Det blir litt vanskelig å sammenligne mtp i rust bruker de pistoler og i ark bruker de også pistoler. Når det gjelder sverd i ark vs sverd i conan eller andre nærkamp våpen, så er conan mye, MYE bedre nå.
Det kan ikke sammenlignes, for det er blitt så utrolig mye bedre. Det nye conan har komt med er ikke bare comboene og de nye kule animasjonene, men d så gjør d spesielt er jo light og heavy, block, Dodge og å spenne motstanderen vekk. Og det kuleste av alt er de nye attributtene. Legger du feks av 20 poeng i vitality gjør det at characteren din tåler varme å kulde. Legger du av 10 poeng i agility, gjør d at du kan springe 50% lenger. Det er forskjellige bonuser ved 10,20,30,40,50 poeng. Legger du av 50 poeng i vitality tåler characteren din 20% mer og tar ikke skade av poison osv.
Det gjør kampsystemet så utrolig variert , og det vil feks bli bra med en i clanen som kan gå først og tåle mye, så andre angriper han.
Det er sant at bue er bra, men du skal treffe meg o når jeg springer sikk sakk, og kommer personen i nærområder med baser og fjell så blir han slaktet, men likevel kan jeg fint drepe en kar på en combo uten bue.