Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Penger satt av til Q4-dump i morgen.

Det har skjedd hver eneste gang.

3 Likes

Kanskje lurt å sette av ekstra beholdning til en evt. dump ja, men det er et helt annet funcom vi ser nå… blir enten å fylle på eller løpe etter kursen :stuck_out_tongue:

1 Like

Dere må gjerne dumpe, men jeg tviler på at vår mest seriøse nye investor tenker i samme baner som folk her gjør… “skal jeg selge nå før Q4? - det kan jo gå ned 10% dagen derpå!!-men så kommer det jo mye spennende videre så kanskje ikke?”

Ha litt lengre perspektiv og tenk nøye etter, hva står aksjen i når Conan går for full release?

2 Likes
13 Likes

De har jo såpass mye på gang nå. Ikke bare launch av ett spill denne gangen . De har nå faktisk fått til et bra combat. Om vi kan sammenligne dette med Skyrim. Så ser dette meget bra ut for videre lanseringer. Nå kan de mer masseprodusere litt mindre typer spill. På Unreal4 Engine.

Vi har nå to spill til Launch… hvor bra Mutant er , gjenstår og se. Men er bullish på dt er svensker som har lagd spillet.

Om vi skulle bare selge dt samme som i 2017 s¨har vi en minimum en mcap på 2-2,5 Milliarder Ish. Ved et normalt priset Funcom.

Og med alt de har i pipelinen på litt mellom - lang sikt… Og bare et av disse prosjektene framover har en liten Hit…

Så snakker vi 3X fra 2milliarder ca… en liten Starbrezze…

Så bare fundamentet i Funcom nå burde vært minimum der… En 2 X fra her vi er .

Jeg og tror og håper på funcom ikke bare når en mcap 15 milliarder en gang. Men mange X fra den mcapen og…

Mulighetene er der… JHonny Deep , Amazon, Marvel… Hva blir det Neste ???

Youst HODL… For min del…

3 Likes

Haha låter som någon självuppgående profetia att “äsch de dumpas imorgon”. Jag vet att de sett ut så historiskt. Blir intressant och se. Personligen tror jag ni får fel och hoppas ni bränner er. Men jag har respekt för det och förstår pga historiken. Tycker ändå de ser lugnt ut idag… hade de varit innan hade ASP tryckt ner den 15-20%

1 Like

Tar ikke sjansen på noe som helst. Vet ikke om jeg kommer til å følge med på Q4 en gang i kveld, klarer ikke å se hva de skal komme med av dårlige nyheter som ikke er gravd frem her fra før. Antar at TI går varmt om det skulle være noen vanvittig gode nyheter eller kule avsløringer i rapporten, men da vil jeg jo uansett sitte inne med det jeg gjør nå. Og kursen om 2 måneder er jo mest sannsynlig høyere enn hva den er i dag. Overlater øretrading til dere som kan det, så er jeg i hvert fall sikker på at jeg ikke trader meg bort på veien.

2 Likes

Hvis flertallet får rett, så er det jo endel som har trodd på greie tall, så da skal vi kanskje ned litt. Hvis tallene er positive, så er det mange fler som blir overrasket og jeg tror vi da lett bryter opp gjennom 17 kr.

2 Likes

Husk at vi får spillannonsering samme 4 timer etter åpning :wink: Kan hende det - mildt sagt - overstyrer de svake tallene vi uansett vet kommer.

Siden “alle” vet de svake tallene kommer, så skulle man tro folk som var redd disse kom seg ut i dag. De som eventuelt ikke går ut, er de som satser på å dumpe i morgen.

Lykke til til dumperne der ute!

1 Like

Jeg tenker at aksjen har gått fra 15 - 17 pga BD-spillet, så vet ikke helt om det alene kan få oss videre nå.

1 Like

Og det må ikke undervurderes at det er mange potensielle svenske kjøpere som vil få øynene opp for caset når det nye spillet lanseres i morgen med oppmerksomheten dette gir i Sverige.
Så vi har en helt ny situasjon i Funcom i dag med våre kjære naboer på laget som vil gjøre at kursen ikke dumpes som tidligere i samme grad.

Delvis enig: Det er ikke alle som følger med på Twitter og browser Tekinvestor daglig. Har ikke blitt opplyst et eneste sted i pressen eller via børsmelding om at det kommer nytt spill.

3 Likes

Jeg tror kursen har gått pga Robur og svensker og Skjegge spillet er ikke lagt inn ennå rett og slett fordi markedet ikke vet om det ennå (ihverfall minimalt)

1 Like

Tja, er du smått interessert i aksjen vil jeg tro du har fått deg med deg. Tviler på at vi her på tekinvestor er å veldig mye smartere enn markedet generelt :slight_smile:

Vi vet lite om hvordan spillet blir. Resten av finans Norge og den vanlige svenske ennda mindre

1 Like

Hva gjelder caset Funcom? Jo, TI er til de grader bedre informert enn markedet.

Min mening, i alle fall :innocent:

De jeg kjenner på børs, og det inkluderer både vanlige folk og hot-shot forvaltere, ser fortsatt på Funcom som søppel og vet ganske nøyaktig nada om hva pokker som har skjedd det siste året. Snakket med en i SEB, samt en i Nordea over ganske mange pils senest forrige onsdag.

Begge var typ:

Og ikke F om de var interesserte i å høre mer om selskapet heller.

11 Likes

Funcom kommer til å gå som f… i sluttspurten. Wait and (bleed) see :sunglasses:

1 Like

Uansett hvordan det går i morgen blir det spennende med påfyll av informasjon og FAKTA.

Og skulle det bli en heltforj… dump, så håper jeg ikke folk blir altfor stressa. Rekylen må jo komme rekordkjapt tilbake igjen om vi skal over 40kr allerede om 42 børsdager.

Blir det rally i morgen så har jeg satt klar kjemperaske sko!

1 Like

Kvartalsrapporten i morgen er det jeg er minst stresset for når det kommer til Funcom. Det er mye viktigere hvordan det går med patchingen av Conan Exiles utover i mars og hvordan det går med Bearded Dragons sitt spill. :slight_smile:

4 Likes

Vi sa vel før Q3 presentasjon at Q4 kommer til å bli sånn som vi forventer det blir imorgen, men mulig det kommer en overraskelse, også har vi jo BD-spillet som skal annonseres, på kort sikt og mellomlang sikt meget spennende å være fun aksjonær