Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Se det slik. Ett forsøk på å lodde den generelle stemningen i aksjen, nå spratt det rett opp. Kan tyde på at nok aksjonærer synes det er greit å kjøpe under 15 og at det per nå blir en bunn

Ca like mange aksjer nå, som for en time siden🙂= JA

Har Rui, Stian, Malmberg og co lov til å handle Funcom nå forresten? (Før de har oppdatert markedet om salget av MYZ, altså)

De sitter nok på for mye innsiderinformasjon til å kunne handle nå.

1 Like

Da får de gjøre enten det ene eller det andre.

På tide med et lite aksjonæropprør for å få dem til å komme med noen oppdateringer på salgstall?

De eier jo aksjer i selskapet selv, skulle tro de hadde en viss egeninteresse av å pleie kursen litt.

1 Like

Ta det i småprat.

RUI så på investorpresentasjonen for lenge siden der mange av oss var at de melder kun salgstall hvis de er veldig bra. Tror han brukte ordet extraordinary. Hvis ikke blir man henvist til kvartalspresentasjoner for å tyde hva salget faktisk var. Ideen er nok at de melder tall hvis det kan hjelpe på salget av spillet.

1 Like

Det vet vi - poenget er om denne IR-strategien er holdbar lenger eller ei. Jeg mener nei.

Men igjen: Småprattråden.

1 Like

Interessant at se på placeringen.
Om natten falder dwn tilbage.
I morges bed 6 tiden lå den 14, nu 7’er.
Jeg tænker der bliver solgt mere end nogen havde forestillet sig.
Jeg sidder long i Funcom, sælger ikke en eneste aktie på disse niveauer

2 Likes

De kunne solgt 250k i løpet av 1 uke og kursen hadde ikke rikket seg. De har en pipeline like lang som armen min men nye investorer bryr seg ikke. Hvorfor? Fordi aksjen er en tulleaksje. Hvem pokker tør å touche en aksje som faller nesten 10% som om det kom en melding om kriseemisjon eller chapter11.

Dette er IKKE pga dårlig børsklima. Det er pga aksjen har blitt voldtatt av noen få aktører og Noen TI folk har hengt seg på. Leser man innleggene så har nesten alle lettet seg.
Hadde det ikke vært for TI så kan jeg garantere at kursen hadde vært høyere. Her inne er det så mange som glorifisere bergenseren at det er en skam. Og disiplene hans her inne har vært hans talerør.

5 Likes

Jeg sier ikke at pump and dump kjøret ikke har vært skadelig for kursen, men ærlig talt er det langt viktigere imo at man har hatt en global risk off fase, der spesielt small og mid-cap selskaper har fått en trøkk. Samtidig har det også vært de-rating av tech-selskaper generelt, og gaming-aksjer spesielt mtp skjær i sjøen i Kina, og nå nylig konkursen i stabreeze som medfører en høyere risikopremie for sektoren. Funcom eksisterer ikke i et vakum. De kan allikevel bli flinkere til å selge inn selskapet til investorer, men ellers må de bare fortsette å utvikle butikken og levere resultater, så kommer kursen.

5 Likes

Funcom er på raderen til akkurat 0 fond og større aksjonærer miljøer, om noen tror at om Funcom melder et salg av x antall MYZ og at de har dekket alle utgifter så plutselig våkner nye aksjonærer og fond?
FUNCOM har levert mer enn nok til at kursen skulle vært høyere enn det vi ser i dag men dere kan glemme at en annen børsmelding enn oppkjøp/eller plutselig en ny stor investor som flagger vil påvirke kursen .
Nå er det uro der ute og FUNCOM har ingenting å tjene på at sende meldinger om ditt og datt, Timing is everything som de sier og akkurat nå er det bare for Funcom å jobbe som de har gjort de siste 30 mnd og bygge selskapet større og sterkere.
Så får de heller spare gode nyheter til markedet er i modus til å respondere på slike .

Jeg er selv i kontakt med mange som jeg spiller Funcom inn til men 100% av de sitter med stygge posisjoner i alle mulige andre større og mindre selskap så jeg kan garantere dere at FUNCOM er langt i fra verste selskapet å sitte med det er mange tragedier der ute nå og folk med stygge store låste posisjoner de ikke kommer ut av.

ha en fin dag

14 Likes

Jeg tillater meg å mene at en melding om break-even og suksess med siste spill (også) er positivt for både volum og volatilitet.

At du sier det har null betydning tenker jeg mitt om. Aksjen falt 10 prosent i går. Til tross for at selskapet leverer og MYZ tar verden med sin sleeper-storm. Sistnevnte er ikke «ditt og datt». Det er enda en bekreftelse på at strategien funker og at selskapet er de-risket.

Slik sett er det verre å sitte med nettopp Funcom enn det meste annet på OSE. Aksjen stuper, og markedet behandler Funcom som om det er konkurs på trappene.

Ledelsen må revurdere hele IR-strategien som sådan. Funcom burde være en havn å sikte mot i turbulente børstider, ikke omvendt.

Utover det har du selvsagt rett i at det kun er en melding om nye fond / nye storeiere / oppkjøp som virkelig vil gjøre vei i vellinga.

2 Likes

Som sagt fra noen som ikke bare fokuserer på hvert eneste øre opp og ned, Det er på IR arbeidet jobben må gjøres og det er en 24 timers jobb . Hjelper ikke å ha verdens beste produkt om ingen vet om det.

3 Likes

Market cap på kurs 15 er kr 1 166 669 382.

Kursen er opp til 15 fra fra 10.6 den 14.12 i fjor.

Du uttaler deg ikke heeeeeelt rasjonelt her.

Det var litt spisset sagt av meg, ja. Du uttaler deg heller ikke rasjonelt hvis du sammenligner selskapets finansielle situasjon, ny bekreftet suksess og pipeline med det som var tilfelle samme tid i fjor.

3 Likes

Selv om dere ikke liker @Cirmes så er det korrekt det han skriver om funcom.

Jeg har selv hatt kontakt med Ole i funcom og hans standard svar er

“Our strategy is to create long term value to the company and the shareholders and report to the market in accordance with our running obligations as a listed company on the Oslo Stock Exchange even in volatile times as we are experiencing now globally.”

Langsiktige verdier er det de fokuserer på, ikke volatiliteten i markedet. Dere virker mer fokusert på volatiliteten.

Vi trodde aksjen skulle stå i nær 30 kr nå… Mulig vi er 6 mnd for tidlig ute, og skulle en resesjon inntreffe så er det mulig vi er 24 mnd for tidlig…

1 Like

Så aktiv som du er i aksjen har jo kursutviklingen litt å si :slight_smile:

Riktig.

Men nå sa du også nettopp at selskapet ikke skal kommunisere «ditt og datt», som at deres siste spill er en global jævla suksess.

Man måtte jo være en helt noldus long for å ikke være skuffet over at vi enda ikke har sett et releaserally enda, men fra et mer kjølig perspektiv var det ikke veldig overraskende at det utble heller, for det kortsiktige tekniske bildet har ikke gitt et eneste virkelig solid kjøpssignal på lange tider.

Men, det HAGLER jo med god omtale av myz, sentimentet blandt aksjonærene er totalt utbombet, og det langsiktige kursbildet siden kriseemisjonen før exiles er veldig sunt, om en ser bort i fra de kortsiktige peakene og heller ser på laaaange glidende snitt.

Jeg gjør mitt ørtende forsøk på å starte en posisjon nå, det forrige ble kun ødelagt av at volatilitet i PHO ødela marginen min, :stuck_out_tongue:

7 Likes