Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Sluttet å spiller for lenge siden, men må si den traileren så veldig bra ut! Hva sier dere som er inne i spillverdenen?

1 Like

Godt mulig, men når jeg googlet det skriver de fleste “minst” 30% eller 30%

"industry standard for digital game storefronts is a 30% cut for the platform. "

Yep, men om EA kommer med sine titler tipper jeg steam legger seg lavere siden alternativet er å miste dem til Origin, samme med Uplay.

den barbarian edition… legger merke til “In-game items for the Age of Conan MMO including a Savage Rhino mount” Synes de sa det ikke var mounts ennå?

1 Like

Hint, aoc og ce

Det er vel Mounts i Age of Conan?

1 Like

Det er Mount til AoC MMO-et og ikke survival-spillet som kommer nå.

Ikke mounts i CE, de til AoC gamle MMOet :wink:

Edit: wow faktisk 3 som kom meg i forkjøpet

3 Likes

Ah se der ja, litt fort i svingene her… flott det… trekker kanskje noen nølere derfra til å kjøpe også :smiley:

Mon tro om det kommer en Collector Edition med figur også ? Vet disse er populære der ute og en hardcore barbar med øks tar seg ut på hylla over pcen

Kan vel hende at to-tre stykker begynner å spiller AoC om de liker Conan Exiles, også. :wink:

1 Like

ser ut til at folk har fått tilbake troen på Funcom. 3,18

@MK1 vet du noe om hvor mye skatt man bør legge inn? - de har jo litt fremførbart underskudd, men greit å ta med.

Med 30% steam cut så sitter de igjen med 21 og 42$ per solgte spill.

Ja men brent barn lukter svidd, får se hvor lang tid det tar før de som kjøpte på 3.5-4 Kr tør å kjøpe igjen.

1 Like

Hadde vært rimelig redd om jeg satt med store mengder Funcom shortet nå :stuck_out_tongue:

ja, men her inne føler jeg at de fleste har solgt seg ut og kjøpt en liten pott for å sitte på gjennom EA

1 Like

Er 100% inne her :slight_smile: 2.85 snitt

Snitt pris 25 $ etter steam cut (ce + exlusive) og selger 1 million første måned.

25 000 000 dollar, *8,3 = 207,5 million kroner.

Emisjonen var på 60 mill kroner ca.

Trenger ikke selge mere da :stuck_out_tongue:

1 million første måned er oppnåelig dersom vi får til RUST / ARK suksess.

1 Like

Potensialet for oppeside er jo stort om de klarer å benytte underskuddet sitt. Aner ikke hvordan reglene funker i Nederland, men noen burde jo sende en mail til IR hos funcom og spørre. For det endrer jo oppesiden ganske dramatisk om det kan benyttes.

1 Like

Fikset den for deg :wink:

5 Likes

Æsj var på møte, fikk ikke handlet mer, bare på 2.53 og 2.58 =P

Men kan man kjøpe spesialutgaven 31.jan eller må man vente til full realese?