Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nice - jeg burde fjernet “2” tallet! Har dog vært og sett på mange turneringer i SC2. Litt trist at SC2 etter hvert bleknet under spill som DOTA og LOL.

De fremste esport-spillerne vil for alltid være progamerne i esportens sjakk - StarCraft :wink:

2 Likes

Enig. Der snakker vi multitasking.

Selvsagt i tillegg til Makro og teknisk motstand. Det er underforstått.
Nå skal det sies at en enkelt aksje fint kan gå mot strømmen om det underliggende er godt nok. Slik er det alltid.

Det er markedet som bestemmer kursutvikling, det er ikke mine meninger, jeg tolker kun det jeg ser. Igjen, makro som vi ser nå (sålangt mindre intradagsfall), kan ikke holde tilbake om det underliggende i et enkeltselskap er godt nok, og ikke minst kjent nok. Her kommer hype inn. Det er et fåtall som følger aksjen like tett som det vi gjør.

Anser du använder alldeles för mycket makro/TA i din diskussion här i den här tråden.

Sorry om jag höll en låg nivå innan men snälla backa upp dina påståenden med fakta. Den finns där ute. De värsta man kan göra imo är och säga “mina kompisar säger så och då är det så”

Du har ikke mye å komme med uten sarkasme og spydighet så jeg skjønner din utstrakte bruk i øvrige innlegg, i diskusjoner hvor du ikke er enig eller sammenfaller med egeninteresse.

Det er tilnærmet ingen makro eller ta argumenter i denne diskusjonen. Det lille som er nevnt var konkret svar til:

Hva gjelder mine påstander så er de basert på innspill fra gamere, både amatører og pro utøvere. Skal godt gjøres å støtte opp med fakta.

Konklusjonen er enkel, det er marked for begge deler.
Dog større innen coop/mp som man kan håpe på blir en naturlig utvidelse av MYC om det slår ann.

Ja det kan man si - men det blir liksom som å sammenligne Ferrari med Seat. Det er flere som kjøper og kjører Seat. Men Ferrari gjør også god business og konkurrerer på sine premisser.

Satt veldig på spissen, og en dårlig metafor :wink:

Singleplayer markedet er enormt. Punktum. Multiplayerpotensialet er per definisjon større gitt…at det nettopp er multiplayer.

(Mange enheter innabords på utdrikningslag)

Det är givetvis viktigt att komma med fakta till debatten.

Kompisars åsikter eller hörsägen räknas ej som kvantitativ data i min värld.

Enig. Så langt er det lite fakta å se i alle de subjektive meningene som er gitt i motsvar her.

1 Like

De eneste fakta i diskusjonen er salgstallene til SP spill, samt diverse linker til avstemninger hvor SP spill gjør det suverent best…

Sånn for å sette det litt på spissen.

3 Likes

Måtte bla opp her, gikk unna her i starten.
Overså Voidwalker sitt innlegg. Det er bortimot det eneste.

Uansett, tror det er overordnet konsensus.

Tingen er, spillmarkedet er så ekstremt stort nå at det vil finnes spillere som aldri forlater den sjangeren de lever i. Det er derfor jeg overhodet ikke er bekymret over at det ikke er MP fordi SP spill med god story og lore gjør det fryktelig bra.

Det vil også være derfor noen spillere ikke kommer til å prøve dette spillet mens andre vil. Jeg tror uansett GDC vil gi oss endel fasit. Da man skal vise frem spillet der.

1 Like

Selvsagt er det mer penger i multiplayer/games as a service. Men det er en grunn til at Sony satser på singleplayer så hardt som de gjør, det er lønnsomt det også.

Altså, jeg synes kritikken av konklusjonen din var berettiget, men liker også innlegget ditt her. Som jeg ser flere har gjort.

Jeg har rapportert et par innlegg som har vært ren personhets, og de har blitt fjernet. Jeg setter stor pris på innleggene dine, men ang. Gaming, så synes jeg du var på jordet. Seff er ikke potensialet 10m solgte, men det er langt over null. :wink:

2 Likes

Med fare for å virke enda mer baissete…
Jeg stilte spørsmål tidligere i dag eller i går til dette med GDC og visning bak lukkede dører.
Hva er tanken her?

Det er ganske vanlig, man ønsker at all presse skal få publisere artikler samtidig.

Det man gjør er at man har 30-60min med hver journalist/avis/nettside. De får prøve spille og de får en presentasjon. Så har de embargo på informasjonen slik at alle slipper artikler samtidig.

Da slipper han stakkaren som er sist i køen å publisere en artikkel 3 dager etter første mann. Alternativet er å kjøre SVÆR pressekonferanse, men det koster mye penger. Funcom har gjort det samme hver gang ca.

8 Likes

Hur lång tid har det gått från pressevent till reveal tidigare gånger?

Fra siste dag av GDC til 1-3 dager etterpå.

3 Likes

Tror ikke man skal bekymre seg over at spillet som kommer er i feil sjanger. Her har nok Funcom gjort leksen sin, de har egne folk som ser på hva som er populært i markedet. Når man ser på hvilke tilbakemeldinger videoen/screenshotsene har fått, så er jeg ikke i tvil om at dette blir en suksess.

For øvrig var Civilization 1 det første spillet jeg kjøpte, og serien er en av de få jeg fremdeles tar meg tid til å spille. UFO: Enemy Unknown, som var det første XCOM-spillet, er også et av mine favorittspill gjennom tidene. Microprose FTW.

4 Likes

Synes ikke det er greit å skrive om antzzo på denne måten, ref første avsnitt.

1 Like