Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Men logisk sammenheng i argumentasjon er ikke så nøye :wink:

Jeg må innrømme at jeg har gitt opp å prøve å skjønne hva du mener. Så jeg sier Ok og Skål! og håper det du prøver på funker for deg :wink:

2 Likes

Hva angår rein ta for pengene så er det helt legitimt å ta opp. Det viser seg vanskeligere i praksis enn antatt. Nå er det en gang slik at jeg skal inn igjen i Funcom ifm CE lansering.

Med stor sannsynlighet også ifm Mutant lansering. Hype er hype. Jeg tar noen runder for å gjøre meg opp en mening om jeg også skal holde en mer langsiktig posisjon etter hype har lagt seg. Samt vurdere potensiell størrelse av hype.
Da er dette essensielle ting å ta opp og vurdere. I tillegg til spillenes prestasjon og det som er i pipen.

Den beste informasjonen og de mest verdifulle input får man av meningsutveksling. Når alle er hypet og ingen setter spørsmålstegn, da er det på tide å stoppe opp og hente innput utenfor, i dette tilfellet Funcom investor miljøet. Inntrykket mitt er at fåtallet her er aktive gamere.

Å si at innlegget er baissing blir litt søkt. Ta en tur på HO f.eks der har du sorten.

Det som er likt med HO og Funcom trådene her inne er lav aksept for kritiske vinklinger, synspunkter og spørsmål. Med etterfølgende galle.

Det er synd for her mister man mye.

5 Likes

Jeg tror det er lurt å lage et SP spill med god story for å få liv i IP-en, og for å lage et fundament. Det er mange som ikke kjenner Mutant fra før. Hvis/når den slår an blir det lettere å lage coop/MP-spill, for da kjenner folk historien og det er lettere å laste seg inn i kampen. Blir det første spillet en suksess kan de bygge videre på IP-en, og lage spill i flere sjangere.

4 Likes

Hela världens gamingsajter och magasin verkar supertaggade på MYZ och teasern har visats miljontals gånger redan och hyllats. Chansen för att det är en blivande succe tror jag är ganska hög, och vad har vi då?

Funcom har (minst)två stycken stora titlar som kommer generera intäkter under 2018 och jag tror det finnas alla chanser i världen för att göra ett resultat som är rejält mycket högre än 6,64 musd som de gjorde 2017.

Visst kan man fokusera på allt det negativa om man vill det :wink: TA-strecken pekar nedåt, SP är riskabelt, CE får absolut inte floppa vid release… detta är bara några grejer jag läst senaste dagarna. Nä, kom igen. Alla duktiga skribenter här inne borde istället fokusera på det positiva (och det är en hel del just nu, just sayin :smiley: )

Följ Swedbank och Ny Teknik!

3 Likes

Et viktig moment rundt denne Lanseringen er at det kan virke som hype faktoren er MYE lavere nå iforhold til kurs enn den var tidligere. Dvs for å få den “store” gevinsten kan det være man må sitte over lansering til faktiske salgstall ligger på bordet.

3 Likes

Det har slått meg, tildels hardt. Som jeg har skrevet gjentatte ganger var jeg 100% sikker på at dette skulle ta oss over motstand 16.70-17.00.
Jeg har falt ned på at dette trolig skyldes at Funcom bare er utgiver av MYC
Samt at det kan henge sammen med det jeg har tatt opp i denne diskusjonen.

Når det er sagt, jeg har stor tiltro til flere av deres kvalifikasjoner og kjennskap til sektoren. Så jeg er takknemlig for tilbakemeldinger på det jeg tar opp selv om det skulle være feil. Nå har ikke jeg hørt med 100 vis av gamer, men en 20-30 stk. Et par av dem er/var i Norges eliten i Overwatch og svært aktive i Pubg. Jeg stoler mer på dem en den gjevne investors ønske om å tjene penger her inne.

1 Like

Varför blandar du TA med FA?

Om de du spør er i norgeseliten på MP spill så er det kanskje ikke så rart at de heller mot at MP er kjekt?

Man bør vel like det ganske godt om man skal øve så mye at man blir så god?

Forøvrig liker jeg også MP spill best, men da bil spill/mario kart etc

1 Like

Spør man folk som spiller i en bestemt Esport sjanger, vil de sansynligvis ikke like spill som er i motsatt ende av skalaen. Blir litt som om du spør en fotballspiller hvor mye han trener og liker SuperG.

Sjekker man andre investorforum ser man at folk ikke snakker om Funcom. Det er en styrke, for det blir trangt om alle skal inn døra samtidig. Og får funcom til CE og MYC så blir det trangt,

1 Like

Hehe. SP er SP. MP er MP.

Jeg var på høyt nivå i CS for mange år siden, og kjenner flere som nå spiller for millioner på esport-scenen. Både innen CS, SC2 og til dels annet som LOL.

SP har null med dette å gjøre. Det handler ene og alene om kvalitet og å “treffe riktig” i sjangeren. Det er mange fete markeder innen SP, MYZ er en god kandidat for å treffe nettopp riktig i sin sjanger.

3 Likes

Det handlar inte om att ha mest kompisar i en viss genre. De handlar om att spelet ska sälja och de gör de om det är bra, oavsett om det är MP eller SP

Erkände du precis att du visste om att de lirar MP spel och har det som yrke :joy:

SC2, kjenner du Jens? :+1:

For det er en nyttig investeringsstrategi.

Som jeg skrev er dette et par av de jeg har snakket med.
De favoriserer nok mp spill, men slik jeg forsto det spilles det også til tider mye annet.
En ting er helt sikkert, de kan en ting å to om gaming og har et øye for dette.

Nja, den dro du langt. Det blir mer som å spørre en som driver med rally om tips ifm bilkjøp.
Du ender antakelig ikke opp med å legge pengene i en middelmådig bil.

Riktig. Det handler om å snakke med personer som kjenner gaming sektoren. Du kan i det minste gjøre et forsøk på å holde en normal tone.

Dette skjønte jeg ikke, hva mente du?

Nai, han er for ung for meg - men han er Norges desidert beste SC-spiller gjennom tidende :wink:

Faktisk ikke, spill er spill, sport er sport. Avstanden mellom Pubg / overwatch og endel av de andre MP only spillene og de SVÆRE RPG SP spillene er ca så stor.

Ok, men det er vel ingen andre nordmenn som spiller om millioner i SC2!

Har vært med og sponset SC2 turnering som Snute vant☺

2 Likes

Men hold on nu… Menar du alltså att kursen fallit tillbaka på någon slags besvikelse för att Funcom bara är förläggare för MYZ samt att det är ett SP-spel? MYZ är väl LÅNGT över allas (de flesta iallafall :smiley: ) förväntningar som de hade på Bearded-spelet? Teasern är ju så långt hyllad worldwide och spelarna verkar supertaggade.

Nja där håller jag nog inte med dig iallafall, anledningen till att kursen fortfarande står och stampar beror nog snarare på tråkigt börsklimat i övrigt och det lyckas några utnyttja väldigt bra.

De har varit känt länge att Funcom är publisher för Mutant.

Tänk långsiktigt nu. Publishing är en fantastisk verksamhet. Låga kostnader. Höga marginaler. Låg personal hantering. Tänk sen när Funcom har 5-6 spel som tickar in pengar

2 Likes