det synes jeg er synd,vi bør være kritiske investorer og ikke en ukritisk fanklubb.vi er her for å tjene penger, ikke tape.
Jeg synes helt ærlig ikke det var så overraskende at xbox ble dårlig. For da var det kjent hva spillet gikk ut på, hypen var dermed borte/mindre og spillertallene på pc indikerte at spillbarheten var laber. Når det er sagt, jeg har ikke din spillerfaring og sammenlikningsgrunnlag å se til så det er mulig at min vurdering ville gitt feil resultat i majoriteten av andre tilfeller.
jeg tror hovedårsaken til dårlig salg var en skandale lansering av de helt store. forfærdelig teknisk kvalitet på spillet på xbox.
Jeg synes helt ærlig ikke det var så overraskende at xbox ble dårlig.
Hadde du virkelig regnet med at CE på xbox skulle selge rundt 10-15%* av PC? Det hadde ikke jeg. Jeg hadde regnet med 20-30%. PC-versjonen var jo før xbox-releasen tålelig stabil. Det tekniske gikk skikkelig på trynet og må ta mye av skylda. Husk at på Xbox, så var ikke konkurransen så hard, ettersom Rust ikke hadde lansert på konsoll.
*Estimert utfra Q3-tallene, så feilmarginen er stor
Man äger inte aktier för skoj skull.
Det är heller ingen hobby.
Vi ska tjäna cash. Punkt.
Hörde en del snack om tidshorisont och det gillas.
Sitter tungt i FC och kommer öka framöver nu.
Bearded spelet ser mycket lovande ut.
Conan är redan en bevisad succé.
Robur kastar pengar på bolaget.
Så, tillbaka till tidshorisont.
30 NOK i maj månad är mitt target.
Det tar vi utan problem.
Sitter tungt i FC och kommer öka framöver nu.
Tenker selv å øke i dag om kursen fortsatt er under 16 ved åpning. Jeg har latt være å investere for tungt i Funcom, men nå tror jeg det snart er siste anledning for meg å snitte ned. Har selv et snitt på 20. Får jeg det ned noen kroner før rally så blir jeg glad
Med natten uroligheter i markedet over dammen skal vi nok kanskje ned idag @Gostemning, så kanskje lurt og avvente å se det litt an?
Det kan godt hende! Ja, jeg er nok ikke hjemme før etter børsåpning i dag likevel (overtid woohoo) så eg ser det an når jeg omsider får logget på! Uansett setter pris på 10ps, @Konamixx! Hadde ikke blitt så mye + på konto uten innspill og hjelp fra folka her inne
Det viktige er ikke hva kursen er i dag, men hva du tror den er om en måned.
Tjooo - Tjooo!
11 börsdagar kvar till GDC. Då ser vi pang event med Conan Exiles och Mutant Year Zero: Road to Eden (mer gameplay BOOM!!!) och innan dess lär vi även ha ny säsong ute av SWL!!
Idag får vi se om de finns köpare…
Hadde du virkelig regnet med at CE på xbox skulle selge rundt 10-15%* av PC?
Neida, jeg har aldri tallfestet noe og “dårlig” blir et relativt og til dels subjektivt begrep naturligvis. Jeg savner for min del kunnskap og interesse for å gjøre utregninger. Generelt er min erfaring også at feilmarginene ofte er så store at betydningene av tallfestede prognoser overvurderes. Spesielt også dersom tidshorisonten den enkelte av oss har for kursutviklingen ikke tas i betraktning.
Dersom man ikke bare er long, men ønsker å få til gode trades tror jeg det i Funcom er helt avgjørende også å ta gjeldende forventning i markedet i betraktning når man vurderer det fundamentale. Det fundamentale kan se veldig bra ut, men hvis forventningen var/er enda høyere så går kursen ned.
Jeg opplevde at forventningene til xbox-lanserinen hadde vært veldig høye og var veldig høye slik at muligheten for skuffelse i utgangspunktet var relativt stor. Dette kombinert med det jeg skrev om dårlige spillertall og at spillet allerede var kjent. De små salgene som var hadde også skuffet og alle feilene ved PC-launch pekte objektivt sett ikke i retning av at det ville bli feilfritt på xbox heller. Det ble sagt at feil må man regne med i EA og det er sikkert riktig, men vi hadde allerede sett Funcom bli straffet hardt kursmessig for slike feil så jeg så det som lite sannsynlig at ikke det skulle skje igjen for xbox.
Ser lyst ut med endel kjøpere på dette nivået. Da går det til helvete snart
låg omsättning i nedgång. bra!
Noen som fikk seg en smekk
Någon här frågade om man kunde se insynshandel. Här kommer en länk http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=434130
där man kan se det. Ingen handel på senare tid men vi får hoppas på att det kommer.
Att kursen handlas ner idag pga att Trump inför tullar på bla stål är ju ett skämt. Handelskrig in my ass. Det här är väntat och det är klart att amerikanarna vill skydda sin egen produktion. Europa kommer göra samma sak. Man får inte glömma att kineserna har en hel del regler för utländska företag som gör det svårt att etablera sig.
En kaffekopp på at det kommer innsidehandel iløpet av mars måned!
Hjemmekvernet ️ ?
Såklart! En slik som i Dexter introen (1:10)