.

– Jeg er bare en pensjonist som øynet muligheten. Egentlig har jeg ikke peiling på sånt. Det har vært skikkelig spennende.

Pensjonisten fra Alvdal gikk inn på en snittkurs til 1,80 kroner per aksje. Nå sitter han med 1,141 millioner aksjer til en verdi av 4,2 millioner kroner.

– Jeg har hatt en liten post lenge, men så startet jeg å kjøpe flere aksjer utover våren, sommeren og høsten i fjor.

Siden årsskiftet har aksjen steget 125 prosent.

Tronslien har drevet med aksjer som en hobby i over 30 år. I tillegg til Funcom har han en mindre post i NEL.

– Jeg har vært ut og inn av mange aksjer, noen med hell og noen med uhell. For Funcom synes jeg det ser bra ut nå med spill på tre plattformer og nylansering ved månedsskiftet. Aksjen er i voldsomt driv, og jeg tror det blir hyggelig utover våren, sier han.

– Har du fått testet spillene du kjøper aksjer i?

– Nei, jeg driver ikke med det, skrattler 76-åringen.

I 1963 ble Tronslien selvstendig rutebileier og ble senere mindretallseier i Østerdal Billag der han lenge drev turbussvirksomheten Feriebussen før han solgte seg ut. Etter flere år som reservesjåfør måtte han gå av med pensjon som 75-åring. Nå har han fått mer tid til å lese seg opp på selskapene han investerer i.

– Funcom har kvittet seg med mye gjeld. Legg merke til det, sier hobbyinvestoren.

10 Likes

Fra streamen nå så virker det hele som en bugfest. Piler som ikke fungerer, NPCer som ikke rører på seg. Lite responsiv combat og lag. Dette er mye nærmere alpha enn et “polished beta” spill som folk flest ville ønsket å prøve ut.

Bugtester og prøvekanin for Funcom? Supertilbud, kun $29.99!

Streamerne spøker jo også med “Early access”, de skjønner jo at dette ikke holder kvalitetsmessig hvis det var i nærheten av en skikkelig launch.

1 Like

Jeg syns det ser utrolig bra ut og vil spille spillet selv.

7 Likes

När Ark:Survival Evolved släpptes var det mycket mer buggigt och laggigt. Tycker Exiles ser riktigt bra ut!

5 Likes

Ja beste melee survival spillet på markedet fra dag en.

2 Likes

Synes det så utrolg underholdende ut. Kommer til å forsvinne veldig mange timer til dette spillet. Synes faktisk dette var langt bedre enn forventet. Liker også level up systemet hvor en bygger seg opp. Sikkert delte meninger rundt det, men synes det legger til noe ekstra til spillet.

Noen små bugs her og der, men helt harmløst. Ville aldri falt meg inn å ikke kjøpe et spill fordi et våpen fløt litt over bakken etter at jeg dør. Jeg tror som investor at en fort ser seg blindpå filleting som i det hele er helt uvesentlig. Det hele handler om underholdningsverdi.

8 Likes

Er dere helt blinde eller? Pilene som streameren skøyt gjorde ingenting, de vistes ikke i luften en gang. Melee combat er helt nyttesløst hvis lag gjør at motstanderen hopper 5 meter til og høyere eller venstre.

Èn ting er å se på dette på en stream, men alt sånt småpirk blir veldig for irriterende hvis man prøve å spille skikkelig. Får håpe at dere satser hardt og blir gode betalende bugtestere, for Funcom trenger all hjelpen de kan få.

1 Like

Tror du kommer til å legge mye skyld på lag når jeg kutter deg i fire i det spillet om et par uker…Men det kommer til å skyldes skills man. Pure skill…

13 Likes

Superpositiv som alltid :joy:

1 Like

Sett litt av streamen med litt skipping. Jeg må ærlig si jeg er fornøyd. Forventet ikke perfekt spill men den var bedre enn forventet. Jeg forventet noe på lik linje der de ikke angriper engang osv. Var fornøyd dette vil selge maaaaaaannnngggggeeeee eksemplarer

6 Likes

Sluttkurs mandag, nærmest 3,5x eller 4,5x?

Tipper 3,5 dessverre… mulig det er fordi jeg har høydeskrekk :slight_smile:

2 Likes

For min del var streamen middels. Hverken imponert eller skuffet. Litt bugs og greier må vi regne med. Kommer helt an på hva alle andre investorer mener. Heller mot ned. Mulig den starter ned så tar den seg inn utover dagen og ender i pluss?

edit: kan legge til hvorfor jeg heller mot ned. Grunnen er at folk som ikke er spill interessert og vet hva EA er. Bugs og slik være kan negativt.

2 Likes

Vel, prisen var som forventet. Vi fikk ikke vite noe mer om ekstrapakker eller noe. Men jeg syns spillet appelerer mye mer enn hva f.eks. The Ark gjorde da det kom. Spillte vel 30 timer ved lansering av ark før jeg gav meg. Tror nok det blir mye mye mer her fordi hele settingen appelerer mer, byggingen er mye enklere og bedre og combat er hakket bedre, minst! Dessuten blir endgame i de fleste andre spill at alle springer rundt med våpen. Her snakker vi melee og pil og bue till the bitter end. Det liker jeg mye bedre.

4 Likes

Pil og bue er et våpen😁

Gidder ikke å kjøpe med mindre jeg kan ha en F-35 og rocket launcher :frowning:

3 Likes