Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Noen postet dette tidligere, men verdt å gjenta:

Ark: Survival Evolved hadde 27k medlemmer på sitt offisielle Steam community 14 dager før release ilfg WayBack Machine og hvis jeg ikke husker helt feil hadde Conan Exiles sitt community passert 30k medlemmer da det var 14 dager igjen til release (40,5k nå)

WayBack har dessverre ikke flere snapshots av denne siden i dagene før release av Ark, men jeg tipper interessen er ganske lik, om ikke høyere, for Conan Exiles. Disse tallene er det jeg regner som relevant og en god indikasjon på salgstallene de første dagene. 30k spillere de to-tre første dagene? Så er det opp til mottakelsen spillet får de første dagene med spilling som vil vise oss om spillet blir en suksess eller ikke. Jeg gleder meg til å teste spillet selv. Avspaserer 31. januar! :smile:

5 Likes

Jag sålde nu, är rädd att PAS skall göra som igår och sälja alla sina nettoköpta aktier på slutet (1.8 miljoner aktier)

2 Likes

En annen fun fact - Ark var aldri høyere enn nr 31 på GameSpot 50 før release.

Her er WayBack snapshot fra 1. juni 2015:

14 Likes

Nei, sikter ikke til deg, ingen spesifikk egentlig. Jeg har ikke aksjer akkurat nå, har over dobblet pengene mine og happy. Jeg har imidertid stor tro på CE, og håper ikke kursen går noe sted fra her før tall, fordi jeg kan smyge meg inn usett med 30-40k aksjer når jeg ser resultat. Nå var det forøvrig noen som nevne aksjer og heroin i samme setning tidligere i dag, så full mulig jeg er inne igjen før stenging :astonished:

5 Likes

Hvis du eier over 4% av aksjene så tjener du penger på å kjøpe spillet dersom Funcom prises til EV/EBITDA 25. Eller EV / EVBIDTA som det heter på hegnar online.

3 Likes

Tror jeg har overkjøpt aksje enn det jeg føler meg komfortable med. Tror jeg får kik av å se aksjene mine. Klarer ikke å selge. Bare kjøpe

Kjøpte en liten intradagskredittpost da meldingen kom tidligere i dag, solgte den nå. Er også skeptisk til at PAS sitter med omtrent like mye aksjer som i går for slutt, så er fornøyd med den lille gevinsten jeg fikk på 15k. Manglet visst litt baller nede ved 2,50 tidligere på dagen. :wink:

1 Like

Omsatt nær 20% av mcap… vill trading…!

Ødelegger litt ryktet til aksjen, men men…

1 Like

Åssen ødelegger man ryktet til Babylons skjøge?

6 Likes

Fortsatt over 3?

foreløpig 3,08

Ekstremt positivt med høy omsetning. Det gjør jo risikoen mindre da man alltid får solgt.

3 Likes

Enig i det, mer disse ville kursutslagene opp og ned jeg tenker på.

Ja ryktet er vel noe frynsete… må innrømme det.

Endte på 3,07

eeeeller 3,08

nei 3,08 og PAS overnatter med 1,58 mill aksjer netto. (hvis de ikke shorter da)

Hvis det hadde vært en aktør som hadde shortet de aksjene så skulle man vel sett dem i shortregisteret ?

1 Like

Bare om det er over 0,5% alt over 0,2 rapporteres men b are 0,5 publiseres. Og det vil ikke vise før etter 15:30 imorgen.

Gjelder det også for utenlandske aksjer registrert på oslo børs?

Reglene er felles for hele EU.

1 Like