Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

sko

4 Likes

Håller inte med att Kursen gått upp 15-17 pga BL. De hände inget med kursen alls den dagen Tweeten kom. Detta är mer en pump & dump som misslyckades.

BD-nyheten kom når kursen var 15,20. Innen jeg fikk bestemt meg gikk den til 15,37. Den gikk høyere i løpet av dagen, men sluttet på 15,37. Har fortsatt oppover etter det.
image

1 Like

Det är ju bara att se hur finansmedia i Norge skriver om Funcom. Det beskrivs typ som ett stort skojarprojekt som bara är ute efter att lura spararna och få dom att förlora sina investeringar.

4 Likes

@spararn historien til Funcom er jo at de har brent 1 milliard investorkroner da, så finanspressen i Norge har ikke heeeelt klart å venne seg til tanken på at Funcom ikke er et tulleselskap. :slight_smile:

2 Likes

Funcom betaler for falske analyser - se kursen stupe LIVE her (E24 + alle andre etterpå)

Funcom er en tulleaksje (Hegnar)

Du må være dum for å kjøpe Funcom (DN)

Funcom tjener ikke penger (Hegnar)

Funcom vil bli pulverisert på børsen hvis ikke selskapet hvis ikke selskapet lever 100+ mnok i resultat Q1 (DN)

Funcom drar trikset “vi skal på konferanse” for å øke aksjekursen (DN)

At Jebsen fikk lock-up betyr at han skal dumpe resten av obligasjonene umiddelbart (DN)

Og så videre og så videre…

3 Likes

Absolut är det så, men samtidigt måste man ju se att dom gjort en total turn-around och är inte samma bolag längre i princip.

Det är lite “coolt” att hata Funcom bland investerare tror jag. “Fan heller att jag ska investera i sånt där skit. Ingen seriöst investerare gör det”. :joy:

1 Like

Det er nå én ting - en ganske annen er å skrive renspikket løgn og tøv. Den kødden av en kommentator i DN kom jo med direkte kursdrivende utsagn når han skrev kun timer før Q1 rapporten at:

alle forventer minst 100mnok i resultat fordi selskapet har guidet dette - og leverer ikke Funcom sånne tall blir aksjen slaktet på børs

Da ble jeg så forbannet at jeg kontaktet Funcom, som deretter fikk idioten til å fjerne det utsagnet.

4 Likes

Bjørn Kjos får gjennomgå ganske mye også :joy:

1 Like

Haha herregud. Hade glömt bort att det fanns så mycket skit skrivet.

Mina favoriter:
“Du må være dum for å kjøpe Funcom (DN)”
“Funcom tjener ikke penger (Hegnar)”

3 Likes

Du fikk rett, bare motsatt vei :sunglasses:

Senere i dag blir det dårlige tall og i morgen 5+% opp. Kursen “tar en typisk Funcom” - dag
:thinking:

3 Likes

Då hoppas alla som skulle sälja sålde…

2 Likes
5 Likes

Booom

2 Likes

SWL 2 eller upgrade ?

Det er en (liten?) utvidelse til SWL

3 Likes

Jeg tror den fort blir større enn vi tror.

Vet vi noe mer om SWL S2?

Dette er updaten det er snakk om:

2 Likes

Ikke så veldig imponerende spillertallene for SWL akkurat nå, er det nye SWL folk venter på?