Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Skrev til Funcom om de hadde noen streamers bekreftet og når de eventuelt skulle streame. Svaret var at Lirik hadde annonsert stream i morgen, men det var det foreløpig.

3 Likes

Hvis kursen ikke når målet før launch så kan det jo tenkes du revurderer salg basert på hva vi får av tall :wink:

Der er vel flere som har tweetet at de skal spille? The COD father foreksempel ?

2 Likes

Streamer CE på lørdag eller søndag da? Var vel ett spill til han skulle streame i helgen?

Han har alt streamet RE7. Da blir det i den rekkefølgen som han skriver i Tweeten?

1 Like

DISCLAIMER (eller en wake-up call til de som er fersk i aksjer)

Jeg har flere ganger skrevet en dag at jeg har kjøpt, så neste dag eller 30 min seinere har jeg solgt uten å informere. Kanskje jeg nettopp så 2 million aksjer bli solgt av PAS og jeg tenker at aksjen skal ned frem til de har kjøpt seg opp igjen. Kanskje oppdaget jeg ny informasjon. Kanskje trader jeg bare på momentet og lurer på om det blir et stopp loss raid.

Kanskje informerer jeg om salget dersom jeg ikke kjøper på nytt, kanskje kjøper jeg på nytt 5 min seinere og forteller aldri om at jeg solgte.

Jeg kaller det risikostyring for min egen del. Jeg hater å se røde tall på konto, har ikke gjort det siden 2014 (netto). Brent barn lukter svidd og jeg har vært gjennom dritt i funcom og finanskrisen 2008.

Uanset gir jeg en blanke i om enkeltpersoner her sier de har kjøpt eller solgt. Det bør dere også gjøre for dersom dere baserer investeringen deres på det, så har dere tapt pengene allerede…

Dersom hele forumet derimot sier de har solgt, da kan det brukes som en indikator på stemingen i aksjen, det er nyttig informasjon.

Jeg deler informasjon og mine synspunkter ærlig og jeg er her for å ta del i informasjon andre deler. Så mitt syn på funcom kommer frem i sin helhet, men hva jeg foretar meg av ut/inn kommer ikke frem 100%. Det har jeg ikke tid / lyst eller plikt til.

Men husk, vi er alle ansvarlige for vår egen sukess og den beste dataen er den du graver frem selv.

18 Likes

Samme som da det blir usaklig mamge tråder på HO og baisserne begynner med sitt, da er det duket for nedgang i Funcom og egentlig alle oppgangen som er basert på hype og “fantasi”.

Nå er det bare 2 børsdager igjen før spillet er ute, blir veldig spennende å følge. Ja selv uten aksjer.

12 Likes

Noe jeg synes er veldig spennende er fra nedenfor bilde. Det er gruppen for conan exiles og skjermbildet tatt nå nettopp. Av som er i gruppen så er det 16k online. 5k ingame er jeg usikker på om kommer i tillegg til disse eller er en del av de 16k? Fint om noen kan bekrefte eller avkrefte. Uansett, at så mange er online på en torsdagskveld ser jeg på som et positivt tegn i forhold til at det er mange som kommer til å ha muligheten til å kjøpe på launch date. Synes det virker som de som er i gruppen er aktive på steam.

2 Likes

Jeg sjekket for moro på shareville på tekinvestor gruppa. Blant de 20 som er registrert har fortsatt 11 personer aksjer i Funcom.

2 Likes

Har nådd RUST nivåer på hype nå (pre launch)

11 Likes

Rust solgte 150000 de første to ukene. Var oppe i 1 million etter to måneder. Men Rust var godt kjent allerede, siden det var mulig å laste det ned gratis allerede 6 måneder før early access.

http://www.polygon.com/2013/6/24/4458596/garrys-mod-creators-release-alpha-of-rust-an-open-world-survival-game

Så vil si Conan trender bedre.

8 Likes

Lirik har sagt at han skal streame både Conan Exiles og For Honor i dag. Han spiller stort altid forskellige spil i løbet af en stream, med mindre der er en ekstremt stor release eller et hyped, lineært, story driven single player spil, som f.eks. RE7.

2 Likes

Det er vel ikke akkurat positivt å sette Conan opp mot For Honor i samme stream??

1 Like

Kan jo være positivt. Er nok del god del spillere som kan være interessert i begge de spillene som ikke har hørt om CE enda, men som tuner inn for å få med seg For Honor.

2 Likes

Lirik spiller det han helst vil spille, han arbejder jo ikke for Funcom. For mig at se er der ret stor forskel på de to spil, CE er open world survival, For Honor er vel mere MOBA-lignende. For Honor er også et af de mest hypede AAA spil for tiden, med et kæmpe budget, så det er jo ikke så dårligt at han endnu vælger at bruge tid på CE.

3 Likes

En direkte sammenligning av kampsystemet i “For honor” og CE er jeg redd CE taper lett. Men det er jo helt forskjellige spill der fellesnevneren er at begge har combat og fler.spiller-muligheter.

1 Like

Ser ut til at det fortsatt er litt usikkerhet her inne :slight_smile: Ikke så veldig hypestemning på Shareville heller. Er det at kursen krabbet litt nedover som forårsaker det eller?

Gevinstsikret litt på 2.97 og har nå litt over 60k.

1 Like