Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Du kan få kjøpt i dag på kr 18.

Da blir prosenten din bedre.

1 Like

Siden noen ble sure for at jeg skrev det i TA-tråden, så skriver jeg det her også:

Har noen av dere prøvd å gå tilbake 2-3-4 uker for å titte på TA-strekene deres for å se hvor bra de stemmer med kursutviklingen fram til idag? For meg ser det ut som rent lotteri. Det tegnes to streker, og en eller annen gang så bryter kursen opp eller ned gjennom disse to strekene. Ja jøss, men noe annet ville vel vært rart? Hvis jeg får tid så skal jeg sette opp en oversikt som viser hvor godt folk har truffet, hvis ingen andre gidder i mellomtida.

Edit: Jeg kan godt skjønne at noen helst ikke vil ha fram i lyset hvor shitty de er på TA. Helt greit.

8 Likes

Takk, det er flere av oss som har prøvd å påpeke det typ “evig lenge”

1 Like

Greia er at alle dere som hater TA har deres egne tråder og vi har hatt disse diskusjonene 500 ganger før. Så i stedet for å forpeste TA tråden så kan dere bare diskutere det hvor dere vil. Det er til og med opprettet en egen tråd til dette formålet :slight_smile:

1 Like

Det handler ikke om å hate TA, det handler om å se hvor godt det stemmer i etterkant. Om det stemmer i det hele tatt, eller om det er helt tilfeldig. Men for meg ser det ut som det males opp nye TA-streker for å spå fremtiden, uten at noen gidder å gå tilbake for å se om de forrige strekene faktisk hadde noe med virkeligheten å gjøre.

2 Likes

Den beste “TA” i all den tid denne Funcom handles frakoblet fundamentale faktorer, og er grunnleggende illikvid, er å se på ukeschartene. Der ser man hvordan kursen bokstavelig talt “flyttes” 50-øringer og/eller 1-kroner opp eller ned.

Alt avhengig av hvilken vei pølsefingrene ønsker å flytte kursen. Og basert på regelen at strikken tøyes alt for langt, hver eneste gang, så flyttes kursen gjerne ned et par knepp ekstra.

Gitt at volumet er blåst ut av aksjen for lengst, så blir heller ikke oppturene like bra - fordi de som fortsatt handler i aksjen kjenner mønsteret og blir med på dansen for å gjøre seg noen små prosenter.

Dét er definisjonen på en ond sirkel for en small-cap aksje i turnaround.

3 Likes

Det vil være overraskende for meg om det ikke stemmer ganske bra. Mange handler jo på TA og med så lite omsetning det er i Funcom til tider, så kan det være nok til at det blir selvoppfyllende?

Hvor mange handler faktisk på TA? Det er ikke så mange nei

Det kommer an på strategien din, min strategi er å ikke handle etter teknisk analyse på time/dagsbasis, men heller swing trade, fordi bevegelsene i denne aksjen (pga lite likviditet og mange som løper i flokk når aksjen går ene eller andre veien) blir litt voldsomme.

Det er da interessant å få med seg støttenivåer og motstandsnivåer på vei opp og ned.

Alternativt kan du bare handle etter “lanseres i morgen, selg” og “2 måneder til lansering, kjøp” prinsippet.

3 Likes

Psst, @Christian:

pepetank

Edit: Vi er altså lavere enn før Q3 som var langt over hva vi forventet - markedet straffer som vanlig gode tall, et par hundre mill. på bok og lovende pipeline :wink:

14 Likes

Du vet… tulleaksje, ingen som kjøper den for mer enn en kort trade. Q3-rapporten er over, og det er “lenge” til MYZ-resultatene kommer i en rapport.

1 Like

Classic Funcom!

Kanske Sverige-turnén bär frukt??
Hade inte gjort nåt med en analys av Pareto Sverige -det perfekta kitet när du drar över gränsen och är på investor-jakt! :slight_smile:

1 Like

Ja, kjempelenge! :joy:

2 Likes

4 uker til launch. Det tar seg vel opp litt før iallefall.

1 Like

Early access er tre dager før, så jeg antar hype starter da. :sunglasses:

Kursen burde begynne å gå før hypen om spillet.

4 Likes

Tenk om kursen for en gangs skyld kunne ligge lavt før lansering så kursen går på faktiske resultater og ikke hype?

If pigs could fly (like ducks)! :pig2::duck:

8 Likes

Faktiske resultater, hva er det? >_>

1 Like

Har jo sett en endring nå når tallene kom og vi faktisk gikk opp. Så mulig tiden er inne for at kursen går på resultatet av antall solgte ikke bare på forventninger.

Jeg ser for meg at livet i funcom aksjen kommer til å være på samme måte som jeg har opplevd de to årene jeg har fulgt med. Får håpe at investor runden til funcom får en større aktør på banen,og reduserer freefloaten i aksjen. Når det skjer vet vi jo ikke, men jeg vet at når det skjer skal jeg ikke sitte utenfor.

2 Likes

Ikke dumt det. Slik var det jo faktisk til dels rundt CE-launch, da salgstallene var gode og trakk kursen opp mot 25 en stund etter launch. Jeg og mange andre forventet derfor (med god grunn) at kursen skulle etablere seg på 20+.

Svenskene flokket til, og interessen økte. Markedet ga sin dom, og den var god. Men så skulle altså doktor doom bombe ihjel papiret til både svensker og volum forsvant: farvel til 20-tallet.

Alt avhenger, som @Warholm peker på, av om de ~2 millionene i free-float plukkes eller ikke. Kursen vil slite med å etablere seg høyere så lenge alt handler om å melke små småfisk.

Hadde jeg vært storfisk skal jeg love dere jeg skulle tatt ut hele salgssider på pur faen, som takk for alt. Slik tenker nok flere enn meg.

For meg er det fortsatt besynderlig at ingen norske tradere med litt kapitalkraft utfordrer status quo i denne aksjen. Litt motstand og kursforsvar er alt som skal til for å stoppe tøvet og sette fyr på det vi vet er en kursbombe.

6 Likes