Håller inte med att Kursen gått upp 15-17 pga BL. De hände inget med kursen alls den dagen Tweeten kom. Detta är mer en pump & dump som misslyckades.
BD-nyheten kom når kursen var 15,20. Innen jeg fikk bestemt meg gikk den til 15,37. Den gikk høyere i løpet av dagen, men sluttet på 15,37. Har fortsatt oppover etter det.
Det är ju bara att se hur finansmedia i Norge skriver om Funcom. Det beskrivs typ som ett stort skojarprojekt som bara är ute efter att lura spararna och få dom att förlora sina investeringar.
@spararn historien til Funcom er jo at de har brent 1 milliard investorkroner da, så finanspressen i Norge har ikke heeeelt klart å venne seg til tanken på at Funcom ikke er et tulleselskap.
Funcom betaler for falske analyser - se kursen stupe LIVE her (E24 + alle andre etterpå)
Funcom er en tulleaksje (Hegnar)
Du må være dum for å kjøpe Funcom (DN)
Funcom tjener ikke penger (Hegnar)
Funcom vil bli pulverisert på børsen hvis ikke selskapet hvis ikke selskapet lever 100+ mnok i resultat Q1 (DN)
Funcom drar trikset “vi skal på konferanse” for å øke aksjekursen (DN)
At Jebsen fikk lock-up betyr at han skal dumpe resten av obligasjonene umiddelbart (DN)
Og så videre og så videre…
Absolut är det så, men samtidigt måste man ju se att dom gjort en total turn-around och är inte samma bolag längre i princip.
Det är lite “coolt” att hata Funcom bland investerare tror jag. “Fan heller att jag ska investera i sånt där skit. Ingen seriöst investerare gör det”.
Det er nå én ting - en ganske annen er å skrive renspikket løgn og tøv. Den kødden av en kommentator i DN kom jo med direkte kursdrivende utsagn når han skrev kun timer før Q1 rapporten at:
alle forventer minst 100mnok i resultat fordi selskapet har guidet dette - og leverer ikke Funcom sånne tall blir aksjen slaktet på børs
Da ble jeg så forbannet at jeg kontaktet Funcom, som deretter fikk idioten til å fjerne det utsagnet.
Bjørn Kjos får gjennomgå ganske mye også
Haha herregud. Hade glömt bort att det fanns så mycket skit skrivet.
Mina favoriter:
“Du må være dum for å kjøpe Funcom (DN)”
“Funcom tjener ikke penger (Hegnar)”
Du fikk rett, bare motsatt vei
Senere i dag blir det dårlige tall og i morgen 5+% opp. Kursen “tar en typisk Funcom” - dag
Då hoppas alla som skulle sälja sålde…
SWL 2 eller upgrade ?
Det er en (liten?) utvidelse til SWL
Jeg tror den fort blir større enn vi tror.
Vet vi noe mer om SWL S2?
Dette er updaten det er snakk om:
Ikke så veldig imponerende spillertallene for SWL akkurat nå, er det nye SWL folk venter på?