Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Antall svenske eiere gjennom Avanza har falt fra ~2300 i august/september til ~1860 nå. Så lavt har det ikke vært siden mai 2018. Trist at de har blitt ristet ut - og enda tristere hvis de for eksempel fant veien til Starbreeze i mellomtiden :roll_eyes:

2 Likes

SWL kan fort få en boost i spillere fremover når siste del i roadmapen kommer 14.11

3 Likes

Tja, men det blir nok ikke mer enn “lommerusk” i forhold til MYZ, CE og Petroglyph spill…

1 Like

Det er jo ok med lommerusk fra AoC, SWL og AO. Hvis alle leverer sitt, så finner du plutselig en krone i lomma. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Og sånn går no dagan:

8 Likes

Ser jeg blander ASk og Zero. Beklager.

Vilkårene til Zero

Belåning

Siden Investeringskonto Zero er et forsikringsprodukt kan kontoen aldri ha negativ saldo. Tjenester som verdipapirbelåning, intradagskreditt og shorthandel er heller ikke tilgjengelig.

Hvorfor ikke bare få deg ASK. Så kan du låne til gikta tar deg.

Grunnen er forsåvidt ganske enkel enn så lenge.
Jeg vil beskatte gevinst med 23 % kontra 30,59 % derfor bruker jeg ikke ASK.
Så kunne man sagt at jeg kan geare portisen og få høyere avkastning som spiser opp eventuell 7 % mer i beskatning, om man er så sikker i sin sak, men da føler jeg at risikoen har mindre reward.

Mulig jeg gjør det med en andel av portisen.

Nå er det jo overgangsperiode så du får flyttet til ASK uten å utløse skatt. Det varer vel ut 2018?

Var det ikke noen signaler også om at man ønsker å få avlivet andre løsninger som Zero nå som ASK er en realitet.

Ja jeg vet, men jeg skal helt ut før året er omme, med 23 % beskatning.

At MYZ inngår i Microsoft Game Pass, er ikke det noe som egentlig burde børsmeldes?

Kunne vært meldt som “ikke informasjonspliktig melding”

Sender du til IR?

Burde vel børsmeldes like mye som hugo børsmelder at de er som featured på playstore. Vil ikke at FC havner ned på hugo nivå børsmelding.

3 Likes

Pling plong, det er tross alt oppriktig interessant å vite om MYZ skal inngå i Game Pass fra og med 4/12 eller ikke. Det har stor relevans for hvordan vi estimerer salg/inntekt.

Det hadde ikke Funcom gjort om de så hadde ansatt en dyslektisk danske på speed.

Ja, la oss tvinge gjennom en melding så noen kan time inn en ny dump. Høres ut som en plan!

1 Like

Dette ^ sier jo alt om hvor ille det står til.

Skal selskapet slutte å børsmelde fordi det iblant selges på “news”?

Det blir for dumt.

Edit: Jeg bare lurte på om MYZ kom på Game Pass fra og med launch eller senere - fordi det påvirker hvordan vi bør tolke Xbox-performance :see_no_evil:

Nåde.

1 Like

En børsmelding nå vil jo gi mannen en “legitim” grunn til å pumpe opp kursen etter siste dump, så kjør på sier jeg.

Foretrekker overraskelses-meldinger, ikke sånne som er basert på noe forumet har tvunget gjennom. Da blir det vanskeligere å planlegge en dump :smiley:

1 Like

Det har strengt tatt en featured på en av app storene også. Og det er litt av samme greia. Gamepass vil i utgangspunktet spre buskapet om spillet mye bedre enn en normal lansering, og som forhåpentligvis øker inntektene. Å børsmelde noe sånt er nesten som å børsmelde at det kommer i kampanjeavisen til elkjøp på tilbud til 299,- ved lansering. BL har tatt det på twitter. Holder i massevis.

2 Likes

Kan jo hende de nevner det i en bisetning når datoen for Game Pass-releasen er spikret? I forbindelse med lanseringen av spillet kanskje.

Bare at det ikke er det samme i det hele tatt. Om MYZ er på Game Pass fra og med launch eller vil påvirke hvordan man 1. skal lese topplister for Xbox-salg, og 2. hvordan man estimerer inntekter fra…abonnementstjenesten som heter Game Pass.

Men alright, jeg registrerer at folk er mer opptatt av ablegøyer enn relevant informasjon, dem om det.

2 Likes