Hva er greia med ASP? La han holde på, om han går glipp av en oppgang, hva så?
Han kan rævkjøre Funcom kursen hvis han ønsker. Kortsiktig.
På lang sikt så går det en vei med Funcom: tikk takk, tilk takk
Men vet dere med sikkerhet at det er ASP som selger?
Sant sant, är lite skadeglad bara
Nei - det kan vi ikke vite sikkert før vi tar ut ny aksjonærliste. Mønsteret i dag er dog identisk med slik han vanligvis herjer i Funcom, derfor vi antar at det er ham inntil videre.
nej såklart ingen säkerhet att det är ASP men det är samma mönster. Stora dumpningar
Nej… är vi säkra på att Norge vinner medaljligan i OL? Nej; men troligtvis gör dem det
Stund siden jeg så denne kjøpssiden xD
Men jag klagar inte heller; fick köpt 20k till så inte tolka det så
Litt av en sammenligning. OLgullene VET vi jo
i dag ender vi på 3.186
Ikke godt å si hvor vi ender i dag. Men regner med det i det minste vil være over 3kr.
Räknat lite… gissat lite…Är för nervös för att titta på hockeyn när Sverige spelar mot USA så jag måste göra något annat under tiden.
CE PC $39.99
Vet inte hur många % royalty som Funcom måste betala nu med nya dealen med Cabinet Group men om vi antar att Fun sitter med ungefär 170 kronor per såld kopia så får vi följande under 2018:
600k ger 108 mnok
700k ger 126 mnok…
1200k ger 216 mnok.
CE konsol $49.99
Här har vi nu både Xbox och PS4, helt enorm marknad.
Det har sålts över 70 miljoner PS4 worldwide… och Xbox One har typ 35 miljoner.
Om man räknar riktigt försiktigt (väldigt försiktigt) så säger vi att dom säljer 500k totalt för båda konsolerna under 2018.
Samma här, blir bara en uppskattning om hur mycket de får per såld kopia men vi säger 220 kronor.
500k ger då 110 mnok.
Ett fullt realistiskt 2018 skulle då alltså kunna ge intäkter på 250-300 miljoner.
Till detta så tillkommer det nya spelet från Bearded, det vet vi inget om ännu så jag lät bli att gissa något löst på det.
Varför är kursen fortfarande under 6-7 kronor?
(Har jag räknat helt galet så säg till om några siffror är helt fel.)
Det tar tid men vi hamnar där (6-7kr) förr eller lite senare…
I dag har ASP fått tømt seg som forventet, regner derfor med at vi skal oppover igjen i morgen.
Like rundt hjørnet lurer også nyheter om SWL sesong 2 og Bearded Dragon/Ladies spill.
Tror det er lurt å kjøpe litt mere hvis kursen går nedover 2 tallet, jeg ville ikke stolt for mye på TA og Ichimochu sky i disse dager…
Om vi går lenger ned, så er det iallfall helt sikkert at vi før eller siden fortsetter turen opp igjen. Det er like sikkert som våren kommer!
For et snitt-scenario, så har jeg ikke noe tro på 500k+ i løpet av 2018 på PC, ihvertfall ikke til full pris. Jeg har derimot stor tro på at CE selger bra på PS4 og at totalen på konsoll blir over 500k, dog heller ikke det til full pris. Vi får se hva Funcom klarer å levere av oppdateringer de neste månedene.
Kan hende jeg tar feil da, interessen som målt via google trends er på vei opp:
Bunnen er på 3%, så opp 5 prosentpoeng til 8% av peaken ved launch. Det etter null aktiv PR fra Funcom på et par uker, ihvertfall såvidt jeg vet.
Nå synes jeg du var litt pessimistisk med tipset ditt Christian Nå viser steam over 700k etter drøyt 11 mnd i EA. Om jeg ikke husker feil så kom vel du eller andre her frem til at salget var rundt 10 % høyere enn hva steam viser. Dvs at det nok er solgt ca 800k på pc til nå. Jeg tipper at det blir solgt det samme i år og at salget på X box og ps4 vil passere 1 million kopier.
Det synes jeg vi bør forvente. Funcom er flinke til å markedsføre seg og det som er solgt til nå er omtrent uten noen form for markedsføring.
Litt over halvparten ble solgt i den perioden hvor CE lå som #1 på steams bestselgerliste, som er omtrent den beste markedsføringen du kan få for et PC-spill. Klarer de å kapre #1 igjen, så kan du få rett, men det er ganske så vanskelig, spesielt for et spill som går ut av EA (vs et nytt spill)
Vi får se! Oavsett hur det går så tror jag 2018 kommer överträffa 2017s siffror ganska rejält och då ska kursen bara upp några steg.
Jeg er fullstendig klar over det. Spillet fungerer jo mye bedre nå med større areal osv… Håper kampsystemet som kommer blir bra. Spiller ikke sjøl, men har flere kompiser som er ivrige gamere. De tror det blir bra før full lansering. Spennende blir det uansett å følge med fremover